Automatisk Tekststørrelse
Fra : Niels Skovmand

Dato : 08-06-03 13:26

Hej!

I alle browsere er muligheden for at vælge tekststørrelse, hvilket min
hjemmeside også gør brug af.

Indimellem kan min Internet Explorer "finde på" at indstille tekststørrelsen
af sig selv når jeg surfer. Er der en mulighed for at få størrelsen
nulstillet til "mellem" når brugeren kommer ind på ens side? Evt. vha.
javascript..

/ Niels Skovmand

Fra : Ryan

Dato : 08-06-03 14:06

> [...]
> af sig selv når jeg surfer. Er der en mulighed for at få størrelsen
> nulstillet til "mellem" når brugeren kommer ind på ens side? Evt. vha.

Det håber jeg da godt nok ikke.
Det ville jo ikke være særlig flinkt, hvis folk selv har valgt, at
skriftstørrelsen skulle være større eller mindre end mellem. For de folk som
ikke selv er klar over det, kan du jo oplyse, at din side ses bedst med
tekststørrelsen "mellem", og evt. forklare hvordan man ændre det.
Ellers (hvis du virkelig anser det, som et kæmpe problem) kan du angive
tekststørrelsen med px i stedet, dette gør jo at du helt undgår dette
problem - og at nogle folk ikke kan læse indholdet på din side.

--
Ryan

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 08-06-03 14:23

Niels Skovmand wrote:
> [...]
> hjemmeside også gør brug af.
>
> Indimellem kan min Internet Explorer "finde på" at indstille
> tekststørrelsen af sig selv når jeg surfer.

Det er muligt at ændre IE's skriftstørrelse med scroll og "Ctrl"
Tror du ikke det er det der sker?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/