Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Luftfoto.... ?????
Fra : "CLAUS KOFOD"

Dato : 28-03-01 20:23

Hejsa.
Er der nogle der ved hvor man kan hente luftfoto´s
eller satellit billeder af ens hus på nettet ???

--
Posted from fe070.worldonline.dk [212.54.64.208]

Fra : Karsten Olesen

Dato : 28-03-01 20:44

""CLAUS KOFOD"" <kofod2@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
> Er der nogle der ved hvor man kan hente luftfoto´s
> eller satellit billeder af ens hus på nettet ???

_________________________

Ork jo...men du skal bo i Ringkøbing kommune:::

http://gis.ringamt.dk/Scripts/hsrun.exe/Single/amt22/StateId/Bu3k9Ya0SeQnH8D
81Imw4ETsKo/HAHTpage/HS_Search1

Der er både alm. kort og luftfotos incl. zoom..

MVH

Fra : Troels Egeberg Hanse~

Dato : 28-03-01 20:41

Hej
flere amter har pt. et samarbejde med nogen der leverer sat.fotos, mest til
brug for bønder og andet godtfolk.
Systemet hedder GIS, du kan jo forsøge på dit amts hjemmeside. Her i det
Sønderjydske skal man sætte GIS foran amtets adresse.
Og lige til orintering: opløsnigen er ikke sindsoprivende 40 X 40 cm.= en
pixel

MVH Troels Egeberg Hansen

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 28-03-01 21:08

> Er der nogle der ved hvor man kan hente luftfoto´s
> eller satellit billeder af ens hus på nettet ???

På jubii's hjemmeside kan man under danmarkskort se luftfoto af ens
område..
Afhængig af hvad du skal bruge det, kan det måske bruges.

Pia
* Pia Klit Larholm * Per Aspera Ad Astra *
* * http://www.solformoerkelse.dk *
* http://www.starkeys.com * http://www.larholm.dk/pia *
* egne fotoes og malerier * http://www.starkeys.com/bdsm-info *

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-03-01 21:13

CLAUS KOFOD wrote:

> Hejsa.
> Er der nogle der ved hvor man kan hente luftfoto´s
> eller satellit billeder af ens hus på nettet ???

Gå ind på "Den ultimative Internet søgesite" -
http://home3.inet.tele.dk/elgo - gå i det index der hedder databaser,
der finder du bl.a. et link til "Terraserver", på den kan du muligvis
finde et satelitfoto af din baghave.

Der er flere men'er, det er ældre billeder, så hvis huset er nybygget,
så finder du bare en mark, og de er kun i S/H, og det er ikke hele
Danmark der er dækket.

Hvis man vil ha' et billede, så skal der betales, men man kan da bare
lave et skærmdup, billederne har iøvrigt en forbavsende masse detaljer,
når man tænker på hvor højt satelitterne kredser om jorden.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : P.C.

Dato : 28-03-01 21:38

Hvis du går ind på :
http://www.draganfly.com/products_4eh.html
Så er der en styrbar 4 motors model El. helikopter ,så kan man vel sætte et
kamera fast --- huh.
-------- Lidt off topic, men det havde da med luftfoto at gøre :))
P.C.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-03-01 22:19

"P.C." wrote:

> [...]
> http://www.draganfly.com/products_4eh.html
> Så er der en styrbar 4 motors model El. helikopter ,så kan man vel sætte et

Jeg tror ikke den kan løfte de 250 til 350 gram ekstra, som et digitalt
kamera vejer, og der skal jo også være noget elektronik og mekanik, så
man kan udløse kameraet.

For en del år siden var der et tysk firma, der markedsførte et specielt
fotostativ, der var en teleskopmast som kunne blive 10 meter høj, det
var egenlig en udmærket idé, men den har nok været for dyr.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Sonny Windstrup

Dato : 29-03-01 09:15

Så ka' man jo evt. overveje at prøve og skyde fra en drage. :)

http://arch.ced.berkeley.edu/kap/

Det ser ikke umiddelbart for dyrt ud, men mon ikke man
skal vælge et kamera man ikke vil græde i dagevis
over at miste, hvis nu dragen skulle styrte.

