Bundkort og harddisk i konflikt
Fra : kim jensen\(8340\)

Dato : 06-06-03 23:41

Hej gruppe!
Hjælp mig venligst. jeg har et Soltek SL-75KV2-X med en IBM DTLA-305020
harddisk, en Duron 700 og 256Mb pc-133 og det kører fint og stabilt.
SÅ!! sætter jeg samme harddisk på et ASUS A7A266 med en Athlon 1800+ og
256Mb pc-2100 og så kommer der blå skærm, med en advarsel, om mulig virus
eller harddisk fejl, og jeg bliver bedt om at genstarte. Igen og igen og
i---.
Det skal lige oplyses at harddisken er UDMA 5.
Hvad er problemet

Hilsen kim

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 06-06-03 23:52

kim jensen(8340) wrote:
> [...]
> i---.
> Det skal lige oplyses at harddisken er UDMA 5.

Windows XP er afhængig af den korrekte IDE driver og controllerens ID.
Det er derfor du støder på problemer, da det nye MB har et andet chipsæt
og en anden ID.

/Claus

Fra : kim jensen\(8340\)

Dato : 07-06-03 00:04

Tak for svaret Claus.

Men hvad så ??

Hilsen kim

Fra : Herman

Dato : 07-06-03 09:02

Format c: og bygge den op igen
så skulle det køre igen

--
Herman

Fra : kim jensen\(8340\)

Dato : 10-06-03 17:00

Tak for svaret.

Men ??? er det den eneste mulighed. Kan man ikke indlæse xp oven på igen.

Hilsen kim

Fra : Kispus

Dato : 10-06-03 23:27

"kim jensen(8340)" <hanne-kim@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for svaret.
>
> Men ??? er det den eneste mulighed. Kan man ikke indlæse xp oven på igen.
>
> Hilsen kim
>
> NEJ !!!!
Men læg XP skiven i og sig ja til at instalere, på et tidspunkt
kommer den og spørger om du vil lave en ny installation
eller du vil reparerer, du vælger reparere !
Nu har XP fundet din bundkort.
Jeg har for nylig forsøgt med et par forskellige bundkort,
og med denne metode virkede det med det samme.
Mvh. John

Fra : kim jensen\(8340\)

Dato : 13-06-03 16:42

Tak for svar.