MS Windows
briani 27239
XP Pro genstarter
Fra : Henning Lund

Dato : 08-06-03 20:24

Min søn har fået det sære problem at hans pc genstarter efter et stykke
tid (der er ingen fast rytme), det sker udelukkende når han ser film via
windows mediaplayer eller nogle enkelte gange når han spiller Age of
Empire, det irreterer mig at vi ikke får en blå skærm op hvor der står
en fejlkode på trods af at hakket i "genstart automatisk" under system
er fjernet.
Nogen der har et bud på hvad der egentlig sker med pcén som ellers kan
køre ugevis uden problemer, bare han holder fingrene fra spil og film?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Jens Petersen

Dato : 08-06-03 21:49

On Sun, 8 Jun 2003 21:24:02 +0200, "Henning Lund"
<hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote:

> [...]
>Nogen der har et bud på hvad der egentlig sker med pcén som ellers kan
>køre ugevis uden problemer, bare han holder fingrene fra spil og film?

Det lyder som en PSU der er for lille eller et varmeproblem.

Altså hardware.

--
Jens

Ain't nobody here but us chickens.

Fra : Henning Lund

Dato : 08-06-03 22:04

Jens Petersen skrev:

> Det lyder som en PSU der er for lille eller et varmeproblem.

Og så det obligatoriske spørgsmål: Hvorfor har den ikke gjort det de
sidste 2-3 år så, kan den krympe?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-06-03 22:54

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote in message

> Og så det obligatoriske spørgsmål: Hvorfor har den ikke gjort det de
> sidste 2-3 år så, kan den krympe?

tjaa, blæserne kan sætte sig fast, eller gå i stykker.. For meget støv i
systemet osv osv.

Fra : Henning Lund

Dato : 09-06-03 09:46

Bjarke Hansen skrev:

> tjaa, blæserne kan sætte sig fast, eller gå i stykker.. For meget
> støv i systemet osv osv.

Den er ok og jeg har lige i går jaget edderkopper mm ud af kabinettet
med kompressoren, trods det vælter skidtet igen.

Fra : Jens Petersen

Dato : 08-06-03 23:05

On Sun, 8 Jun 2003 23:04:13 +0200, "Henning Lund"
<hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote:

>Og så det obligatoriske spørgsmål: Hvorfor har den ikke gjort det de
>sidste 2-3 år så, kan den krympe?

Det nævnte du jo ikke, men det kan jo være at den er ved at stå af.

Måske er 'noget' blevet ændret i opsætningen så den bruger mere
cpu=mere varme.

Check at dvd-drevet kører UltraDMA og ikke PIO.

Hvis det kører PIO skal cpuen arbejde meget ved DVD afspilning.

--
Jens

And now back to our regularly scheduled insanity

Fra : Henning Lund

Dato : 09-06-03 09:47

Jens Petersen skrev:
> Check at dvd-drevet kører UltraDMA og ikke PIO.

Der er intet dvd drev kun et alm drev.

Skal den også stå i Ultra?

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-06-03 12:12

On Mon, 9 Jun 2003 10:46:57 +0200, "Henning Lund"
<hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote:

>Der er intet dvd drev kun et alm drev.
>
>Skal den også stå i Ultra?

Hvis den kan.

Når du skriver film, er det så DivX du tænker på?

DivX belaster cpuen en del.

Har du mulighed for at overvåge cpu-temperaturen under drift?

Prøv at holde øje med cpu-belastningen i Windows Jobliste.

--
Jens

Be a coffee-drinking individual...espresso yourself!

Fra : Henning Lund

Dato : 09-06-03 12:30

Jens Petersen skrev:

> Hvis den kan.

Hvor pokker er det man ser det i XP, klappen er gået ned?

> Når du skriver film, er det så DivX du tænker på?
>
> DivX belaster cpuen en del.

Nej det er nogle film i formatet windows media player kan afspille, er
det ikke mpeg de hedder?

> Har du mulighed for at overvåge cpu-temperaturen under drift?

Desværre ikke.

> Prøv at holde øje med cpu-belastningen i Windows Jobliste.

Ok

Fra : Henning Lund

Dato : 09-06-03 13:06

Henning Lund skrev:

CPU kører på 96-99 huha.

under oplysninger finder jeg denne fejlkode: 0x0000009c
(0x00000001,0x805366f0,0xe20000000 0x00000034), hehe windows hjælp
kender som sædvanlig ikke en pind til fejlen, og går jeg ind i
windows/minidump hvor der skulle være en log over fejlen også, sker det
sjove at når jeg vil åbne dumpet og spørger MS om et program til at åbne
filen med, ja så aner MS heller ikke hvad man stiller op med den slags
filer, windows veje er uransagelige

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-06-03 13:34

On Mon, 9 Jun 2003 14:06:21 +0200, "Henning Lund"
> [...]