Mvh.
Sonny

Fra : P.C.

Dato : 29-03-01 09:39

Hi.

Niels Ebbesen skrev i meddelelsen <3AC25538.B43EE3E1@niels-ebbesen.net>...

>Jeg tror ikke den kan løfte de 250 til 350 gram ekstra, som et digitalt
>kamera vejer, og der skal jo også være noget elektronik og mekanik, så
>man kan udløse kameraet.

Hvis man ser på tegningen ,kan man se at hver motor er gearet alvorligt ned, så
spørgsmålet er om den overhovedet kan løfte sig selv. ----- jeg mener at de
propeller kommer til at køre _meget_ langsomt rundt ------ El-fly har vist
ellers meget hurtigtgående motorer, samme batterikraft , kun en el. to motorer,
og holder sig ikke længe i luften. ------ Måske er det en ting som den digitale
film.
P.C.

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 29-03-01 10:25

In <3AC25538.B43EE3E1@niels-ebbesen.net> Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

>For en del år siden var der et tysk firma, der markedsførte et specielt
>fotostativ, der var en teleskopmast som kunne blive 10 meter høj, det
>var egenlig en udmærket idé, men den har nok været for dyr.

Du laaner da bare naboens lift eller rendegraver (min nabo er
landmand), hvis du blot vil 10 meter op. Mere end det begynder
nok at vaere problematisk, men forslaget er alvorligt ment.
Hvis du vil have et flottere end normalt foto af huset til en
salgsannonce, saa se om ikke du kender nogen, der kender nogen,
der har en lift i naerheden en dag.

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 28-03-01 21:10

""CLAUS KOFOD"" <kofod2@worldonline.dk> wrote in message news:MABBIDAOOGMJDAMPLCJLMEEBCAAA.kofod2@worldonline.dk...
> Hejsa.
> Er der nogle der ved hvor man kan hente luftfoto´s
> eller satellit billeder af ens hus på nettet ???

Du kan også prøve med terraserver.com ..

(for øjeblikket kun på http://terraserver.homeadvisor.msn.com/default.asp - der vist desværre ikke har europa med .. men den kommer
vel op igen .. skal du senere have et trick til at printe/copy/paste så sig til).

// Steffen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-03-01 21:59

Steffen Poulsen wrote:

> (for øjeblikket kun på http://terraserver.homeadvisor.msn.com/default.asp
> - der vist desværre ikke har europa med .. men den kommer vel op igen ..
> skal du senere have et trick til at printe/copy/paste så sig til).

Hva fa.... terraserver er helt ændret, det er da strengt, det er godt at
jeg fik nappet mig en masse satelitbilleder, dengang den også havde
Europa og Danmark med.

Nå men engang i fremtiden, kommer der nok en service, hvor man kan
bestille et satelitfoto af et bestemt område, ved at man går på en
server og indtaster længde- og breddegaden, så snupper satelitten
automatisk et billede første gang den kommer forbi, og sender det til en
pr. e-mail.

Jeg kommer i tanker om, at man hos Geodætisk Institut kan købe
kartografiske luftfotos, de er ikke vildt dyre, og de er endda i farver.

Man kan også henvende sig til et af de mange luftfotofirmaer, det er
vist ikke engang særligt dyrt, at få dem til at snuppe et billede, og
det koster jo ikke noget at forhøre sig om prisen.

Men det sjoveste er vel, at man selv leje en sportsflyver, de er meget
rimmelige med deres timepriser, og man kan nå at tage mange billeder på
en time, man skal bare sørge for, at vælge et fly med højt placeret
vinge, og så skal man huske på, at alle eksponeringstider under 1:1000
del sekundt giver rystede billeder.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Erik Aalund

Dato : 29-03-01 06:04

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> en time, man skal bare sørge for, at vælge et fly med højt placeret
> vinge, og så skal man huske på, at alle eksponeringstider under 1:1000

Og så skal man passe på med at komme for højt op. Den stårste
fejl folk gør de første gange, er at de kommer hjem mem en masse
billeder, hvor man kun kan se hustagene. Og man skal også sikre sig at
an kommer tæt nok på området man ønsker at fotografrere. Uinteressant
luft og naboer er kun med til at nedsætte kvaliteten. Men kommer man for
lagt ned, kan det medføre en klage.

