Skærme
Fijala 3554
Program til indstilling af farveprofil til~
Fra : Flare

Dato : 08-06-03 14:19

Findes der sådan noget?

Så man er sikker på at farverne på de billeder man ser er noglunde rigtige.

Mvh
Anders

Fra : Lars

Dato : 08-06-03 15:53

On Sun, 8 Jun 2003 15:19:06 +0200, "Flare"
<dct_flare@hotmail.com> wrote:

>Findes der sådan noget?
>
>Så man er sikker på at farverne på de billeder man ser er noglunde rigtige.

Colorific, det følger med til en del skærme.

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Flare

Dato : 08-06-03 19:00

> Colorific, det følger med til en del skærme.

Og hvis man ikke fik det med. Fidnesder så alternativer.?

Anders

Fra : Lars

Dato : 08-06-03 19:43

On Sun, 8 Jun 2003 19:59:31 +0200, "Flare"
<dct_flare@hotmail.com> wrote:

>Og hvis man ikke fik det med. Fidnesder så alternativer.?

Ja, man kan jo købe det:
<http://www.colorific.com/>

Hvis du tænker på andre programmer, så kender jeg ikke
umiddelbart nogen.

Fra : Madsen

Dato : 08-06-03 23:23

Lars skrev:

> Hvis du tænker på andre programmer, så kender jeg ikke
> umiddelbart nogen.

Der er mange forskellige og i mange prisklasser. Colorific er
udelukkende softwarebaseret, så vidt jeg lige kan se, men du kan
også få kombinerede soft- og hardwareløsninger. Altså et stykke
hardware i form af et colorimeter og et stykke software som kan
bruge de tal colorimeteret opfanger og udfra disse sørge for at
fortælle brugeren hvordan skærmen skal stilles for at nå en vis
standard, hvorefter der bliver lavet en farveprofil som beskriver
skærmen.

Jeg bruger denne:
<http://www.colorvision.ch/beta/productssolutions/thespyder/>

Madsen.

Fra : Flare

Dato : 08-06-03 23:29

Nu har jeg ikke tænkt mig at ofre flere 100 kroner på det, da jeg er reelt
ikke har brug for korrekt indstillinger. Men det kunne bare være rart hvis
der fandtes en gratis løsning. Men det gør der jo åbenbart ikke.

Anders

Fra : Lars

Dato : 09-06-03 00:04

On Mon, 9 Jun 2003 00:29:01 +0200, "Flare"
<dct_flare@hotmail.com> wrote:

>Nu har jeg ikke tænkt mig at ofre flere 100 kroner på det, da jeg er reelt
>ikke har brug for korrekt indstillinger.

Næh, det har jeg heller ikke, men Colorific fulgte med min skærm
og så kunne jeg jo lige så godt bruge det.

> Men det kunne bare være rart hvis
>der fandtes en gratis løsning. Men det gør der jo åbenbart ikke.

Det gør der da sikkert nok. Har du prøvet at lede?
<http://www.hex2bit.com/products/product_mcw.asp> kunne måske
være noget du kunne kigge nærmere på.

Fra : Madsen

Dato : 09-06-03 00:17

Flare skrev:

> Nu har jeg ikke tænkt mig at ofre flere 100 kroner på det, da jeg
> er reelt ikke har brug for korrekt indstillinger.

Det er jo ikke nemt udfra:
<news:3ee337cd$0$24637$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> at vide hvor
meget du ønsker at ofre på det og hvor nøjagtig du ønsker resultatet
skal være.

Madsen.

Fra : Flare

Dato : 09-06-03 00:49

> Det er jo ikke nemt udfra:
> <news:3ee337cd$0$24637$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> at vide hvor
> meget du ønsker at ofre på det og hvor nøjagtig du ønsker resultatet
> skal være.

Nej det har du helt ret i. Prøve også at korriger mit spørgsmål. Men det ser
meget interesant id det program Lars..

Anders