Pelsknuder og den psykiske tilstand
Fra : Kari Eiffert

Dato : 08-06-03 11:31

Hejsa!

Vi er vendt hjem efter en dejlig ferie. Kattene har også haft det godt hos
deres plejefamilie, som vi deler hus med.

Men for at tale om noget helt andet. Da vi fik Alf var hans pels ærligt talt
noget skidt. Der var knuder over det hel og så havde han en fedthale.
Fedthalen blev behandlet og der har ikke været noget siden. Pelsen har vi
børstet til vi var blå i hovedet, men efterhånden kræver den mindre og
mindre pleje. Før var der knuder hver dag og nu hører det til
sjældenhederne. Så var det at jeg tænkte at pelsen måske var så knudret
fordi han ikke var helt glad før? Han var nemlig alene kat og keeedede sig.
Er det helt langt ude, er kan der være en sammenhæng?

Håber at i kan hjælpe mig med at opklare det

MVH Kari

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-06-03 12:32

Kari skrev
<Så var det at jeg tænkte at pelsen måske var så knudret
fordi han ikke var helt glad før?>

Det kan jeg godt forestille mig, vi mennesker kan jo også
have det sådan, i stressede perioder kan håret "klaske"
fuldstændigt sammen. Så jeg tror at både sindstilstand
og kost betyder meget for hvordan kattenes pels ter sig.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Kari Eiffert

Dato : 08-06-03 12:43

Ok. Så var jeg ikke helt galt på den. Han er også faldet rigtigt godt til
nu. Så hvis bare lidt af pelsproblemet er væk, er det da rigtigt lækkert
Tak for svaret

MVH Kari

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 08-06-03 17:21

Hej Kari.......Det med kattens pels og psykiske tilstand hænger nøje
sammen.Jeg har tre katte, en han og to hunner, efter flere år blev der
pludselig problemer imellem de to hunner, den lille blev underkuet meget
slemt, det var meget synd, og hun havde det slemt,hendes pels blev nærmest
sjusket,tør og helt mat, ja nærmest uren så hun ud.Vi var jo klart nok hos
dyrlægen og han forklarede at pelsplejen og kattens psykiske tilstand hænger
nøje sammen.
Så,jo du har helt ret..............hilsen Majbritt