Hvilken musik giver dig gåsehiud?
Fra : Thomas Andersen

Dato : 08-06-03 00:29

Mange får gåsehud når de hører noget musik de synes er rigtig fedt.
Personligt er den helt sikker med Depeche Mode - Personal Jesus (live),
DAD It's after dark now (også live )og Faithless - we come one, samt
mange mange flere. Det er dog hovedsageligt ved livenumre.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 08-06-03 09:20

Thomas Andersen wrote:
> [...]
> Jesus (live), DAD It's after dark now (også live )og Faithless -
> we come one, samt mange mange flere. Det er dog hovedsageligt

Hehe.. Jeg har et der stadig gir mig gåsehud..
Det er George Michael & Elton John med
Don't Let The Sun Go Down On Me, der hvor
Elton kommer ind på scenen til en George -
Michael koncert..

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 08-06-03 11:51

"Henrik Sørensen" <aaa@bbb.invalid> wrote in message
> Hehe.. Jeg har et der stadig gir mig gåsehud..
> Det er George Michael & Elton John med
> Don't Let The Sun Go Down On Me, der hvor
> Elton kommer ind på scenen til en George -
> Michael koncert..

Don't Let Your Son Go Down On Me?

--
Anders Vind Ebbesen
www.headbanger.dk - Spinning synth-pop, EBM, industrial, electronica, dub,

Fra : -V-

Dato : 09-06-03 18:34

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote:
> Don't Let Your Son Go Down On Me?

!!!

-V-

Fra : Flemming

Dato : 08-06-03 12:15

On Sun, 08 Jun 2003 01:28:51 +0200 Thomas Andersen <nej@tak.nix>
wrote in dk.kultur.musik:

> Mange får gåsehud når de hører noget musik de synes er rigtig fedt.

En del af Tori Amos musik har den efekt på mig især numre som "Winter"
og "China", det sammen kan siges om noget af den i Danmark totalt ukendte
Polske gruppe Varius Manx's musik b.la "Vale of tears" og "The
Gardeneres"

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : Karina

Dato : 08-06-03 13:14

wrote:

> [...]
>DAD It's after dark now (også live )og Faithless - we come one, samt
>mange mange flere. Det er dog hovedsageligt ved livenumre.

Jeg var til koncert med Tracy Chapman i Falconer Centret for at par
måneder siden. Da fik jeg gåsehud! Det har jeg aldrig prøvet til en
koncert før! Hun gjorde det bare SÅ godt.

M.v.h. Karina Andersen

Fra : Anders Jensen

Dato : 08-06-03 14:34

Numre med storslående effekter kan have den effekt på mig... men jeg må
tilstå at det mest for mit vedkommende handler om harmoni i musikken.. min
opfattelse af musikalsk harmoni, altså... for vi har jo nok én hver =)

så har jeg nok en forkærlighed for musik lidt i singer/songwriter stil såsom

David Gray, Sail Away
Vertical Horizon, Best I Ever Had (Grey Sky Morning)
Ben Harper, Walk Away

Et nummer som jeg kommer til at tænke på i kuldegysnings-sammenhæng, som
ellers ikke er min foretrukne musiksmag er

Moby, Porcelain

-------
Anders

Fra : sune vuorela

Dato : 08-06-03 14:50

En der kalder sig Thomas Andersen <nej@tak.nix> skrev:

>Mange får gåsehud når de hører noget musik de synes er rigtig fedt.

aerosmith - dream on

--
SUne

Fra : zcully

Dato : 08-06-03 15:55

"Thomas Andersen" <nej@tak.nix> wrote in message
> [...]
> DAD It's after dark now (også live )og Faithless - we come one, samt
> mange mange flere. Det er dog hovedsageligt ved livenumre.

Det neste stille musik med Mariah Carey.
Live udgaven af Waiting for the night med Depeche mode gav mig MEGA gåsehud
da jeg stod i parken...