>sjove at når jeg vil åbne dumpet og spørger MS om et program til at åbne
>filen med, ja så aner MS heller ikke hvad man stiller op med den slags

Det minidump er ikke beregnet for almindelige brugeres laesning. Det
er beregnet for microsoft selvv og andre programmoere.

Du kan aabne det i hvilken somhelst tekst editor..

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-06-03 13:37

On Mon, 9 Jun 2003 14:06:21 +0200, "Henning Lund"
<hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote:

>CPU kører på 96-99 huha.

Hele tiden, eller når der vises film/spilles?

>under oplysninger finder jeg denne fejlkode: 0x0000009c
>(0x00000001,0x805366f0,0xe20000000 0x00000034), hehe windows hjælp

Hvor fandt du de koder?

--
Jens

Respect is earned, not given.

Fra : Henning Lund

Dato : 09-06-03 13:46

Jens Petersen skrev:

> Hele tiden, eller når der vises film/spilles?

Kun når filmene afspilles.

> Hvor fandt du de koder?

Under oplysning --- denne komputer/administration/logbog/system

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-06-03 14:02

On Mon, 9 Jun 2003 14:46:07 +0200, "Henning Lund"
<hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote:

>Kun når filmene afspilles.

Og hvilken cpu taler vi om?

Når jeg viser en .MPG på en XP2600+ ligger CPU på ~10%

--
Jens

After that, all you've got to do is shove it.

Fra : Henning Lund

Dato : 09-06-03 14:22

Jens Petersen skrev:

> Og hvilken cpu taler vi om?

En gammel Pentium ll 300 mhz som i mange år har kunnet afspille film
uden problemer.

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-06-03 16:22

On Mon, 9 Jun 2003 15:21:54 +0200, "Henning Lund"

>En gammel Pentium ll 300 mhz som i mange år har kunnet afspille film
>uden problemer.

Men er det de samme film?

Film og billeder har det med at vokse i samme takt som computeren.

--
Jens

Alarm clock: A machine that scares the daylights into you.

Fra : Henning Lund

Dato : 09-06-03 16:42

Jens Petersen skrev:

> Men er det de samme film?
>
> Film og billeder har det med at vokse i samme takt som computeren.

Ja det har jeg også tjekket.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 08-06-03 22:46

Henning Lund wrote:
> Nogen der har et bud på hvad der egentlig sker med pcén som ellers kan
> køre ugevis uden problemer, bare han holder fingrene fra spil og film?

Jeg havde/har et ligende problem. Min formodning er det er
grafikkortsdriveren eller grafikkortet der er skruk. Mine problemer startede
med et nyt grafikkort. Min maskine genstartede, hvis den var spændt hårdt for
på cpuen og samtidig skulle lave noget grafik. Især filmklip og andet grafik var
et problem. Spil ved jeg ikke noget om, for jeg har ingen spil installeret.
Jeg fandt ud af at det var en sjusket omgang med afinstallering af det gamle kort
der gav de værste af problemerne.

Håber det kan give nogle ideer.

mvh
Henning

Fra : Henning Lund

Dato : 09-06-03 09:51

Henning Præstegaard skrev:
> Jeg havde/har et ligende problem. Min formodning er det er
> grafikkortsdriveren eller grafikkortet der er skruk. Mine problemer
> startede
> med et nyt grafikkort.

Ja det skulle ikke undre mig om synderen ligger der, for et stykke tid
siden fik knajten et Voodoo 3 kort af en bekendt da det gamle var stået
af, jeg/vi kunne ikke finde en driver til bæstet da det er XP som
benyttes til styresystem, så muligheden foreligger.

>Min maskine genstartede, hvis den var spændt
> hårdt for
> på cpuen og samtidig skulle lave noget grafik. Især filmklip og andet
> grafik var et problem.

Det er jo det samme gældende her.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 09-06-03 10:59

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af, jeg/vi kunne ikke finde en driver til bæstet da det er XP som
> benyttes til styresystem, så muligheden foreligger.

Hej
Voodo 3 køre ikke alt for godt sammen med XP. Prøv evt. at hente en
anden driver hos:
http://www.voodoofiles.com/
Man kan faktisk få et 64mb GF4 MX kort for omkring en 500 lap - det
ville være en både en løsning på problemet, og en forbedring der kan
mærkes.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Henning Lund

Dato : 09-06-03 11:15

Johnny Nielsen skrev:
> Hej
> Voodo 3 køre ikke alt for godt sammen med XP. Prøv evt. at hente en
> anden driver hos:
> http://www.voodoofiles.com/

Jeg synes vi var inde og rode der, men vi har måske overset noget.

> Man kan faktisk få et 64mb GF4 MX kort for omkring en 500 lap - det
> ville være en både en løsning på problemet, og en forbedring der kan
> mærkes.

Ja det var den optimale løsning, men han vil have udskiftet maskinen
engang så jeg tvivler på at han vil smide en 500 lap efter den lige nu.