Kun hul igennem én vej!
Fra : JH

Dato : 28-03-01 21:27

Jeg har et lille problem. Jeg har to maskiner med et 10/100 Mbit Netkort i hver. De kører henhv.
Win98 og Win98 SE.

Problemet består i at jeg kunne har "hul" igennem fra den ene maskine. Fra den kan jeg både pinge og
bruge windows fil deling. Men fra den anden kan jeg ingen af delene? De har umiddelbart samme net
opsætning.

Jeg bruger et krydset kabel, og jeg har prøvet et andet.

Hvis der er nogen der har en god idé til hvad det kan være ville jeg meget taknemmelig.

Mvh.

Jens Hyllegaard

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 29-03-01 11:20

"JH" <JensH@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den kan jeg både pinge og
> bruge windows fil deling. Men fra den anden kan jeg ingen af delene? De
[snip]

Du har vel ikke en personal firewall kørende på den du ikke kan pinge? Det
har nogen gange snydt mig. Du har selvfølgelig sat fildeling til på begge
maskiner?

/Stig

Fra : JH

Dato : 01-04-01 09:40

Doh! Hvordan kunne jeg dog være så dum :)

Jeg havde fuldstændig glemt min Noton Firewall!!!

Tak, og undskyld denne utilgivelige forespørgsel :)

Mvh

Jens H