sim city 3000
Fra : Henrik & Lotte

Dato : 08-06-03 18:50

Hej med jer
Jeg ved godt at det er gammelt men jeg kan li det.
Jeg har en pc der har 2gh prosesor 384 md ddr ram 60 gb harddisk et geforch4
grafikkort med 64 mb ram .
Men jeg kan ikke starte sim city3000 ,hvorfor ikke jeg kan godt installerer
det .
Hvad gør jeg galt.
Bekloager hvis mine oplysninger et lidt mangelfulde men jeg er ikke særlig
gamel i brugen af pcer.

På Forhånd Tak
Henrik g Nielsen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 08-06-03 21:52

Henrik & Lotte wrote:
> Bekloager hvis mine oplysninger et lidt mangelfulde men jeg er ikke
> særlig gamel i brugen af pcer.

Du glemmer næsten det vigtigste... hvilket styresystem du kører med. Der
kan/er problemer med Win2k og WinXP og så SC3000. Jeg har læst mig frem til
at en no-cd patch kan gøre det, hvilket er fuldt ud lovligt hvis man har
spillet originalt.

--
Martin K

Fra : Henrik & Lotte

Dato : 09-06-03 05:54

Sorry det er windovs XP

MVH
Henrik G Nielsen

Fra : Hagman

Dato : 09-06-03 12:03

Jeg har læst mig frem til
> at en no-cd patch kan gøre det, hvilket er fuldt ud lovligt hvis man har
> spillet originalt.
>
> --

Forkert.
NoCD patch'es er og bliver ulovlige, uanset om du har købt spillet.
Man må ikke ændre i spillet, og det gør du idet du erstatter exe-filen.
Det er IKKE lovligt.

Fra : Rikke

Dato : 09-06-03 12:24

Så kunne EA yde lidt bedre support. Jeg tror ærlig talt ikke de får ondt i
røven, hvis du kan fremvise den originale cd!!!

- Rikke =)

Fra : Gerner

Dato : 09-06-03 15:00

On Mon, 9 Jun 2003 13:02:33 +0200, "Hagman" <hagman@stofanet.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>NoCD patch'es er og bliver ulovlige, uanset om du har købt spillet.
>Man må ikke ændre i spillet, og det gør du idet du erstatter exe-filen.

Hvor har du den oplysning fra ?

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 09-06-03 15:23

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> wrote in message news:3ee4694b$0$15277

> Forkert.
> NoCD patch'es er og bliver ulovlige, uanset om du har købt spillet.
> Man må ikke ændre i spillet, og det gør du idet du erstatter exe-filen.
> Det er IKKE lovligt.

Du har ret...og dog. I følge dansk lovgivning må man nemlig gerne ændre i et
program men KUN hvis det er fordi man ikke kan få det til at virke. F.eks at
det ikke fungerer i windows xp. Jeg kan desværre ikke lige huske paragraffen
eller lovtekstens præcise ordlyd, men jeg kan da prøve at finde den.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 09-06-03 19:14

Hagman wrote:
> Forkert.
> NoCD patch'es er og bliver ulovlige, uanset om du har købt spillet.
> Man må ikke ændre i spillet, og det gør du idet du erstatter
> exe-filen. Det er IKKE lovligt.

Det beklager jeg så! Jeg var sikker på at det var lovligt hvis man havde et
originalt spil... igen jeg beklager, det var ikke min intention at opfordre
til ulovligheder!

--
Martin K

Fra : Rikke

Dato : 09-06-03 11:17

Jeg havde samme problem og har prøvet alt muligt uden held. Du har sikkert
Windows Xp... og så må vi bare erkende, at det altså ikke kan køre herunder.
Hvis du elsker Simcity skulle du prøve Simcity 4, det er slet ikke så
dårligt. Ellers må du finde dig en ældre computer.

- Rikke =)

Fra : Gerner

Dato : 09-06-03 15:01

On Mon, 9 Jun 2003 12:16:55 +0200, "Rikke" <RikkeBendlinNoSpam@mail.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>Hvis du elsker Simcity skulle du prøve Simcity 4, det er slet ikke så
>dårligt. Ellers må du finde dig en ældre computer.

Eller instalere win98 os og så bytte mellem 98 og xp.

Fra : Henrik & Lotte

Dato : 09-06-03 18:32

I skal have mange tak for hjælpen så bliver det sim city 4
MVH
Henrik G Nielsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-06-03 09:00

In dk.spil.computer, Gerner <nospamadress@postkasse.dk> says...
> Eller instalere win98 os og så bytte mellem 98 og xp.

Win98 i en virtuel PC gør underværker...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen