PHP
Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-06-03 11:18

Hej med jer...

Hvor kan man lære PHP på internettet?

På forhånd tak

Lasse Jensen
www.discoworrior.subnet.dk
www.lassejensen.1go.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niludo

Dato : 07-06-03 11:35

"Lasse Jensen" skrev d. 07-06-03 11:18 dette indlæg :
> Hej med jer...
>
> Hvor kan man lære PHP på internettet?

Prøv http://www.php.net/

Med venlig hilsen

Niels

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 07-06-03 11:38

"Lasse Jensen" <lassejensen@adslhome.dk> wrote in message
> Hvor kan man lære PHP på internettet?

Et godt sted at starte er http://webcafe.dk , der er mange gode artikler.
Desuden er dokumentationen til php guld værd! se http://www.php.net

Prøv også at søge på tutorial+php eller lignende på google, så skulle der
nok komme noget brugbart frem.
--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 07-06-03 11:41

"Lasse Jensen" <lassejensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man lære PHP på internettet?

Jeg vil nu vove og påstå det er lidt nemmere at lære ved hjælp af bøger og
hæfter.

Hvis du allerede kan HTML kan det anbefales at du køber det blå hæfte fra
IDG "Start på PHP" hvilket giver dig en god indsigt i hvordan du bruger PHP.
Det koster 70,- og kan næsten købes (eller bestilles hjem) i enhver
respektabel boghandel. Og så er prisen også lige til at overkomme ;)

---
Mvh Kasper

Fra : Lars Wiberg

Dato : 08-06-03 00:12

On Sat, 7 Jun 2003 12:41:04 +0200, "Kasper Johansen"
<kajo08@ihnykf.dk> wrote:

> [...]
> Det koster 70,- og kan næsten købes (eller bestilles hjem) i enhver
> respektabel boghandel. Og så er prisen også lige til at overkomme ;)

Et hæfte til 70 kr. (eller en bog til 500 kr.) kan efter min mening
aldrig blive bedre end (næsten) hvilken som helst online PHP tutorial
(eksempelvis webcafé's) og PHP's egen dokumentation og de utallige
brugerkommentarer der findes til hver eneste lille del af denne.

De 70 kr. er bedre brugt på en lækker pizza og en cola man kan sidde
og smovse i mens man laver sin første SQL query.

Desuden kan man ikke copy/paste fra et hæfte Man er tvunget til at
sidde og indtaste den ene linje efter den anden når man hellere skulle
bruge tiden på at finde ud af hvad linjerne betyder.

--
Lars Wiberg alias Slartibartfast /\ ASCII Ribbon Campaign
http://southend.dk/ \/ No HTML or RTF in mail

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 09-06-03 20:54

> De 70 kr. er bedre brugt på en lækker pizza og en cola man kan sidde
> og smovse i mens man laver sin første SQL query.

Lige mine ord

www.webcafe.dk <-- det bedste begynder sted
www.udvikleren.dk <-- når man begynder at have lidt styr på det
www.hotscripts.com <-- når man mangler inspiration

> Desuden kan man ikke copy/paste fra et hæfte Man er tvunget til at
> sidde og indtaste den ene linje efter den anden når man hellere skulle
> bruge tiden på at finde ud af hvad linjerne betyder.

Man skal dog huske at læse det man copy/paster

Fra : Kim Emax

Dato : 09-06-03 21:46

Lars Wiberg wrote:

> Desuden kan man ikke copy/paste fra et hæfte Man er tvunget til at
> sidde og indtaste den ene linje efter den anden når man hellere skulle
> bruge tiden på at finde ud af hvad linjerne betyder.

Det er faktisk en glimrende indlæringsmåde at taste koden ind bit by bit...

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : N/A

Dato : 10-06-03 12:49

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 10-06-03 12:49

> Mhv
> Søren Mark
> Herlev-IT
> Industrikrogen 4
> 2635 Ishøj

[snip .. noget html snavs]

<http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html> fra alle os til dig.

Fra : Kim Emax

Dato : 10-06-03 18:19

Rasmus Christian Kaae wrote:

> [snip .. noget html snavs]

> <http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html> fra alle os til dig.

Så kunne du måske passende selv kigge på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html, eftersom det ikke er mig,
der har skrevet det, du citerer (og derfor lader jeg hele indlægget være
citeret i denne posting)