Hjem til Thanksgiving genren in extremo
Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 08-06-03 00:10

Jeg så ved et tilfælde House of Yes på DR2 - jeg har altid meget godt kunnet
lide den genre - familien samles til Thanksgiving, de små særheder kommer
frem, og alting bliver sat på spidsen. Det må siges at være tilfældet i
denne udgave - gode skuespilspræstationer, krydret med lidt mere end bare
små særheder...jeg var sq godt underholdt

--
//Jakob Medgyesi//
[Læs filmanmeldelser på

Fra : vadmand

Dato : 08-06-03 09:00

"Jakob Medgyesi" <nexREMOVE@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne udgave - gode skuespilspræstationer, krydret med lidt mere end bare
> små særheder...jeg var sq godt underholdt

Prøv at få fat i Thanksgiving- afsnittene fra tv-serien "Roseanna" - dem vil
du elske!

Per V.

Fra : Homer

Dato : 08-06-03 09:55

vadmand wrote:

> [...]

[snip]

> Prøv at få fat i Thanksgiving- afsnittene fra tv-serien "Roseanna" -
> dem vil du elske!

Hvis Jakobs indlæg var en opfordring til at komme med beslægtede
produktioner, må jeg også nævne "Home for the Holidays",
http://us.imdb.com/Title?0113321. Den er lige på kornet i forhold til de
små særheder, der kommer frem, amerikanske familiemønstre, "alt er ved
det gamle"-indtrykket, og så alligevel en fremadskridende og twist'et
handling. Glimrende skuespilpræstationer, især dejlige Holly Hunter.

--
Med venlig hilsen Homer.
After eating an entire bull, a mountain lion felt so good he started

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 08-06-03 11:59

> [...]
> ved det gamle"-indtrykket, og så alligevel en fremadskridende og
> twist'et handling. Glimrende skuespilpræstationer, især dejlige Holly

Den husker jeg også som ganske fortræffelig - det er jo en hel genre for sig
selv der ovre - og for det meste ganske u-Hollywoods'k (ikke at jeg har
noget imod Hollywood som sådan). Lur mig om de ikke også plejer at foregå i
New England, blot for at gøre setting'en endnu mere traditionel, så effekten
af plot twistsne bliver mere udtalt.
Mht The House of Yes (http://us.imdb.com/Title?0119324) var det kørt ud i
det ekstreme - Incestiøse forhold mellem bror og søster, brorens nye kæreste
er den første gæst familien havde haft, søsteren er sygeligt besat af Jackie
Onassis, den anden bror og moren er ej heller helt normale....tilsat lidt
(kulsort) humor, så det ikke virker anstrengt.

Jakob