Link med streg igennem
Fra : Christian Ottosen

Dato : 07-06-03 14:33

Jeg har set på nogle hjemmesider, at når du fører musen over et
link, kommer der en streg igennem.

Jeg har et script så den kan ændre farve når du fører musen over.
Den lyder således:

text-decoration:underscore;}}A:visited{{ color: #FFFFFF;
text-decoration:Underscore;}}A:hover{{ color:#00E7F3;
text-decoration:Underscore;}}--></style>

Der hvor der står underscore, er det det man skal ændre, hvis
hvad skal man så skrive?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 07-06-03 14:40

Christian Ottosen <c-o@c-o.dk> writes:

> Jeg har set på nogle hjemmesider, at når du fører musen over et
> link, kommer der en streg igennem.
>
> Jeg har et script så den kan ændre farve når du fører musen over.
> Den lyder således:

Jeg vil ikke kalde det et "script", blot nogle CSS-erklæringer.
"Script" reserverer jeg til javascript og lignende.

(type-attributten er vist påkrævet i HTML4)
Du kan godt droppe <!-- og -->, de gør ingen forskel i praksis.

> [...]
> text-decoration:Underscore;}}--></style>

> Der hvor der står underscore, er det det man skal ændre, hvis

Ja. Det skal ændres til "text-decoration:line-through"

<URL:http://www.w3.org/TR/CSS2/text.html#lining-striking-props>

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-06-03 14:48

"Christian Ottosen" <c-o@c-o.dk> skrev
> Jeg har set på nogle hjemmesider, at når du fører musen over et
> link, kommer der en streg igennem.
>
> Jeg har et script så den kan ændre farve når du fører musen over.

Det er egentlig forkert at kalde det et script, det er et stylesheet

> [...]
> text-decoration:Underscore;}}--></style>
>
> Der hvor der står underscore, er det det man skal ændre, hvis

Ja, du laver det sådan:

a:link, a:active, a:visited {
color: #ffffff;
text-decoration:underline;
}

a:hover{
color:#00e7f3;
text-decoration:line-through;}

Brug kun små bogstaver til elementer, attributter og værdier. Så er du i
vanen, den dag du vil videre til xhtml.
Og så har du for mange krøllede parenteser.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Christian Ottosen

Dato : 07-06-03 15:16

Mange tak!

Fra : Christian Ottosen

Dato : 07-06-03 15:19

Så lige ét spørgsmål til: er det muligt både at have overline og underline
på én gang?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-06-03 15:26

"Christian Ottosen" <c-o@c-o.dk> skrev i en meddelelse
> Så lige ét spørgsmål til: er det muligt både at have overline og underline
> på én gang?

Ja, sådan f.eks.:

a:link, a:active, a:visited {
color: #ffffff;