MS Windows
briani 27239
Lydproblemer.
Fra : Kim Føhrby

Dato : 09-06-03 12:03

Hej gruppe.
Jeg håber at jeg er kommet det rigtige sted hen.
Jeg har lige installeret win xp, men derefter har mit lydkort ikke virket
ordentligt. Det skratter i en grad så det er svært at høre om det er musik
eller forvrænget tale der kommer ud af højtalerne.
Mit lydkort er Creative pci 128.
Det har hidtil virket udmærket med win 98.Så jeg tror helt klart at det er
xp der er skurken.
Og ja jeg har prøvet at hente de nyeste drivere.
Håber meget på hjælp.

Venlig hilsen Kim

Fra : Edmund

Dato : 09-06-03 15:05

Kim Føhrby wrote:
> Og ja jeg har prøvet at hente de nyeste drivere.

Er du sikker på du har hentet de rigtige drivere, der er nemlig flere
slags pci128 kort

Man skal finde en driver der passer til det CT nummer som står på selve
kortet.
Mit hedder f.eks CT4810

--
Mvh Edmund

Fra : Kim Føhrby

Dato : 09-06-03 16:11

> Man skal finde en driver der passer til det CT nummer som står på selve
> kortet.
> Mit hedder f.eks CT4810

Jeg har lige kikket efter. Og min heder cl4810
Men det kan jeg ikke finde nogle der heder.
Så har du et godt link så modtages det med tak.

Hilsen Kim.

Fra : Edmund

Dato : 09-06-03 16:24

Kim Føhrby wrote:

> Jeg har lige kikket efter. Og min heder cl4810
> Men det kan jeg ikke finde nogle der heder.
> Så har du et godt link så modtages det med tak.

Den nederste af de to på denne side
http://dk.europe.creative.com/support/drivers/product.asp?bypass=1&category=2&os=10&driverlang=&prod=165&drivertype=1

For at finde ovennævnte driver skal du vælge Sound Blaster Vibra128 i
rullemenuen
http://dk.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp

--
Mvh Edmund

Fra : Kim Føhrby

Dato : 09-06-03 17:45

Ja det er mig der er blind.
Jeg har lige kikket efter igen. Og mit heder også CT 4810. Men det kan jeg
da heller ikke finde
Med risiko for at blive kaldt dum vil jeg derfor bede dig om endnu et link.
Og på forhånd tak

Venlig hilsen Kim.

Fra : Poul Erik

Dato : 09-06-03 20:20

On Mon, 9 Jun 2003 18:45:20 +0200, "Kim Føhrby" <fohrby@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>da heller ikke finde
>Med risiko for at blive kaldt dum vil jeg derfor bede dig om endnu et link.

Prøv dette

http://dk.europe.creative.com/support/drivers/eula.asp?id=267

Det er til CT 481X, og det burde dække din.

Poul Erik

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.dk

Fra : Kim Føhrby

Dato : 09-06-03 20:43

Har lige prøvet,men det hjalp desværre ikke.
Ellers tak for hjælpen.

Hilsen Kim.

Fra : Leo.E

Dato : 10-06-03 09:10

"Kim Føhrby" <fohrby@esenet.dk> wrote in message news:<3ee4e366$0$32454$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Har lige prøvet,men det hjalp desværre ikke.
> Ellers tak for hjælpen.
Jeg har fundet et par stykker her: www.driverguide.com/
du skal lige registreres gratis først
Hilsen: Leo

Fra : Kale Kop

Dato : 10-06-03 06:09

Jeg har løst problemet ved at gå ind i enhedshåntering og simpelthen
fjernet lydkortet. Ved genstart finder XP lydkortet og så virkede det hele.
Ikke kun en fidus ved lydkort, har prøvet det samme ved en kammerats pc
hvor der var problemer med netkortet.