Multe eller Rimte
Fra : Thomas Nyberg

Dato : 07-06-03 23:04

Hej der ude.
Der er et meget godt multe fiskeri ved Mosede havn i Solrød. Det er til
Højer for havnen eller syd for havnen.
Men min fiske kammerat eller tidligere kammerat påstår at det er multen er
har røde øjne, at det var rimter jeg fangede. pjat med han??? eller har han
rat, nej det har han sku ikke det er rimten der har røde øjne.
Nå men multen "tyk labbet multe" gik på en ABU hvis kyst vobler. og jeg
fangede tre på 1 time, men tog kun en med hjem, da der jo var nogle
diskussion om det var rimter. der var også tre hornfisk. som alle hoppe af
igen.
Mosende havn har desuden godt burger som man kan tag på tre ti kroner
hahaha.

jeg skal lige bruge jer til at overbevise han om at det er rimten der har
røde øjne og at det var multer jeg fange på lavt vand 70 cm- 1 m. vand.

Venligst Thomas.

Fra : Henrik Lohse

Dato : 08-06-03 00:20

"Thomas Nyberg" <thomas.nyberg@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg skal lige bruge jer til at overbevise han om at det er rimten der har
> røde øjne og at det var multer jeg fange på lavt vand 70 cm- 1 m. vand.

Hej Thomas

Jeg sidder med en gammel bog med illustrationer af danske fisk. Og du har
ret i din påstand; det er rimten der har røde øjne. Så jeg synes din
kammerat
burde sætte de tre tikroner på forfanget og fange en burger til dig

Hilsen Henrik

Fra : Thomas

Dato : 08-06-03 08:52

Hej Thomas,
Det er ikke så svært at afgøre. Rimten er grå med mange små skæl. Multen er
næsten blank med store skæl. Og normalt er multen væsentlig større end
rimten, og kæmper forrygende.
Hilsen

Fra : sliversen

Dato : 11-06-03 15:55

Multen har meget karakteristisk Pigfinne på ryggen og tilhøre
pigfinnefamilien, og meget løsthængende store skæl
Rimten har rødlige finner og mindre fastsiddende skæl, og til høre
karpefamilien (skallle)

http://www.kandu.dk/