Vis altid scrollbar ?
Fra : Snipper

Dato : 06-06-03 21:26

Hi
Hvordan får altid vist lodret rullebar, også selv om teksten ikke fylder
mere end lodret areal ?

Jeg bruger CSS og ingen tabeller og ingen frames på sitet.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-06-03 21:42

Snipper <snipper@singintherain_.ru> skrev :

>Hvordan får altid vist lodret rullebar, også selv om teksten ikke fylder
>mere end lodret areal ?

I din css på body
overflow: visible
eller
overflow: scroll
--
Knud

Fra : Snipper

Dato : 06-06-03 21:44

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in

> I din css på body
> overflow: visible
> eller
> overflow: scroll

Tak det virker

Fra : Snipper

Dato : 06-06-03 22:38

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in

> I din css på body
> overflow: scroll

Var lidt hurtig, hvorledes får man kun lov til at se den lodrette scrollbar
?
Med ovenstående ses dem begge.

Hvh

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-06-03 22:52

Snipper <snipper@singintherain_.ru> skrev :

>Var lidt hurtig, hvorledes får man kun lov til at se den lodrette scrollbar
>?

Kan du ikke med valid css.

Til IE kan du bruge overflow-x eller overflow-y alt efter hvilken
af scrollbarene der skal vises.
--
Knud

Fra : Anders Ravn

Dato : 07-06-03 10:11

Du kan vel også bare bruge <body scroll="yes"> i body tagget i HTML'en?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 07-06-03 10:22

"Anders Ravn" <anders@NOthenetr.dk> writes:

> Du kan vel også bare bruge <body scroll="yes"> i body tagget i HTML'en?

Ikke i nogen version af HTML jeg kender (tjekkede lige 4.01, 4.0 og
3.2). Det er ikke lovlig HTML. Hvis det alligevel virker i IE, så kan
du lige så godt bruge den ikke-standardiserede og IE-specifikke CSS
der blev foreslået.

/L 'svar venligst under det du svarer på og slet det du ikke svarer på'