Ny software til 3310
Fra : Kruen [6920]

Dato : 07-06-03 21:56

Jeg har en 3310'er som jeg har fejl flashet, tror jeg nok.
Når jeg taster *#0000# sker der intet. Er softwaren smuttet i den?
Jeg kan sagtens se tlf 'ens data med Noktool 1.8 og Rolis 479.
Er der en der har en full flash og hvordan får man lagt det ind i tlf 'en
igen?

Mvh Kruen

Fra : Janus Olsen

Dato : 08-06-03 00:26

Kruen [6920] wrote:
> [...]
> Jeg kan sagtens se tlf 'ens data med Noktool 1.8 og Rolis 479.
> Er der en der har en full flash og hvordan får man lagt det ind i tlf

Hej Kruen
der ligger en full flash til 3310 på www.basicelectronics.dk under download.
For at ligge den ind i telefonen skal du bare bruge knok phoenix b1 write
fls file to phone, og vælge filen. bare lad den stå på 200000 som
startadresse, og brug så rolis 1.8 bagefter til at ændre imei til det
originale, og update FAID. Så skulle den være i vinkel .
MVH Janus Olsen
--
http://www.basicelectronics.dk
Når service er en selvfølge

Fra : Kruen [6920]

Dato : 08-06-03 13:59

Tak for svaret Janus!
Det lyder nemt nok, hvis jeg bare kunne komme i kontakt med tlf'en,
jeg tror ikke mit kabel virker, Knok skriver "can not prepare phone".
Jeg bruger et paralel kabel og Win '98.
Man kan vel ikke bruge et M/F-bus kabel?

Mvh Kruen

Fra : Janus Olsen

Dato : 09-06-03 14:07

Kruen [6920] wrote:
> [...]
> Jeg bruger et paralel kabel og Win '98.
> Man kan vel ikke bruge et M/F-bus kabel?

Du kan evt. prøve at slå safeflashing fra. Ellers så kan du prøve at finde
en opdelt flash (mcu og ppm), og lægge den ind med rolis 4.78b6, for rolis
virker efter min mening flest gange. filerne ligger på www.napalm.all.at
og så har jeg lige de indlysende ting
har du husket at slukke telefonen?
har du valgt den rigtige lpt port?
og har du valgt 3310 som den telefon du vil fuske?
MVH Janus Olsen