Janes Fleet Command-ejer søges
Fra : Mads Bahrt

Dato : 07-06-03 06:35

Hej NG
Jeg har allerede Janes Fleet Command, men min CD er blevet så ridset at
jeg ikke kan læse den. Derfor søger jeg kontakt med en ejer af en
fungerende CD, så jeg kan fremstille en erstatnings-CD på baggrund af
denne. Jeg vil gerne fremsende min original-CD med henblik på at
forsikre om at jeg ikke har uærlige hensigter med denne henvendelse.

Som dusør vil jeg give 2 1½ liters coca-cola eller den økonomiske
ekvivalent af dette (da dette er billigere at overføre igennem landet),
til den der har CD'en og vil give mig en kopi.

MVH
Mads Bahrt

Fra : Gerner

Dato : 07-06-03 09:35

On Sat, 07 Jun 2003 07:34:55 +0200, Mads Bahrt <mads_bahrt@hotmail.com> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>denne. Jeg vil gerne fremsende min original-CD med henblik på at
>forsikre om at jeg ikke har uærlige hensigter med denne henvendelse.

Det er bare det ved det, at det er ulovligt for folk at fremstille kopier til
andres brug.

>Som dusør vil jeg give 2 1½ liters coca-cola eller den økonomiske
>ekvivalent af dette (da dette er billigere at overføre igennem landet),
>til den der har CD'en og vil give mig en kopi.

Bestikkelse gør ulovligheden endnu værre.

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Mads Bahrt

Dato : 07-06-03 12:06

Gerner wrote:

> Det er bare det ved det, at det er ulovligt for folk at fremstille kopier til
> andres brug.

OK - så må jeg jo låne et eksemplar og fremstille min egen kopi.

> Bestikkelse gør ulovligheden endnu værre.

Nu mener jeg som udgangspunkt ikke der er tale om en ulovlighed. Jeg har
købt og betalt mit spil og har derfor ret til at fremstille en kopi, og
det er blot det jeg vil gøre. Hvis jeg rent faktisk opfattede det som
noget ulovligt havde jeg næppe været så dum at poste det på et så
offentligt sted i eget navn.

MVH

Mads

Fra : Gerner

Dato : 07-06-03 15:34

On Sat, 07 Jun 2003 13:05:34 +0200, Mads Bahrt <mads_bahrt@hotmail.com> wrote in
dk.spil.computer:

>OK - så må jeg jo låne et eksemplar og fremstille min egen kopi.

Det bliver stadig en piratkopi.

>Nu mener jeg som udgangspunkt ikke der er tale om en ulovlighed. Jeg har
>købt og betalt mit spil og har derfor ret til at fremstille en kopi, og

Ja, ud fra din egen originale Cd, ikke fra andres originale CD (eller kopier
deraf). Så det er ulovligt at kopiere fra en "lånt" CD.

>det er blot det jeg vil gøre. Hvis jeg rent faktisk opfattede det som
>noget ulovligt havde jeg næppe været så dum at poste det på et så
>offentligt sted i eget navn.

Så har du en skæv opfattelse af hvad du må kopiere og hvad du ikke må.

Fra : Kim B.

Dato : 07-06-03 16:17

..

> Det bliver stadig en piratkopi.<

Nåh, men så må Mads da gerne købe mit for 4 cola'er (hvis jeg ellers kan
finde det nogle steder), så tager Mads en lovlig kopi af spillet, hvorefter
jeg køber det tilbage for 2 cola'er.
Kan det gøres på den måde, uden ulovligheder ?

--
M.V.H.
K.B. Steffensen

Fra : Gerner

Dato : 07-06-03 18:20

On Sat, 7 Jun 2003 17:17:11 +0200, "Kim B." <vildsi@hotmail.com> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>jeg køber det tilbage for 2 cola'er.
>Kan det gøres på den måde, uden ulovligheder ?

Hvem gider svare på den slags tænkte situationer.
At du så har en svag samvittighed gider jeg ikke kommentere.

Fra : Rene Juulsgård

Dato : 07-06-03 17:12

Gerner kan du ikke bare HOLDE DIN KÆFT!!!
Når manden har originalen er det sgu da ingen problem. Så stop dit pis om
ulovligheder.

Mvh en der er godt træt af dig!!!

Fra : Gerner

Dato : 07-06-03 18:16

On Sat, 7 Jun 2003 18:11:31 +0200, "Rene Juulsgård" <lisa@madsen.tdcadsl.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>Gerner kan du ikke bare HOLDE DIN KÆFT!!!
>Når manden har originalen er det sgu da ingen problem. Så stop dit pis om
>ulovligheder.
>
>Mvh en der er godt træt af dig!!!

Jamen så må jeg jo udlægge teksten een gang til.
Det er ulovligt at købe, få, stjæle, tuske sig til en kopi af ANDRE FOLKS
originale spil. Det kaldes PIRATkopiering. Det er ulovligt.

Det er til og med dumt at skrive indlæg der skal fremme en sådan piratkopiering,
da der findes en antipiratkopi forening der har fået mange piratkopister meldt
til politiet. De læser disse indlæg. Hvor hurtigt folk glemmer.

Fra : Wass Up

Dato : 07-06-03 20:56

"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message
> [...]
meldt
> til politiet. De læser disse indlæg. Hvor hurtigt folk glemmer.

Fint så kan Mads købe min cd og jeg køber hans. Find et problem med den
løsning

Fra : Gerner

Dato : 07-06-03 21:22

On Sat, 7 Jun 2003 21:55:44 +0200, "Wass Up" <Satanc@softhome.net> wrote in
dk.spil.computer:

se Message-ID: <bbsvi8$h72$1@news.cybercity.dk>

Fra : Wass Up

Dato : 07-06-03 21:40

> On Sat, 7 Jun 2003 21:55:44 +0200, "Wass Up" <Satanc@softhome.net> wrote
in
> dk.spil.computer:

> se Message-ID: <bbsvi8$h72$1@news.cybercity.dk>

Kan desværre kun åbne en ny mail med det link.
mangler der news foran eller er det noget i min oe der skal stilles på ??

Fra : Henning

Dato : 08-06-03 00:49

Gverner hvad er grunden til du mener det er dit ansvar at kommentere
lovligheden.

Jeg er da personlig ligeglad med hvad du mener om lovligheden. De personer
der tager sig af
ulovlig kopiering kan læse lige så godt som du.

Gverner er en troll glem ham

Fra : Rene Juulsgård

Dato : 07-06-03 21:52

Nåå ja det havde jeg helt glemt. Politiet slår meget hårdt ned på folk der
kopiere en CD de allerede har originalen af. Sorry.

Fra : Gerner

Dato : 08-06-03 10:09

On Sat, 7 Jun 2003 22:52:05 +0200, "Rene Juulsgård" <lisa@madsen.tdcadsl.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>Nåå ja det havde jeg helt glemt. Politiet slår meget hårdt ned på folk der
>kopiere en CD de allerede har originalen af. Sorry.

Er du meget dum eller hvad ? INGEN i dk vil forfølge nogen der kopierer en CD de
selv ejer.

>"Mads Bahrt" <mads_bahrt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

HER er hvad ulovligheden går ud på. Læs ophavsretsloven, inden du fortsætter med
at tvivle på hvad jeg skriver.

#####################################

Fra : Wass Up

Dato : 08-06-03 12:26

Jamen Gerner du mangler at svare på mit spørgsmål!
Er det fordi du ikke kan finde noget ulovligt i det siden du ikke svare
eller ignorer du mig bare fordi jeg har ret ?
Jeg afventer svar !

Fra : Gerner

Dato : 08-06-03 18:20

On Sun, 8 Jun 2003 13:26:20 +0200, "Wass Up" <Satanc@softhome.net> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>Er det fordi du ikke kan finde noget ulovligt i det siden du ikke svare
>eller ignorer du mig bare fordi jeg har ret ?

Og så gider jeg ikke skrive det mere.
I er sgu for dumme når i tillader piratkopiering eller bare ser igennem fingre
med det ved at sætte spørgsmål ved det ulovlige og laver kunstige tænkte
situationer der undskylder indsenderen der klart havde en ulovlig piratkopiering
i tankerne.

Slut=sat til ignore.

Fra : Wass Up

Dato : 08-06-03 18:36

> se Message-ID: <bbsvi8$h72$1@news.cybercity.dk>

Kan du ikke give mig et svar. Hvor er det dog ynkeligt.
Og jo hvis du kunne finde ud af at sætte et link en kunne det jo være at man
over gad at høre på dig
Men forklar da hvordan det kan være ulovligt at sælge en cd og købe en cd.
(Og nej jeg har ikke sagt andet, intet om kopiring)

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 08-06-03 12:06

Hej Mads !

Mens de andre slås om hvad der ulovligt og hvad der ikke er, så har jeg
måske en løsning til dig !
Hvis du har købt og betalt dit spil, kan du formodligt kontakte
distripbutøren af Janes i DK og får en ny cd tilsendt, jeg har ingen ide om
det vil koste dig noget, men det er forsøget værd. Det er sådan at hvis du
har købt et licens har du til hver en tid krav på at have en fungerende CD
så du kan bruge dit software, sådan er det med alt software. Jeg havde en
version af Age of Empires der var blevet MEGET ridset, og den sendte jeg ind
til distripbutøren, og 3 uger efter kom der bare en ny. Bare husk at sende
en kopi af lincens aftalen med.

MVH

Morten