/Zcully

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 08-06-03 16:33

Thomas Andersen wrote:

> Mange får gåsehud når de hører noget musik de synes er rigtig fedt.

Ja, og lige i øjeblikket er det Dave Matthews Band - Grace is Gone.

Mvh
Anders

Fra : Anders Jensen

Dato : 08-06-03 18:37

> Ja, og lige i øjeblikket er det Dave Matthews Band - Grace is Gone.

uuuuuh.... ja... den er for fed =)

--------
Anders Jensen

Fra : Martin Møller

Dato : 08-06-03 17:10

> Mange får gåsehud når de hører noget musik de synes er rigtig fedt.

The Corrs - Closer (især omkvædet)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Møller

Fra : I2

Dato : 08-06-03 18:49

Stjernen over Bjerringbro - TV-2

Og for nyligt Under Byen Live, hold da op det giver gåsehud i stor stil !

Ingrid

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-03 19:10

Thomas Andersen <nej@tak.nix> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ee2752f$0$76129$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Mange får gåsehud når de hører noget musik de synes er rigtig fedt.
> Personligt er den helt sikker med Depeche Mode
__________

Jeg får almindeligvis gåsehud af rædsel hvis jeg ved en fejl får stillet ind
på P3 - HAHAHHAA - nej, undskyld. Glem det.

Hvis du mener en speciel melodi kan jeg nævne:

En dør til fantasien, med Kandis

Det er noget af det bedste som jeg nogensinde har hørt. Det er så gennemført
at det rislen en koldt ned ad ryggen. Når den kommer i lokalradioen får den
bare fuld styrke på power-knappen

Af grupper kan jeg nævne Kandis, som den klart bedste indenfor
gåsehuds-genren. Det er så lækker musik at man får gåsehud af det. Sådan.

Fra : Kim & Hallo

Dato : 08-06-03 20:13

Snøft, nu er vi sårede! Troede du forgudede os...

(Og til agenterne/detektiverne, jeg er bare Troels [around 9000]... Med lidt
sarkasme i stemmen )

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-03 22:12

Kim & Hallo <puttitat@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ee38abd$0$83068$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Snøft, nu er vi sårede! Troede du forgudede os...
SVAR: Ja ja jaaaaah

> (Og til agenterne/detektiverne, jeg er bare Troels [around 9000]... Med
lidt
> sarkasme i stemmen )
SVAR: ´Pudsigt navn du kalder dig

Men altså, jeg synes selvfølgelig rigtigt godt om "Kim og Halløjsovs". Det
er bare ikke sån liiiiige det jeg vil kalde gåsehuds-genren indenfor
dansktop. Det er mere hen i retningen haha-dansktop. Sån Ib Grønbech-agtigt.
Begge grupper er topgrupper indenfor hver deres dansktop-gren.
Men nu kommer begge grupper jo op til det der vældige Danmarksberømte
festivitas i Vildsund. Så kan vi sammenligne dem og vandre frem og tilbage
mellem deres telte.
Vi må da ikke håbe at Kandis-teltet blæser ud i fjorden igen i år.

Hilsen Åge

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-06-03 22:17

> Vi må da ikke håbe at Kandis-teltet blæser ud i fjorden igen i år.

Nej, lad os hellere håbe at Kim & Goodbye's telt skøjter derud, hehe

// Troels

Fra : Lin

Dato : 08-06-03 22:21

Evanescence: Bring me to life

-Linda

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-06-03 22:41

> Evanescence: Bring me to life

Where do i subscripe?

// Troels

Fra : Lin

Dato : 09-06-03 10:14

Huh? SubsriBe to what?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-06-03 14:21

> Huh? SubsriBe to what?

At Evanescene - Bring me to life - er fed

// Troels

Fra : Rouathermique

Dato : 08-06-03 23:51

"Lin" <nomail@nonothing.dk> skrev i en meddelelse
> Evanescence: Bring me to life

Evanescence - My Immortal
Og Manowar - Brothers of Metal. En rigtig "stå-sammen-og-sejre-sang"

Fra : Claus \"BonZo\" Jako~

Dato : 09-06-03 00:09

Metallica´s koncertintro bringer den følelse frem i mig.

Fra : Peter Juhl

Dato : 09-06-03 00:58

Thomas Andersen wrote:

> Mange får gåsehud når de hører noget musik de synes er rigtig fedt.

The Smiths - How Soon Is Now?
Tomahawk - Point And Click
Music For The Masses tour'en med DM ... når de lagde an med Pimpf
Faith No More - King For A Day/Just A Man
Curve - Recovery
Underworld live

.... mindst 1000 andre ...

/Peter

Fra : Mikael L

Dato : 09-06-03 02:20

"Thomas Andersen" <nej@tak.nix> skrev i en meddelelse

Sort sol - Let your fimgers do the walking.

Mikael

Fra : Peter Kaas

Dato : 09-06-03 11:32

Pink Floyd - "Comfortably Numb"

Fra : Hestens

Dato : 09-06-03 18:52

Det kan kun være Bohemian Rhapsody, uden tvivl..Stadigvæk

Fra : Michael Petersen

Dato : 10-06-03 14:44

Thomas Andersen <nej@tak.nix> mumbled something in news:3ee2752f$0$76129
> [...]

> DAD It's after dark now (også live )og Faithless - we come one, samt
> mange mange flere. Det er dog hovedsageligt ved livenumre.

Pantera - Hollow (fra Vulgar display og power)

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : ChrisStoffer

Dato : 10-06-03 16:35

Under byen - Puma
Kaizers Orchestra - bøn fra helvete
Kashmir - hele zitilites og the good life

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 10-06-03 19:12

"ChrisStoffer" <stofferdreng17@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Under byen - Puma
> Kaizers Orchestra - bøn fra helvete
> Kashmir - hele zitilites og the good life

Åh ja, det meste af Zitilites rammer godt, det samme med the good life!!

Mvh.
Lars

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 10-06-03 19:09

> [...]
> DAD It's after dark now (også live )og Faithless - we come one, samt
> mange mange flere. Det er dog hovedsageligt ved livenumre.

Nirvana Unplugged - Where did you sleep last night
- specielt da han holder en pause efter "shiver" til sidst... Det var i
april 94 han begik selvmord og var unplugged koncerten ikke også i 94?

REM - Losing My Religion
- damn den har jeg siddet og været depri til mange gange..

Samt mange Red Hot Chili Peppers sange... Specielt Under the Bridge dog...
- ord er overflødige. Jeg elsker det band og at se dem på Roskilde sidste år
var kæmpe stort!

Mvh.
Lars

Fra : Troels

Dato : 11-06-03 22:06

> Nirvana Unplugged - Where did you sleep last night
> - specielt da han holder en pause efter "shiver" til sidst... Det var i
> april 94 han begik selvmord og var unplugged koncerten ikke også i 94?

Og så i videooptagelsen hvor han bare laver de STØRSTE øjne.. Han er
ubeskrivelig i den sang (ja faktisk hele albummet). Næsten skræmmende. Jeg
mener den er optaget november 1993.

/Troels

Fra : Carsten

Dato : 12-06-03 08:23

Det var d. 18/11-93
Carsten

Fra : Troels

Dato : 12-06-03 12:34

> Det var d. 18/11-93

Ja ja.. Huskeren virker endnu

/Troels

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 11-06-03 07:50

Thomas Andersen wrote:

> [...]
> DAD It's after dark now (også live )og Faithless - we come one, samt
> mange mange flere. Det er dog hovedsageligt ved livenumre.

Runrig - Loch Lomond (live)

For FULD skrue.
-Flemming

Fra : Michael Vittrup

Dato : 11-06-03 08:02

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 11-06-03 08:15

Michael Vittrup wrote:

> Rafael - Boléro. Også for FULD skrue :D
>
> // Michael

Den er også fed, men jeg synes nu den er bedst med Ravel

Sorry - kunne ikke lade være...
-Flemming