En naden mulighed, som er noget lettere for helt nye udi
luftfotografering, er en lille helikopter. Den kan jo placeres stille
over det opjekt man ønsker fotograferet, hvor en flyver jo ret hurtigt
er væk igen. Men en helikopter er sikkert også noget dyrere.

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 29-03-01 07:20

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message news:3AC25085.3E9D4798@niels-ebbesen.net...

> Hva fa.... terraserver er helt ændret, det er da strengt, det er godt at
> jeg fik nappet mig en masse satelitbilleder, dengang den også havde
> Europa og Danmark med.

Var det før den fik kopibeskyttelse, eller hvilken teknik brugte du?

// Steffen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-03-01 10:22

Steffen Poulsen wrote:

> Var det før den fik kopibeskyttelse, eller hvilken teknik brugte du?

Jeg har en stor grafisk skærm, så det var nemt at lave en stribe
skærmdumps af satelitbillederne i den største forstørrelse, dem satte
jeg så sammen til et billede i PhotoShop.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 29-03-01 15:04

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message news:3AC2FE9A.D981BBD2@niels-ebbesen.net...

> Jeg har en stor grafisk skærm, så det var nemt at lave en stribe
> skærmdumps af satelitbillederne i den største forstørrelse, dem satte
> jeg så sammen til et billede i PhotoShop.

OK, hvis du prøver samme teknik i dag vil du se at der bare står "Copyright protected by <et firmas navn>" i stedet for det
originale indhold af billederne - de har ændret noget siden dengang ser det ud til

// Steffen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-03-01 16:00

Steffen Poulsen wrote:

> [...]
> "Copyright protected by <et firmas navn>" i stedet for det
> originale indhold af billederne - de har ændret noget siden

- jeg forventer et dementi...))

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 29-03-01 17:29

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message news:3AC34DDB.7739648@niels-ebbesen.net...

> [...]

Høhø - yep, må indrømme at lide af et stort hul hvor der står <mac kendskab> og mine udtalelser er i den grad ukorrekte for dette OS
ser det ud til. Verden er jo ikke udelukkende linux og windows nowadays

// Steffen

Fra : Henrik Ehlert

Dato : 29-03-01 05:26

Jeg vil da gerne vide gvordan man kan gemme billeder fra terraserver.

Henrik

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 29-03-01 07:20

"Henrik Ehlert" <henrik@ehlert.dk> wrote in message news:99udiv$5cf$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg vil da gerne vide gvordan man kan gemme billeder fra terraserver.

Jeg gør det at jeg bruger vmware - simpelthen browser i en wmware guest og grabber så fra hosten - det er den eneste metode jeg har
fundet til at omgå deres ret gode kopibeskyttelse.

www.vmware.com

// Steffen

Fra : Rune Baess

Dato : 30-03-01 00:13

"Henrik Ehlert" <henrik@ehlert.dk> wrote in message
> Jeg vil da gerne vide gvordan man kan gemme billeder fra terraserver.

Hvis Windows: prøv tast [Print Screen] - derefter [Ctrl-V] i dit favorit
grafikprogram...

Rune

Fra : kimpa

Dato : 30-03-01 13:44

Gå in i Jubii-bolig og søg på bolig nær dig du vil så kunne søge på egen
adresse, her er link.

http://bolig.jubii.dk/

www.kimpa.dk

Fra : Anders

Dato : 30-03-01 19:09

"kimpa" <kimpa@fakse.dk> skrev i en meddelelse
> Gå in i Jubii-bolig og søg på bolig nær dig du vil så kunne søge på egen
> adresse, her er link.
>
> http://bolig.jubii.dk/
>
> www.kimpa.dk

Du ka også gå direkte til: