MS Windows
briani 27239
Partion Magic kan ikke røre backup
Fra : Henry

Dato : 06-06-03 19:29

Jeg fatter det ikke nu har jeg brugt PQ Partition Magic siden 95 [IFAIR] og
den har altid opført sig som forventet.

Det vil den bare ikke mere med version 2002,

Jeg har en disk som jeg har delt op i en c: partition og en en d: partition
Når jeg så laver en backup til en image fil på drev
D laver den backup filene uden problemer og alt ser ok ud. Men når jeg så
bruger "image browser" eller forsøger at bruge backup-en melder den at der
ikke er adgang til filen, ej heller kan jeg komme ind og slette filerne i
win xp, ikke engang i fejlsikker tilstand, jeg kan bare ikke røre dem på
nogen måder. Hvad pokker gør man så i Win Xp

(det var da ligesom lettere i de gamle dos dage der syntes jeg altid man
kunne komme
ind under )

Hvordan kommer man ind til filer som man ikke kan røre i Windows xp.?

Kan man boote op fra en win xp cd og slette filer der ellers ikke er adgang
til. ??
eller hvordan får man adgang ?

Eller er der nogen der har et bud på hvad der gået galt i mit tllfælde ??

Der findes vel ikke et program man kan boote op med på en en cd og fjerne
filer man ellers ikke kan røre i xp ???

mvh

Henry

Fra : jens

Dato : 06-06-03 19:53

"Henry" <henryx@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Eller er der nogen der har et bud på hvad der gået galt i mit tllfælde ??

Rettighedder.

Hklik på backup filen og vælg sikkerhed-avanceret, der kan du overtage
ejerskabet af filen, og dermed få fuld adgang.

På sidste fane kan man se hvilke rettighedder man har med den aktuelle fil.

Det er muligt at det er nødvendigt at fjerne "v" i arv fra
overordnet.........

Som ejer af filen kan du bruge den forudsat du har de fornødne rettighedder
der hvor den skal hen.

I lokal brugerpolitik er der pr default kun angivet serveropperators til at
have backup privilegier, (uha) tilføj eventuelt dig selv eller
administratorer der.

Mvh Jens

Fra : Henry

Dato : 06-06-03 22:18

> [...]
at
> have backup privilegier, (uha) tilføj eventuelt dig selv eller

Tak for buddet. men de menuer kommer jeg slet ikke ind i og den er ikke
skrivebeskyttet
Jeg tror at det er når man bruger den indbyggede backup funktion i Windows
xp man kan gøre det.
Nå men jeg fjernede partionen og lavede partition og en ny backup og så
kunne jeg pludselig godt få adgang.

Men jeg syntes bare jeg har været ude for det et par gange med
Partion Magic 2002 så jeg var lidt nysgerrig om det kun var mig det gik galt
for

Fra : jens

Dato : 06-06-03 23:31

> Tak for buddet. men de menuer kommer jeg slet ikke ind i og den er ikke
> skrivebeskyttet

Enten er det en Home, eller du kører simpel fildeling.
Men det er jo ligemeget nu så.

Mvh Jens

Fra : Henry

Dato : 07-06-03 06:57

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Henry" <henryx@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Enten er det en Home,

Nej der er pro

eller du kører simpel fildeling.

Men du har ret der jeg havde enkelt fildeling vinget af og da jeg fjernede
dette kom jeg ind i de menuer
du snakkede, om så måske har det været det, bare mærkeligt det virker 2 gang
hvor den også var vinget af.

mvh

Henry

Fra : jens