Opdatering af Tox. (lidt lang)
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 09-06-03 09:21

Hej!!

Nu har vi efterhånden haft Tox i 1 månede. Og det går faktisk ret godt. Hun
trives, selvom hun stadigvæk er lidt skræmt over de andre dyr.
Hun er stukket af en gang lige efter vi havde fået hende, men manden gik
bare ud af døren og kaldte på hende, så kom hun. I nat har hun faktisk
ligget lige ved siden af et vindue der var sprunget op pga blæsten. Ikke
noget mere at stikke af.
Hende og Tarzo kan fint næsemøze udenfor, men indenfor hvæsser de om kamp.
Indtil videre har der ikke været slåskampe.
Kan ikke finde ud af Mitzy og Tox. I starten løb Mitzy ligeså snart Tox
sagde lyde, det gør hun ikke mere, men er istedet begyndt at selv gå "til
angreb" for at løbe når det bliver farligt (Tox løber den anden halvdel af
gangene).
De lyder begge to meget farlige, men ikke noget med at de går fysisk til
angreb, og det mener jeg selv er et godt tegn. Men er det leg eller
magtkamp?
Hun har accepteret bakken, det skete helt af sig selv, men blev belønnet de
første par gange med kattekys, som hun er helt vild med.
Nå, men det var en lige opdatering om vores hittekat.

Knus
Heidi (og alle de skøre katte)

Fra : Kate

Dato : 09-06-03 09:54

"Heidi Bojsen" <Heidi.Bojsen(nospam)@tdcadsl.dk> wrote in

> De lyder begge to meget farlige, men ikke noget med at de går
> fysisk til angreb, og det mener jeg selv er et godt tegn. Men er
> det leg eller magtkamp?

Jeg tror det er deres måde at fortælle hinanden på _hvor_ farlige de
er, måske den anden tror på det
Jeg oplever lidt det samme her. Donse fortæller de andre at hun er stor
og farlig og Johan og Mowgli kigger på hende og tænker "dit bette myr,
du kan da ikke være farlig" og går deres vej. Lante har desværre så
besluttet sig for at hun er grim og dum og i vejen, hvilket stadig
giver nogle situationer. Dog er der heller ikke her deciderede
slåskampe, kun hvæse og knurre konkurrencer

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Niels Peter

Dato : 09-06-03 11:36

Heidi Bojsen wrote:

> [...]
> De lyder begge to meget farlige, men ikke noget med at de går fysisk
> til angreb, og det mener jeg selv er et godt tegn. Men er det leg

Det lyder som leg iblandet en (nødvendig) magtkamp, de skal igennem for
at komme videre ...
Hvis katte skal kunne blive venner, skal de have fastslået nogle ting
omkring dominans.

Niels Peter