TeleDK ADSL ?
Fra : Jesper Jakobsen

Dato : 28-03-01 20:54

Jeg vil gerne have ADSL
Som det ser ud lige nu er det kun TDK der er repræsenteret på min central,
så det indskrænker jo valgmulighederne lidt....

Jeg har som krav at løsningen skal indeholde en router (og altså ikke
ATMkort etc.). Routeren skal være åben for alt eller kunne konfigureres af
mig selv. Jeg har forestillet mig noget i retning at en 512/512. Er jeg
tvunget til at vælge et erhvervsabonnement?

Efter at have gravet lidt i gruppen her er jeg stødt på udtrykket NetExpres2
??? Det kan jeg ikke finde noget om på TDK´s hjemmeside....Er der nogen der
kan kaste lidt lys over det?

Takker på forhånd...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-03-01 21:05

"Jesper Jakobsen" <jj@webbite.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har som krav at løsningen skal indeholde en router (og altså ikke
> ATMkort etc.). Routeren skal være åben for alt eller kunne konfigureres af
> mig selv. Jeg har forestillet mig noget i retning at en 512/512.

NE2: Router du selv kan konfigurere. 512/128 forbindelse
P@: Router du ikke selv kan konfigurere 512/512 forbindelse

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 28-03-01 21:06

Hej der

Du sagde at du ikke kunne finde noget om NE2 (NetExpress 2) gå ind på
opasias hjemmeside og under NetExpress, der kan du finde noget.

Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-03-01 22:01

Thomas Hupfeldt wrote:

> Du sagde at du ikke kunne finde noget om NE2 (NetExpress 2) gå ind på
> opasias hjemmeside og under NetExpress, der kan du finde noget.

Jeg får kvalme over deres markedsføring, de prøver sgu tricket igen med
"Oprettelse kr. 0,- frem til 31/3 2001 - normalpris 995,-". Den
normalpris holder ikke en meter for jeg gav heller ikke noget for min NE
oprettelse for et halvt års tid siden. De gjorde det med deres ISDN
tilbud og fik på huden for useriøs markedsførelse af ombudsmanden og nu
gør de det så igen, bare med et andet produkt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-03-01 08:44

"Thomas Strandtoft" <thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote in message
> [...]
> tilbud og fik på huden for useriøs markedsførelse af ombudsmanden og nu
> gør de det så igen, bare med et andet produkt..

Well 0,- i oprettelse er jo et konkurrence parameter. Hvorfor skulle TDC
stoppe med det når andre ISP'er fortsætter, og omvendt.

Selvom det kan være irriterende i længden er 0,- da bedre end 995,-.

--
Bjarke Andersen

Fra : Tim Christensen

Dato : 29-03-01 10:35

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> Well 0,- i oprettelse er jo et konkurrence parameter. Hvorfor skulle TDC
> stoppe med det når andre ISP'er fortsætter, og omvendt.
>
> Selvom det kan være irriterende i længden er 0,- da bedre end 995,-.

Problemet er jo at de forsøger at bilde folk ind at de skal bestille nu
ellers bliver det dyere, når de rent faktisk godt ved at de 995,- aldrig
bliver (gen)indført.

Mvh

Tim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-03-01 10:43

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> wrote in message
> Problemet er jo at de forsøger at bilde folk ind at de skal bestille nu
> ellers bliver det dyere, når de rent faktisk godt ved at de 995,- aldrig
> bliver (gen)indført.

Beløbet bliver skam genindført, når markedet er mættet for DSL linjer, og
alle 4 igangværende konkurrenter også indsætter oprettelses prisen.

Hvor vil du helst købe, I Føtex hvor du skal betale 50,- for at komme ind
eller i Bilka hvor du skal betale 0,-?

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-03-01 16:18

Bjarke Andersen wrote:

> Well 0,- i oprettelse er jo et konkurrence parameter. Hvorfor skulle TDC
> stoppe med det når andre ISP'er fortsætter, og omvendt.
>
> Selvom det kan være irriterende i længden er 0,- da bedre end 995,-.

Jeg tror vi snakker forbi hinanden. TDC har i stil med alle andre, hele tiden
kørt med 0,- i oprettelse. For at give indtrykket af at have et nyt fantastisk
tilbud påstår de at normalprisen er 995,- på trods af at det aldrig har kostet
995,- kroner. Deres normalpris er altså 100% fiktiv og i strid med
markedsføringsloven. En tøjbutik må heller ikke tage en skjorte hjem og skrive
"Tilbud, før 500,- nu 250,- kr." hvis skjorten aldrig har været annonceret til
de 500,- kroner "normalprisen" efter sigende skulle være.

