MS Windows
briani 27239
Opdateringer til WinXP - Hvilke er det lig~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-06-03 19:43

Jeg har hørt, at der er en eller to af windows XP opdateringer, man bør
undgå.
En gør Outlook express langsom til at åbne og en anden skulle vist nok sløve
hele systemet ned.

Hvilke opdateringer er det nu lige, det er?
Barer lige så man slipper at prøve sig frem.

På forhånd tak!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Villy Jensen

Dato : 07-06-03 19:55

> [...]
> hele systemet ned.
>
> Hvilke opdateringer er det nu lige, det er?
> Barer lige så man slipper at prøve sig frem.

Det var 811493... Men den er angiveligt opdateret og OK nu.

Jeg har installeret den opdaterede 811493 i sidste uge, og jeg har
ikke bemærket at den sløvede.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : klander

Dato : 07-06-03 19:56

"Frodo Nifinger" <jni@tdcFJERNDETTEadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> aka
> Frodo Nifinger
>
>Der er vist kun 1 du skal undgå det er 811493.

Kurt

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-06-03 20:03

"klander" <klander@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Frodo Nifinger" <jni@tdcFJERNDETTEadsl.dk> skrev i en meddelelse
> sløve

Takker!
Er det oxo den, der får Outlook Express til at hænge helt urimeligt længe,
nå rman åbner programmet?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-06-03 20:47

klander <klander@pc.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3ee23542$0$5149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Kurt

Hjælp!
Nu er jeg da for alvor kommet i problemer!
Prøvede at fjerne den famøse opdatering via tilføj/fjern programmer.
Nu vil maskinenikke starte windows, men genstarter efter den sorte windows klargøringsrude.
Der kommer blå skærm, men så kort, at man ikke kan nå at læse den.

Hvordan kan man tvinge maskinen til at starte i fejlsikret mode.?

Jeg vil meget nødigt køre en reparation via cdrom, da den i såfald sletter alle mails i outlook Express.
Der ligger en biosopdatering, jeg skal bruge senere.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Torben Jensen

Dato : 07-06-03 21:21

Hjælp!
[...]

Prøv at kører systemgendannelse, du havde ikke behøvet at fjerne den
opdatering, der er kommet en rettelse til den
--
Mvh Torben

Fra : Madsen

Dato : 07-06-03 21:25

Frodo Nifinger skrev:

> Hvordan kan man tvinge maskinen til at starte i fejlsikret mode.?

Tryk F8 under opstarten når det står nede i bunden af skærmen at du
kan trykke det.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 07-06-03 21:25

Frodo Nifinger skrev:

> En gør Outlook express langsom til at åbne og en anden skulle vist
> nok sløve hele systemet ned.

Den der sløver WinXP er fjernet og erstattet med en ny som ikke har
problemet og den opdatering hedder 811493.

Den der får OE til at kokse hedder: '810847: Samlet programrettelse
til Internet Explorer 6 Service Pack 1, februar 2003'.
<http://support.microsoft.com/?kbid=810847>

- men det er ikke noget problem længere, for lige så snart du
installerer denne her: <http://support.microsoft.com/?id=813489>
crasher OE ikke længere.

Madsen.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-06-03 02:50

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:Xns9393E3FCE4CC1.thomas@madsen.tdcadsl.dk...

> [...]
> <http://support.microsoft.com/?kbid=810847>
>
> - men det er ikke noget problem længere, for lige så snart du

Hmm, mit system chrasher ikke i OE, men den bliver langsom som bare f..... til at åbne programmet. Når det først er åbnet og kører, mærker man intet.

Hvad værre er, at jeg end ikke kan få systemet op at køre i fejlsikret tilstand.
Kan man lave en ASR-diskette på en anden maskine og gendanne systemet uden at slette alle entrys i OE?

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Madsen

Dato : 08-06-03 11:54

Frodo Nifinger skrev:

> Hmm, mit system chrasher ikke i OE

Det sker kun, eller vel rettere sker i de fleste tilfælde, hvis du
kører med Mshtml.dll med versionsummeret 6.00.2800.1141. Den fil
kan du finde i listen oppe i Hjælp > Om Microsoft Outlook Express.

> , men den bliver langsom som bare f..... til at åbne programmet.
> Når det først er åbnet og kører, mærker man intet.

Det kunne være Messenger hvis du ikke har slået den fra.

> Hvad værre er, at jeg end ikke kan få systemet op at køre i
> fejlsikret tilstand. Kan man lave en ASR-diskette på en anden
> maskine og gendanne systemet uden at slette alle entrys i OE?

Jeg tvivler, men du kunne jo evt. lave backup af alt hvad du har i
OE. Så er du da i det mindste sikker på at der ikke sker noget med
den hvis du skulle være uheldig og miste det hele.

<http://www.ajsystems.com/ea7.html>

Madsen.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-06-03 15:34

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:Xns9394834C74CB6.thomas@madsen.tdcadsl.dk...

> [...]
> OE. Så er du da i det mindste sikker på at der ikke sker noget med
> den hvis du skulle være uheldig og miste det hele.

Takker mange gange!

Tror lige, jeg hiver harddisken over i min anden maskine og ser, om jeg kan lave en back-up den vej.

Og så kører jeg en reparation. Sk... være med resten.
Jeg hører til den type, der elsker flere partioner.
Så alle andre Data og programmer ligger i sikkerhed på hver sin partion (ud over jeg selvfølgelig har back-up på det meste)

Det er altid Outlook express, det går galt med, fordi man ikke kan få lov til at lægge den på en anden partion.
Findes der mon et andet mailprogram, der er lige så brugervenligt som Outlook express, men som man selv kan bestemme, hvor det skal ligge?

- Og Madsen! - Du er stadig min helt!

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Madsen

Dato : 08-06-03 15:43

Frodo Nifinger skrev:

> Takker mange gange!

Så lidt.

> Tror lige, jeg hiver harddisken over i min anden maskine og ser,
> om jeg kan lave en back-up den vej.

Jeg krydser fingre.

> Jeg hører til den type, der elsker flere partioner.
> Så alle andre Data og programmer ligger i sikkerhed på hver sin
> partion (ud over jeg selvfølgelig har back-up på det meste)

Det har jeg også. Det er rart nok at man ikke mister alle sine
dokumenter blot fordi systempartitionen måske ryger sig en tur.

> [...]
> andet mailprogram, der er lige så brugervenligt som Outlook
> express, men som man selv kan bestemme, hvor det skal ligge?

Jeg har OEs lagringsmappe liggende på en anden partition, så det er
nu ikke noget problem her. Du kan bestemme det inde fra Funktioner >
Indstillinger > Vedligeholdelse > Lagringsmappe i OE.

> - Og Madsen! - Du er stadig min helt!

Det lyder voldsomt, men tak. :)

Madsen.

Fra : N/A