[VB6]Billeder der skifter
Fra : Henrik Cichosz

Dato : 08-06-03 09:49

Hej NG
Jeg har en form og ca 10 billede jeg gerne vil have vist på skift i på
formen, med ca 5-7 sek mellemrum, men det må ikke være sådan at man kan
vælge andre billeder end de 10 der er bestemt.
hvordan laver man det og hvad er koden der til

mvh HC

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 08-06-03 14:31

"Henrik Cichosz" <cichosz@fjerntdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vælge andre billeder end de 10 der er bestemt.
> hvordan laver man det og hvad er koden der til

Du kunne jo buge en Timer med Interval = 6000.
Så kunne du navngive dine billeder p1, p2, ...p10.jpg.

Sub Timer1_Timer()
Static iCount as Integer

iCount = iCount + 1
Picture1.Picture = LoadPicture("p" & iCount & ".jpg")
If iCount => 10 Then
iCount = 0
End If

End Sub

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 08-06-03 23:36

"Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Static iCount as Integer
>
> iCount = iCount + 1
> Picture1.Picture = LoadPicture("p" & iCount & ".jpg")

takker det virker som det skal
mvh HC