Jeg er ikke irriteret over at TDC kører med gratis oprettelse, blot at de gang
på gang forsøger at snyde deres kunder med fantastiske tilbud baseret på
førpriser der er rent fiktive. ADSL fra TDC har aldrig kostet 995,- i
oprettelse, så det er en lodret løgn at bruge det som "normalpris".

--
Hygge..
Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-03-01 16:32

"Thomas Strandtoft" <thomas.strandtoft@anderledes.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror vi snakker forbi hinanden. TDC har i stil med alle andre, hele
tiden
> kørt med 0,- i oprettelse.

Ikke korrekt

> For at give indtrykket af at have et nyt fantastisk
> tilbud påstår de at normalprisen er 995,- på trods af at det aldrig har
kostet
> 995,- kroner.

Ikke korrekt

> Deres normalpris er altså 100% fiktiv og i strid med
> markedsføringsloven.

Ikke korrekt

> [...]
til
> de 500,- kroner "normalprisen" efter sigende skulle være.

Korrekt

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 29-03-01 17:24

Du lyder så sikker i din sag... hva' med at kaste lidt info ud til os...?

- Bobby

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-03-01 18:17

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> tiden
>
> Ikke korrekt

Det var sært, for jeg betalte da 0,- i oprettelse for min ADSL i efteråret..

> kostet
>
> Ikke korrekt

Hvornår har det kostet andet end 0,-? Oplys mig..

Jeg er klar over at nogle af deres store 2048kbit løsninger har oprettelsesgebyr
på, men det var ikke den løsning der var omtalt i deres "før 995,- nu 0,-"
reklame, det var den lille 256 kbit løsning.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Christen Stephansen

Dato : 29-03-01 19:23

> Hvornår har det kostet andet end 0,-? Oplys mig..

Nogen som kan huske hvad oprettelsen kostede før 1/8-2000?

/Christen Stephansen

Fra : Allan Olesen

Dato : 29-03-01 21:05

"Christen Stephansen" <lucifer@jones.dk> wrote:

>Nogen som kan huske hvad oprettelsen kostede før 1/8-2000?

Fandt følgende i et indlæg i d.e.i.u fra maj 2000, hvor de daværende
priser hos forskellige udbydere blev sammenlignet:

>TDK
>oprettelse 995
>udstyr ca 2000
>
>NetExpres 256 399

Så TDC har i hvert fald ikke taget munden for fuld med førprisen på
995,-.

Faktisk er det i dag 2000-3000 (afhængigt af smag i netkort) billigere
at oprette ADSL hos TDC end dengang.

Men gad vide, hvad der sker på mandag...

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-03-01 19:40

> Det var sært, for jeg betalte da 0,- i oprettelse for min ADSL i
efteråret..

Efteråret er ikke 'hele tiden'

> Hvornår har det kostet andet end 0,-? Oplys mig..

Før konkurrencen spidsede til. Kan ikke huske datoer, men tilbage i 1999
(var det ikke sommeren 1999 NE blev lanceret?) var der i hvertfald gebyr.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-03-01 11:23

> efteråret..
>
> Efteråret er ikke 'hele tiden'

Nej, den er jeg med på.. Jeg husker bare adsl som noget der blev introduceret
sidste sommer og jeg hoppede på vognen et par måneder senere med gratis
oprettelse.

> Før konkurrencen spidsede til. Kan ikke huske datoer, men tilbage i 1999
> (var det ikke sommeren 1999 NE blev lanceret?) var der i hvertfald gebyr.

Okay, det bøjer jeg mig for..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-03-01 17:57

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Efteråret er ikke 'hele tiden'

Vrøvl. På usenet er det september året rundt.

Fra : tjah@lphund.dk

Dato : 12-04-01 17:31

On Fri, 30 Mar 2001 18:57:19 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Vrøvl. På usenet er det september året rundt.

Er dr nogen der har datoen for i dag (????. september)
--
MVH
Bruno

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 12-04-01 21:27

tjah@lphund.dk wrote Thu, 12 Apr 2001 18:31:29 +0200 :

>Er dr nogen der har datoen for i dag (????. september)

12. april.

Men derfor er det stadig september.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 12-04-01 23:08

http://gweezlebur.com/~ivey/computing/java/com/gweezlebur/jseptdate/

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : Jesper Jakobsen

Dato : 28-03-01 22:03

Takker - troede fejlagtigt at TeleDanmarks hjemmeside var opdateret
Har nu bestilt en 512/128 med åben router - man må jo nøjes....