Urenlig killing
Fra : Inger og Jakob

Dato : 06-06-03 21:08

Hej

Vi har fået to siameserkillinger i går, en han og en hun, og problemet er,
at hankatten ikke vil bruge kattebakken men i stedet for tisser i sengen og
på andre ting med stof. Jeg har tænkt mig at købe det samme kattegrus, som
opdrætteren brugte i morgen, for at se om det skulle hjælpe, men er der
nogen, som ved noget, om problemet kan skyldes noget andet end gruset?

Han virker ellers glad og tryg ligesom sin søster. Vi har dog en kat (en
neutraliseret dame) i forvejen, som ikke er superglad for de to nye, men hun
har endnu ikke fået lov til at være frit sammen med dem.

Killing var for øvrigt renlig derhjemme.
På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Inger

P.s. Det grus, som opdrætteren har brugt, hedder Evercleen, er der nogen,
som har erfaring med det? Hun siger, at det er helt vildt godt.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 06-06-03 22:05

Hej Inger

Everclean er et rigtig godt grus (sand), omend noget dyrt... det er det
eneste vi har været rigtig glade for at bruge, så vi betaler prisen Men
grus er - lige som så meget andet, foder fx - et "religions-spørgsmål",
nogle sværger til BioKat, andre til Everclean og andre igen noget helt
tredje. Så find I det, der passer jer og kattene bedst.

Mht. den urenlige killing - det lyder lidt som om han enten skal "markere" i
jeres seng mv. (forsøger at overdøve jeres lugt) eller som om han har fået
præference for at tisse på de bløde dyner mv., hvor tisset bare forsvinder
helt automatisk (smart!).
På sengen kan i lægge noget plastic, evt. opsprættede sorte sække, og i
øvrigt lægge et (billigt) sengetæppe stramt henover - så forsvinder det våde
ikke længere automatisk, hvilket kan gøre ihvertfald sengen til et dårligt
sted at tisse. Andre typiske tissesteder er brugt vasketøj på gulvet, så det
må fjernes, det samme med håndklæder mv.

Og så må vi jo håbe, at han bare viser sig at være en "sippe", der ikke kan
lide andet grus end det vante, så han holder op med at tisse dumme steder,
når han har fået sit vante grus igen!

Mvh. Camilla

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-06-03 22:22

Camilla Scharff wrote:
> Og så må vi jo håbe, at han bare viser sig at være en "sippe", der
> ikke kan lide andet grus end det vante, så han holder op med at tisse
> dumme steder, når han har fået sit vante grus igen!

jeg kom umiddelbart til at tænke på hvor gamle killingerne er...... hvis de
er helt unge, så er det egentligt ret usansyneligt at han vil markere sig,
ellers kan det jo også være tegn på begyndende kønsmodenhed.....
ellers så er han bare forvirret og hele huset lugter forkert i hans næse,
derfor er han ved at sætte den rigtige lugt ind.......

prøv feks med feliway(katteferomoner) som kan få huset til at lugte rigtigt
for ham......
ellers overvej om det måske allerede er tid til at få ham neutraliseret.....
er det ikke noget med at siamesere bliver kønsmodne ret tidligt?? (mener da
at tortiepigerne blev det allerede da de var 5 mdr, og der var vist lidt
siamtype over dem) ;)

da min hankat gjorde det i sin tid ( både i sengen og på det snavsede
vasketøj) hjalp det med det samme da han blev neutraliseret.....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-06-03 22:37

> ellers overvej om det måske allerede er tid til at få ham
neutraliseret.....
> er det ikke noget med at siamesere bliver kønsmodne ret tidligt??
Jo tak for kaffe *G*
Ingen grund til at rippe op i at jeg beskyldte min "killing" for
adfærdsproblemer og overvejede krise-hjælp til ham *G* indtil jeg fik
luret at han kæmpede sig op igennem hirakiet som stor stærk fertil hankat,
og grunden til at han kiggede mig ind i ansigtet konstant morgen, middag,
aften og nat, IKKE skyldes overvældende kærlighed ...

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-06-03 23:22

Nina, Tender Tribes wrote:
> [...]
> fertil hankat, og grunden til at han kiggede mig ind i ansigtet
> konstant morgen, middag, aften og nat, IKKE skyldes overvældende

lige for en god ordens skyld..... hvornår blev Fjols egentlig kønsmoden??

