MS Windows
briani 27239
formatering af harddisk med windows 2000
Fra : Søren Hofmann

Dato : 08-06-03 09:30

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål om formatering af en computer, hvor der ligger
windows 2000 på, men jeg vil gerne have windows98 på, fordi den er ikke
særlig velegnet til 2000. men hvordan er det nu lige man formatere sådan
en?? Jeg har prøvet lidt, men den vil sgu ikke rigtig. Den skriver bare at
der er en enhed som bruger drevet, og så kan den ikke formatere. hmm...

Hilsen Søren

der skal lige nævnes at jeg ikke er så skrap til det med computere.*S*

Fra : Thomas

Dato : 08-06-03 09:45

On Sun, 8 Jun 2003 10:30:26 +0200
"Søren Hofmann" <dorte_ soren@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> formatere sådan en?? Jeg har prøvet lidt, men den vil sgu ikke rigtig.
> Den skriver bare at der er en enhed som bruger drevet, og så kan den

smid din Win98 boot disk i dit diskette drev.
med den kan du formatere og evt. også Fdiske drevene..

Du kan ikke formatere det drev som windows ligger på når først windows
kører, ene og alene af den grund at windows bruger drevet og derfor kan
format ikke få adgang til drevet på det plan der er nødvendigt.

Venligst

Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-06-03 13:53

In dk.edb.system.ms-windows, "Søren Hofmann" <dorte_ soren@webspeed.dk>
<"Søren Hofmann" <dorte_ soren@webspeed.dk>> says...
> windows 2000 på, men jeg vil gerne have windows98 på, fordi den er ikke
> særlig velegnet til 2000. men hvordan er det nu lige man formatere sådan

Så er det da en old-gammel maskine. Win2000 kræver ikke meget.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : jens

Dato : 09-06-03 14:37

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det da en old-gammel maskine. Win2000 kræver ikke meget.

Bærbar 3oo, sikkert med max32 ram og 4g disc, jeg ville også vælge w98 på
sådan en.

(oplysninger fra anden "debat" med S Hofmann)

Mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-06-03 17:17

In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
> Bærbar 3oo, sikkert med max32 ram og 4g disc, jeg ville også vælge w98 på
> sådan en.

Jeg ville ikke engang vælge Win98 til sådan en. Men 32 MB RAM, så er
Win98 heller ikke noget lyn.