Hjælp til lidt info - tak
Fra : Morten Jensen

Dato : 07-06-03 23:55

Jeg er kommet i den situation at jeg skal have lidt nyt i maskinen dog
finder jeg det svært at prioritere i det at jeg ikke helt kan overskue
udviklingen på motherboard området.

Mine indledende undersøgelser peger i retning af et Asus P4P800 de luxe m.
2X512 pc3200 ram og en 800mhz processor. Set i forhold til et 533 mhz
baseret system hvor meget er der at hente? Foranstående konstallation er jo
en kende dyrere end et 845 eller sis et eller andet baseret board med pc2700
ram. (kunne bruge til at køre Sata i stedet for Pata)

Hvor er det at der skal rettes fokus.

MVH
Morten

Fra : Leony

Dato : 08-06-03 10:29

"Morten Jensen" <sit_morkaj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mine indledende undersøgelser peger i retning af et Asus P4P800 de
> luxe m. 2X512 pc3200 ram og en 800mhz processor. Set i forhold til et
> 533 mhz baseret system hvor meget er der at hente?

Der er sikkert en del at hente.
Mon ikke du kan finde en test på http://www.tomshardware.com

> Hvor er det at der skal rettes fokus.

Du skal rette fokus på det du skal bruge maskinen til.
Får du brug for al den saft og kraft du får med det system du har kig
på.
Hvis dit brug er tekstbehandling og 7-kabale, så er det spild af penge.

Som regel kan det bedst betale sig (økonomisk i hvert fald) at være en
eller to generationer bagud.
Selv her er der rigelig kraft til hverdagens udfordringer bag
computerskærmen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Morten Jensen

Dato : 08-06-03 11:38

Tjo - mit daglige brug er dækket af mine øvrige pc's. Denne her skl bruges
til leg. Det der er mit problem er at så vidt jeg kan se er den
ydelsesmæssig forskel ved anvendelse af DDR400 Dual i omegnen af 3-10% i de
tests jeg har set omkring på nettet (den 533mhz baserede vinder en del i og
med den har en fordel i proc. hastighed (3.000 mzh kontra 3066 mhz). Det er
jo ikke noget der mærkes i den daglige drift med mindre at der belastes max
det meste af tiden - min formodning er er således at et system baseret på en
3ghz på 533 med bedre diske og mere ram (PC3200 er jo markant dyrer end
PC2700, i hverfald dem der er på Asus's side over anbefalet ram) er
hurtigere til samme pris som et system baseret på dual DDR 400 - men jeg har
svært ved se om dette er korrekt.

Hvordan med P4P800 dl's ydelse ved brug uden dual - kan det være med her?

Kan 800mhz fsb processorne kun køre 800?

MVH
Morten info ville være rart.

Fra : JohnnyB [2k]

Dato : 10-06-03 06:24

Til Morten Jensen

hvad med om du hentede de ting du har aftalt/bestilt hos mig, de har ligget
på Posthuset i 14 dage, jeg har bedt posthuset holde det tilbage dig, fordi
du ikke kan finde den seddel de har smidt ind af døren til dig.

du gider ikke engang svare på mine mails og siger du henter det når du ikke
kan se det er mig der ringer.

har du tænkt dig at hente det eller hvad ?

johnny

Fra : JohnnyB [2k]

Dato : 10-06-03 06:32

og er din mail gået istykker er TT nummeret : 04552779911DK som kan tastes
ind på www.postdanmark.dk/dk

johnny