Gamle amerikanske hitlister
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-06-03 00:24

Nogen der kan hjælpe mig med gamle amerkanske hitlister.

Jeg kender naturligvis Bilboard, men der der andre ?
All Music Guide giver mig ikke rigtigt noget.

Jeg søger fx årstal og måned til disse (og mange flere!) sange

Gone, Gone, Gone, Carl Perkins
Lonely Weekends, Charlie Rich
Claudette Roy Orbison
Good Rockin' Boogie, Sleepy Labeef
Good Rockin' Tonight, Jerry Lee Lewis
On Broadway, The Drifters
Rock'n'roll Music, Chuck Berry
There Goes My Baby, The Drifters

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Søren Gottlieb

Dato : 07-06-03 15:33

> There Goes My Baby, The Drifters

Fra 17.8. 1959. lå den nummer 2, i en uge.

På U.S.A.´s TOP 40 HITS, for 1959,
er den på en 26. plads.

Dette er den eneste, af dem du søger, jeg kan finde i bogen :
USA TOP 1000 singles.

Hilsen Søren.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-06-03 19:34

Søren Gottlieb skrev :

> [...]
>
> På U.S.A.´s TOP 40 HITS, for 1959,
> er den på en 26. plads.
>
> Dette er den eneste, af dem du søger, jeg kan finde i bogen :

Takker, men jeg har mange flere opslag og søger en base af en slags.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jan Andersen

Dato : 07-06-03 17:14

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3ee1229b$0$76145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Michael Lund Sørensen
> www.milux.dk
>
> En god hitliste side jeg kan anbefale, er at Google- Cash Box Top
Singles -Vælg første valg-Vælg årtiet-Vælg et år-
Tryk på den dato du vil se.
MVH Jan.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-06-03 19:35

> En god hitliste side jeg kan anbefale, er at Google- Cash Box Top
> Singles -Vælg første valg-Vælg årtiet-Vælg et år-
> Tryk på den dato du vil se.

Det vil jeg da prøve! Tak

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-06-03 20:47

Michael Lund Sørensen <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ee2304a$0$32514$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

__________

Ja, det kan jegggggg...

Jeg kan forstå at det skal være en hitliste-database.

Så kan du prøve dette link. Det er til den mest professionelle og mest
kendte hitlistedatabase i verden. Du kan se hitlister helt tilbage fra ca.
1950 og frem til idag, fra både Amerika, England og Australien.

Siden styres fra Australien.

Her er linket

Hilsen Åge

(Tæske lækkert musik du nævner. Du skulle prøve at lytte til
lørdags-dansegallaer fra en af de populære lokalradioer for den brede
befolkning. De spiller mængder af den slags musik du nævner, blandet med
gedigen dansktop, som de fleste kan lide)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-06-03 20:54

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ee2411e$0$5162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]

> kendte hitlistedatabase i verden. Du kan se hitlister helt tilbage fra ca.
> 1950 og frem til idag, fra både Amerika, England og Australien.
_________
Ja, så er vi her igen. Godmorgen. Jeg tabte da vist en kop kaffe ned på
delite-knappen inden jeg fik skrevet linket. Her er det:
http://www.onmc.iinet.net.au/top/1956.htm

PS: Helt ærligt glemte jeg faktisk bare at skrive det, i min benovelse over
din musiksmag. Det er bare musik fra dengang en slager var en slager. Jeg må
hen at sætte en Jerry Lee Lewis cd på maskinen.

Hej igen

Hilsen Åge