include i (x)html
Fra : Ib K. Jensen

Dato : 06-06-03 23:49

I forbindelse med omskrivning af mit site til (x)html
(strict/transional) hvilket er nemmest ?, vil jeg gerne have en extern
menu-fil inkluderet.

Hvordan gøres dette nemmest.

--
Med venlig hilsen / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen
Ib K. Jensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-06-03 00:05

Ib K. Jensen skrev:

> I forbindelse med omskrivning af mit site til (x)html
> (strict/transional) hvilket er nemmest ?,

Det kommer an på hvad du er vant til. Strict kræver mest af dig -
fordi alle "deprecated" elementer er fjernet. Det giver så til
gengæld også den bedst strukturerede kode.

> vil jeg gerne have en extern menu-fil inkluderet.

Det gøres med SSI - og er i øvrigt uafhængig af om du benytter html
eller xhtml. Se en introduktion her:

   <http://html.dk/tutorials/ssi/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 07-06-03 00:13

Ib K. Jensen <ik@jensen.tdcadsl.dk> writes:

> I forbindelse med omskrivning af mit site til (x)html
> (strict/transional) hvilket er nemmest ?, vil jeg gerne have en extern
> menu-fil inkluderet.
>
> Hvordan gøres dette nemmest.

Server Side Includes (SSI). Det er uafhængigt af HTML, så prøv
at spørge i d.e.i.w.serverside (eller søg lidt på google).

/L

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 07-06-03 07:35

In article <of1adcll.fsf@hotpop.com>, Lasse Reichstein Nielsen says...

> Server Side Includes (SSI). Det er uafhængigt af HTML, så prøv
> at spørge i d.e.i.w.serverside (eller søg lidt på google).

Tak til alle der foreslog SSI.

Jeg regnede også med at det var det nemmeste, men jeg kunne bare ikke
lige se min menu.

PS!
Jeg går ud fra at man inkluderer på samme måde som i "almindelig"
html, eller ???

Fra : Ryan

Dato : 07-06-03 00:10

> I forbindelse med omskrivning af mit site til (x)html
> (strict/transional) hvilket er nemmest ?,

transitional er nemmest - hvis du skal omskrive fra en eller andet form for
html-version. Tag og start med det, og når du har gjort det, kan du begynde
med strict.

> vil jeg gerne have en extern
> menu-fil inkluderet.
>
> Hvordan gøres dette nemmest.