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-06-03 18:57

> lige for en god ordens skyld..... hvornår blev Fjols egentlig kønsmoden??
> --
> Knus Sabina

Han startede symptomerne 4 mdr gammel. Jeg fattede den da han var ca 9 mdr
gammel... og ugen efter neutralisering var der ingen problemer længere *G*

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-06-03 04:07

Nina skrev
<op igennem hirakiet som stor stærk fertil hankat,
og grunden til at han kiggede mig ind i ansigtet konstant morgen, middag,
aften og nat, IKKE skyldes overvældende kærlighed ...>

*GGG* kan godt huske at han ihærdigt prøvede at gøre dig "gråhåret" på
rekordtid.

Min "papirløse" siameser, Baby gik i løb 3½ md gammel,
inden for 4 dage var hendes to søstre også igang. "Man"
siger jo at piger i asien/afrika bliver tidligere modne end
heroppe, gad vide om det hænger lidt sammen, varme
osv. hmmm, jeg skulle måske have sovet lidt længere.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-06-03 19:02

-- >
> *GGG* kan godt huske at han ihærdigt prøvede at gøre dig "gråhåret" på
> rekordtid.

*LOL* Ja gode råd var dyre, jeg var lidt desperat. Havde ikke overvejet at
det var grunden, min LILLE BAAAAABY *G*
Anyway, der faldt ro over ham næsten med det samme, i dag er der ingen
problemer overhoved. Han er en dejlig sjov fidusmager

> [...]
> heroppe, gad vide om det hænger lidt sammen, varme
> osv. hmmm, jeg skulle måske have sovet lidt længere.

Måske det er varmen? *G*
De siamkatte er ihverttilfælde hurtige kønsmodne i forhold til mine
"dovendyr" *S*

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Kate

Dato : 06-06-03 22:33

"Inger og Jakob" <tophotmodels@hotmail.com> wrote in

> P.s. Det grus, som opdrætteren har brugt, hedder Evercleen, er der
> nogen, som har erfaring med det? Hun siger, at det er helt vildt
> godt.

Hej Inger

Kan desværre ikke hjælpe med killingen, men kan kun sige at Everclean
er et godt grus. Nu bruger jeg godt nok Extreme Classic, men var glad
for Everclean da jeg fik det.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-06-03 19:05

In <bbt8ur$kn1$1@sunsite.dk> Nina, Tender Tribes wrote:

> Han startede symptomerne 4 mdr gammel. Jeg fattede den da han var ca 9
> mdr gammel... og ugen efter neutralisering var der ingen problemer
> [...]

Hm - mine to siamissepiger må altså ha' misforstået noget... Donna gik i
løbetid første gang som 10 mdr. gammel - og Ditte nåede det aldrig...

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-06-03 22:37

> Hm - mine to siamissepiger må altså ha' misforstået noget... Donna gik i
> løbetid første gang som 10 mdr. gammel - og Ditte nåede det aldrig...

Det kan jo skyldes årstiden. Fjolset er født i midten af december, så første
forår er ret tidligt

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk
PS Det er ikke for at være ond at han går under betegnelsen "Fjols" eller
"Fjolset". Han hedder Tværmoses Fool for Love... kært barn har mange navne
og kær er han
Skrev en artikel til siam bladet om ham og hvordan det er at få siam i en
coon flok. Kan ikke huske om i har fået linket... ellers er i velkommen til
at kigge Den skulle gerne kunne frembringe et enkelt smil eller to...
http://www.tendertribes.dk/nyt/siam/en_verden_til_forskel.htm

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-06-03 20:30

> [...]
> opdrætteren brugte i morgen, for at se om det skulle hjælpe, men er der
> nogen, som ved noget, om problemet kan skyldes noget andet end gruset?

Så vidt jeg kan se har ingen andre henvist til artiklen på gruppens
hjemmeside. Der er også et par råd. Se under kategorier, Hjælp! Min kat
tisser i møblerne
www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Ellers vil jeg råde jer til at holde øje med om han gør det på et bestemt
tidspunkt. F.eks når i kigger ? mangler opmærksomhed? eller andre små tegn.
Det kan være et mønstre, der kan hjælpe jer på vej til at finde grunden.

Umiddelbart vil jeg tro at han bare er lidt forviret over flytning. Giv ham
lidt tid, men sørg for at holde rent og lugtfrit, så det ikke bliver en
dårlig vane for ham.
Læg eventuelt ting i vejen, så han ikke kan komme til at tisse der hvor han
har været en gang.

Held og lykke med missebørnene

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk