ikke renlig
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 06-06-03 18:15

Davs

Jeg har en bekendt der har en golden retriver på 6 mdr. Da de fik ham ( 9
uger gammel ) startede de selvfølgelig renligheds træningen med det samme.
Og pludselig var han renlig, dejligt.

Nu hvor han er 6 mdr gammel, er han begyndt igen ikka at være renlig, han
tisser og s..... bare som det passer ham oppe i lejligheden, så nu må de
starte helt forfra.
Hunden har været til diverse dyrlæge tjek, for det kune jo være han fejlede
noget, når han pludselig ikke vare renlig igen. Men han fejlede intet.
Dyrlægen mener det er et adfærd

Er der nogne der selv har været udefor det, eller kender nogen der har, og
har nogen fif til hvordan han hurtigst muligt kan blive renlig igen?
Eller et bud på hvilken adfærd der er tale om? det skal måske lige tilføjes
at de også har en kat, mere hvis hans adfærd har noget med den at gøre.

mange hilsner fra

Bolette

Fra : lunadc

Dato : 07-06-03 11:48

"Bolette Nielsen" skrev d. 06-06-03 18:15 dette indlæg :
> [...]
tilføjes
> at de også har en kat, mere hvis hans adfærd har noget med den at

Der mangler nogle oplysninger, hvor længe har hunden været renlig?
hvordan har den været renlig har de nået at gå ud med den eller har den
selv sagt til?
Er der sket noget nyt er hunden fx begyndt at være alene hjemme, er der
sket noget i husstanden fx nye kæledyr, eller lign.?
men de må jo på den igen dvs. hele renlighedstræningen forfra, ud
hvergang den har spist, sovet osv. masser af ros når den gør det ude,
husk samme sted hver gang, måske er den usikker ude der kan fx. være
kommet en ny hund i nærheden som markerer der hvor hunden plejer at gøre
sig ren, det kan gøre at den ikke tør længere og så vælger at gøre det
når den kommer ind i trykke omgivelser.
Men på den igen det skal nok komme.

Bodil

http://www.kandu.dk/

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 07-06-03 14:52

Hej Bodil

"lunadc" <lunadc.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Der mangler nogle oplysninger, hvor længe har hunden været renlig?

Nogen måneder vil jeg tro.

> hvordan har den været renlig har de nået at gå ud med den eller har den
> selv sagt til?

Jeg tror de har været på gaden med ham, og så har han fundet ud af at det er
der man skal gøre dit og dat, og ikke oppe i lejligheden.

> Er der sket noget nyt er hunden fx begyndt at være alene hjemme, er der
> sket noget i husstanden fx nye kæledyr, eller lign.?

Næææ det har de nemlig også selv tænkt over om der kunne være, men ikke hvad
de ved af. Den kan sagtens være alene, og katten har de haft før hunden kom
til, så nej ikke sådanne lige. ejeren har været mere hjemme end ellers pga
sit studie, men det kan vel ikke være det?.

> men de må jo på den igen dvs. hele renlighedstræningen forfra,

Ja, det er også deres vurdering. De er begyndt at gå ned med ham hver anden
time, som dengang han var helt lille.

Mange venlige hilsner fra
Bolette

Fra : Ann K

Dato : 07-06-03 12:08

Hej Bolette.

>Eller et bud på hvilken adfærd der er tale om? det skal måske lige tilføjes
at de også har en kat, mere hvis hans adfærd har noget med den at gøre.

<> Nu er hunden jo undersøgt og evt fysiske årsager er udelukket...
Så jeg vil også anbefale at starte renlighedstræningen helt forfra *suk*

Men jeg har lige et ? ang katten... Er den fertil???
Hvis ja, så _kan_ det have en betydning, idet hunden så mener at den _også_
skal markere sin tilstedeværelse i nærterritoriet
Hunden er vel så småt ved at blive fysisk kønsmoden...

Mvh Ann

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 07-06-03 14:58

Hej Ann K

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse
> <> Nu er hunden jo undersøgt og evt fysiske årsager er udelukket...
> Så jeg vil også anbefale at starte renlighedstræningen helt forfra *suk*

ja, der er som sagt også deres vurdering

> Men jeg har lige et ? ang katten... Er den fertil???

Hvad betyder fertil?.

Mange venlige hilsner fra

Bolette

PS både til Ann K og Bodil
Jeg fik faktisk at vide i går, at han faktisk har haft en lille
blærebetændelse, men at dyrlægen stadig ikke mente det var grunden.
Desuden har deres kat noget, ja hvad var det nu ejeren kaldte det, kan det
være nyre grus?, det tror jeg, så katten tisser ikke i øjeblikket, så det er
den være redelighed, den ene tisser for meget og den anden tisser overhoved
ikke, stakkels dem . Uha det er en dyr omkostnign for dem med de to
dejlige dyr, der skal til lægen hele tiden, og sjovt nok synes dyrene at de
skal til lægen om lørdagen, hvor det er dobbelt takst *S*

Fra : Ann K

Dato : 07-06-03 19:49

Hej Bolette.

>Hvad betyder fertil?.

<> Fertil betyder at katten ikke er neutraliseret...
En ikke neutraliseret kat vil afmærke sit territorie ved at strinte.. det
kan godt være at katten er så venlig kun at gøre det i sin kattebakke... men
lugten tager man ikke fejl af, hvis der er tale om en hankat! En hunkats
afmærkning er mindre stinkende...
Men du siger også at katten er syg
En hund _kan_ godt reagere på at der er noget galt hos andre af dens
samboere... enten med urenlighed, aggressivitet eller "klæbende" opførsel
osv...

Mvh Ann