Trådløst netværk
Fra : Torben L. Andersen

Dato : 07-06-03 22:10

Hej Alle.

Jeg har installeret trådløst netværk på min bærbar, men jeg kunne godt tænke
mig et stykke software, som viser hvor godt signalet er imellem acess point
og min bærbar.

Jeg vil meget gerne søge på google, men ved ikke hvad jeg skal søge på.
Håber der er en der kan/vil hjælpe.

Det er et D-link sæt jeg har købt.

Hilsen Torben L. Andersen.

Fra : WE

Dato : 07-06-03 22:56

Kører du XP, viser XP det for dig.

Fra : Torben L. Andersen

Dato : 08-06-03 16:32

Hej WE.

Jeg køre XP Home, men jeg kan ikke se nogen steder hvor god forbindelsen er.
Der er et sted i netforbindelser, at jeg kan se at den skulle vise det, men
der er ingenting.

Hilsen Torben L. Andersen.

Fra : Martin

Dato : 08-06-03 09:39

"Torben L. Andersen" <**torben_leander@hotmail.com> wrote in message
> [...]
tænke
> mig et stykke software, som viser hvor godt signalet er imellem acess

Prøv netstumbler.

/Martin

Fra : Mikkel

Dato : 09-06-03 23:24

Hej

Nu skriver du ikke hvilket kort du har købt til din bærbar men Dlink
DWL-650+ der følger software med til at vise styrken, som en del af
driverne.

Mvh.
Mikkel Rømer

Fra : Torben Leander Ander~

Dato : 10-06-03 10:11

Hej Mikkel.

Det er et DWL-650 ikke +
Men problemet er at jeg har købt det brugt uden software.

Men jeg har fundet en XPdriver til det, som viser signalstyrken. Men det har
skabt et nyt problem. Nu er signalet begyndt at falde ud. Ret irreterende.

Hilsen Torben L. Andersen.

Fra : ThujaKing

Dato : 18-06-03 21:26

Hej Torben,

Jeg sidder med samme problem... Har et DLINK 650+ kort i den bærbare
koblet op imod mit AP, (DLINK1000AP)...

Mit signal falder ud et par gange i minuttet for at reconnecte lige
efter... det betyder jeg ofte sidder og venter... død irriterende...

Jeg har mistanke om det er mit AP, men er igang for at finde værktøjer
der kan "sniffe"... eg. netstumbler men det supporterer vist ikke
DLINK...

Er der nogle der har gode råd !!!

Mvh
ThujaKing

http://www.kandu.dk/

Fra : Torben Leander Ander~

Dato : 18-06-03 23:05

> Jeg sidder med samme problem... Har et DLINK 650+ kort i den bærbare
> koblet op imod mit AP, (DLINK1000AP)...
> Mvh
> ThujaKing

Hej

Jeg har heller ikke fået løst mit problem endnu.
Men ham jeg skal købe det af, mener det kan være fordi jeg bruger dynamiske
IPadresser.
For det har virket hos ham. Og det er ikke noget han bilder mig ind, for jeg
har set det i funktion, hos ham.

Jeg bestiller fast IP, en af dagene og køber en rooter. Så må vi se om det
hjælper.

Hilsen Torben L. Andersen.

Fra : ThujaKing

Dato : 19-06-03 08:55

Hej Torben,

Min router har statisk IP...

Men AP er sat op til at give Dynamisk IP til connectede noder !!!

Mvh
ThujaKing

http://www.kandu.dk/

Fra : Torben Leander Ander~

Dato : 19-06-03 21:01

Hej.

Ja, men jeg har ingen router på. Jeg bruger kun en switch, til at fordele
nettet rundt til mine PC'er
Når du har samme problem, så hjælper det nok ikke hos mig at jeg vil sætte
en router på og får fast IP.
Det havde jeg ellers håbet.

Men ham jeg skal købe af, har da heldigvis sagt at vi afregner, når det
virker :)

Hilsen Torben L. Andersen.