MS Windows
briani 27239
Ip instillinger i XP
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-06-03 15:51

Hej

Jeg har prøvet at indtaste noget inde under alternative configuration under
TCP/Ip instillingerne..

Hvor jeg så har sat en IP...

i alm. opsætning står den til at hente IP via DHCP server...

testen gik ud på, om den både ville hente en Ip cia DHCP, og så bruge den
faste IP også..

Men det ser ud til at den kun benytter den Ip sat inde under alternativ IP
configuration.. En "ipconfig /all" commando viser kun denne IP..

I min router, som også fungere som dhcp server. Siger den at den har tildelt
en IP til den MAC adresse som mit netkort har.... Jeg kan bare ikke se den
er tildelt nogen steder i Windows...

Ved nogen hvorfor?

NOgen der har fundet en både både at have en Ip via DHCP og en fast IP, evt
i et andet Ip range... fx. classe 1 Ip´er?

Fra : Lars

Dato : 08-06-03 16:24

<http://gaarde.org/bbadsl/#W2K-WXP>
--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-06-03 17:02

"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.dk> wrote in message

> <http://gaarde.org/bbadsl/#W2K-WXP>

Ja, jeg har vist prøvet noget af dette før...

Men din version, ser det heller ikke lige ud til at det kan lade sig gøre...

Inde under interfaces har jeg 7 mapper.... Den ene, hvor man kan se der er
fundet Ip via DHCP.... kan jeg også sætte den IP jeg vil ind.. Men
subnetmask er der ikke...

http://bjarkehansen.dk/images/diverse_screenshot/ipconfigregedit.gif

Fra : Johnn Nekman

Dato : 08-06-03 17:09

> Inde under interfaces har jeg 7 mapper.... Den ene, hvor man kan se der er
> fundet Ip via DHCP.... kan jeg også sætte den IP jeg vil ind.. Men
> [...]

Kig lige igen (Hint, 6 nederste linie)

Johnn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-06-03 18:57

"Johnn Nekman" <johnn@NOnekmanSPAM.dk> wrote in message

> Kig lige igen (Hint, 6 nederste linie)

Hehe okay...

Men det virkede så ikke efter hensigten... Efter jeg genstartede, havde jeg
slet ikke nogen IP.. Eller det ved jeg ikke.. når jeg tastede IP config, fik
jeg bare "windows Ip configuration" og internettet virkede heller ikke.

Fra : jens

Dato : 09-06-03 02:15

> [...]
>
> Inde under interfaces har jeg 7 mapper.... Den ene, hvor man kan se der er
> fundet Ip via DHCP.... kan jeg også sætte den IP jeg vil ind.. Men

Hvorfor rode rundt under bordet når det som søges ligger på bordet ?

I xp og w2k kan man tilføje alle de ipèr man lyster i tcp/ip`s egenskaber -
avanceret, med undernetmaske.

Der er jo så lige det, at en statisk ip går forud for en dynamisk, som går
forud for en "winnonet" ip.

Ligesom en public står højere end en private.

Det er ikke så nemt at fortælle feks. Iexplore at den skal bruge en bestemt
af flere ipèr jo.

Men det er nemt at give flere hostede IIS sider hver sin ip og subnetmaske.

Mvh Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-06-03 09:28

"jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message

> I xp og w2k kan man tilføje alle de ipèr man lyster i tcp/ip`s
egenskaber -
> avanceret, med undernetmaske.

Ja, men

> Der er jo så lige det, at en statisk ip går forud for en dynamisk, som går
> forud for en "winnonet" ip.

Hunden ligger begravet i det, at både have dynamisk tildelt adresse via
DHCP, og så statiske adresser....

Fra : jens

Dato : 09-06-03 14:46

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk>

> Hunden ligger begravet i det, at både have dynamisk tildelt adresse via
> DHCP, og så statiske adresser....

Jeps, det er jeg klar over, og det lader sig kun gøre ved at opsætte en
advanced dhcp server, eventuelt med tilhørende wins server.

Win maskiner kører enten med dhcp eller statisk, men der er intet der
forhindrer flere dhcp adresser registreret på mac og node type, så vidt jeg
kan se da.

Den mulighed er bare ikke i de billige routere, der skal enten en w2k server
dhcp eller noget linux/unix til som jeg ikke har kendskab il overhovedet.

Alternativt, kan man jo opsætte en DNS og så hente ip fra den... men det
bliver det ikke mere simpelt af.

Mvh Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-06-03 16:51

> Alternativt, kan man jo opsætte en DNS og så hente ip fra den... men det
> bliver det ikke mere simpelt af.

Jeg har fundet ud af det.. Man skal bare indtaste ip adressen på linien
UNDER 0.0.0.0 og ikke bare lave et mellemrum..

Ethernet adapter Local Area Connection 4:

Connection-specific DNS Suffix . : opasia.dk
Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/100 S Desktop
Adapter
Physical Address. . . . . . . . . : 00-02-B3-30-85-8B
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
IP Address. . . . . . . . . . . . : 80.161.68.84
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 80.161.68.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 80.161.68.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
194.239.134.83
Lease Obtained. . . . . . . . . . : 9. juni 2003 17:41:35
Lease Expires . . . . . . . . . . : 9. juni 2003 18:41:35

Fra : jens

Dato : 09-06-03 17:05

> Jeg har fundet ud af det.. Man skal bare indtaste ip adressen på linien
> UNDER 0.0.0.0 og ikke bare lave et mellemrum..

Interessant....
Hvordan får du så Windozen til at forstå at fildeling kun gælder for
forespørgsler på den lokale ip ?

Mvh Jens