Erfaringer med p800
Fra : Jens S

Dato : 08-06-03 21:53

Hej

Jeg overvejer (har vist allerede besluttet mig) at købe en SE p800.

Er der ikke nogle der vil dele deres erfaringer med mig om den. Er der nogle
irritationsmomenter? Er den skrøbelig? Holder batteriet? Er du oprigtigt
glad for den eller er den "bare" OK?

På forhånd tak.

Jens

Fra : Søren Blom

Dato : 08-06-03 23:23

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev i
> Er der ikke nogle der vil dele deres erfaringer med mig om den. Er der
nogle
> irritationsmomenter? Er den skrøbelig? Holder batteriet? Er du oprigtigt
> glad for den eller er den "bare" OK?

Efter at have haft en P800 i et par måneder efterhånden må jeg nok sige at
jeg er rigtig glad for den, men i forhånd til mine tidligere telefoner, er
det svært at samligne, da P800 er langt mere end bare en telefon, hvilken
alle mine tidligere telefoner må siges at have været.
Men jeg er blevet rigtig glad for min, da den har løst en del problemer ved
at det hele nu er samlede i telefonen, kalender, virkelig god adressebog
osv. plus at man kan bruge telefonen både i hele Europa og have den med til
USA
Ved ikke om man kan blive oprigtig glad for en mobiltelefon, det er jeg nok
Men jeg er godt tilfreds med min, dog har den i hvert fald et enkelt stort
irritationsmoment, min har det med pludselig at gå død, ikke ved at den
slukker, men at der pludselig fremkommer en stor gul advarsel trekant på
skærmen, eneste vej til at få liv i telefonen igen er at pille batteriet ud
af den. Dette er et problem som kan opstå som lyn fra en klar himmel, indtil
i aften har jeg kun oplevet det ved heftig sms trafik, men tidligere idag,
hvor den bare stod i sin dockstastion, skete det igen, troede at det var et
problem som var blevet afhjulpet ved at få lagt seneste software version i
telefonen, men nej.

Batteriet har en god holdbarhed, men det kommer meget an på hvor meget man
bruger den til, hvordan man indstiller den, til hvilemode osv.

Generelt syndes jeg at det er en rigtig god telefon og jeg er ganske glad
for min, da jeg kan have det hele og lidt mere i én enhed.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Sebastian Steen

Dato : 09-06-03 08:50

Søren Blom wrote:
> "Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev i

Jeg er totalt glad for min - den er virkelig suveræn. Og så alligevel... Som
telefon er min gamle Nokia 6510 langt bedre. Og som håndholdt er en Pocket
PC er bedre. Men man sparer en del plads og besvær ved at have det samlet.
Kameraet er meget sjovt, men det er ikke meget værd, udover til at tage
billeder til P800'erens egen telefonbog.

Kalenderen er fed, der er lavet fede programmer til den (p800.dk) og jeg
kunne blive ved. Jeg har på ingen måde fortrudt købet, men det har krævet
lidt tilvænning at gå fra størrelse Nokia 6510 til P800

> [...]
> ved at den slukker, men at der pludselig fremkommer en stor gul
> advarsel trekant på skærmen, eneste vej til at få liv i telefonen

Slukker den ikke hvis du holder tænd/sluk knappen nede i 10 sek? Det skulle
gerne være måden at slukke den på når den opfører sig sådan (hvilket min kun
gør meget sjældent).

Sebastian Steen
"supergnu_" = spamfilter!

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-03 01:20

>Hej
>
>Jeg overvejer (har vist allerede besluttet mig) at købe en SE p800.
Eller måske en Nokia 3650.........

>Er der ikke nogle der vil dele deres erfaringer med mig om den. Er der nogle
>irritationsmomenter? Er den skrøbelig? Holder batteriet? Er du oprigtigt
>glad for den eller er den "bare" OK?
Helt igennem rigtig fed, lyn hurtig menu, alsidig, god kalender, BT til at
syncke mellen Outlook og telefon, jeg kan ikke finde noget negetivt at sige
om den.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : KE

Dato : 09-06-03 15:45

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> wrote in message
> [...]
nogle
> irritationsmomenter? Er den skrøbelig? Holder batteriet? Er du oprigtigt

Som alle de andre er jeg utrolig glad for P800, men nu du nævnte batteriet
vil jeg lige brokke mig lidt Mit batteri holder kun knap 20 timer, og
jeg har endda slået pauseskærm fra og sat den til energispare med det
samme - jeg ved ikke om mit batteri måske er i stykker?

Set bort fra det er jeg vild med telefonen. To forbedringer ønskværdige:
Radio og en smule mere walkman funktioner i høretelefonerne....

KE

Fra : Søren Blom

Dato : 09-06-03 16:42

"KE" <kimkoruperiksen[Remove This]@hotmail.com> skrev >
> [...]
> jeg har endda slået pauseskærm fra og sat den til energispare med det
> samme - jeg ved ikke om mit batteri måske er i stykker?

Tror du skulle prøve at få et andet batteri til den, for 20 tgimer er ikke
lang tid ved normal brug, men hvor meget bruger du din telefon til at snakke
i osv.?

> Set bort fra det er jeg vild med telefonen. To forbedringer ønskværdige:
> Radio og en smule mere walkman funktioner i høretelefonerne....

Radioen kan du købe i løs vægt, har set den nye model med digital tuner til
299 kr. Men man kunne da godt ønske sig at den var indbygget.

Fra : KE

Dato : 09-06-03 17:20

> Tror du skulle prøve at få et andet batteri til den, for 20 tgimer er ikke
> lang tid ved normal brug, men hvor meget bruger du din telefon til at
snakke
> i osv.?

Jeg snakker stort set ikke i den..... jeg må hellere høre Sony Ericsson

KE

Fra : Søren Blom

Dato : 09-06-03 17:36

"KE" <kimkoruperiksen[Remove This]@hotmail.com> skrev

> Jeg snakker stort set ikke i den..... jeg må hellere høre Sony Ericsson

Hvad bruger du den så til?

Fra : KE

Dato : 09-06-03 17:58

> Hvad bruger du den så til?

Kalender primært - en smule sms og normal telefon naturligvis. Men den er
købt i stedet for en PDA og fordi den stort set en den eneste kombi telefon
og PDA der er værd at have

KE

Fra : Søren Blom

Dato : 09-06-03 22:18

> [...]
> >
> Kalender primært - en smule sms og normal telefon naturligvis. Men den er
> købt i stedet for en PDA og fordi den stort set en den eneste kombi

Ok, men så er det underligt at den ikke holder mere batteri, har aldrig haft
det problem, men den stor også ofte i sin dockstastion hvor den lader.

Fra : Mikael Andresen

Dato : 10-07-03 17:14

du skal hente et program på den her adresse
http://www.p800.dk/downloadstat.asp?nummer=63 og installere.. det er et
program som viser hvad der kører på din p800 og du har derefter mulighed for
at lukke alle unødige ned med et enkelt klik... du skal huske at en p800
ikke lukker alle de ting du starter.. de ligger i baggrunden og æder strøm..
jeg kan holde strøm en uge ad gangen ved at bruge switcher inden jeg jokker
min p800 i lommen...

Mvh. Mikael