Blokere robotfangst af emailadr ?
Fra : Snipper

Dato : 06-06-03 17:13

Hej
Hvordan blokerer jeg for at robotter kan fiske mailadresser fra websites
til spammerne ?

Pt har jeg giffer med adresserne, men mange gider ikke selv skrive adressen
i mailklienten, så en "mailto" URL ville være ønskelig.

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 06-06-03 17:19

"Snipper" <snipper@singintherain_.ru> skrev i en meddelelse
> [...]
adressen
> i mailklienten, så en "mailto" URL ville være ønskelig.

Brug f.eks. javascript:

<!--
adresse = "user"+"@"+"domain"+".tld"
document.writeln("<a href='mailto:"+adresse+"'>"+adresse+"</a>")
// -->
</script>

--mvh
Martin
www.yavi.dk
www.web2matic.dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 06-06-03 19:38

Prøv og se her:

http://www.wbwip.com/wbw/emailencoder.html

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Snipper

Dato : 06-06-03 21:03

Snipper <snipper@singintherain_.ru> wrote in news:bbqej5$34e$1@sunsite.dk:

Tak til både Martin og Jesper. Begge løsninger fungerer
Men hvilken er så mest spamsikker ?

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 06-06-03 21:23

> Snipper <snipper@singintherain_.ru> wrote in news:bbqej5$34e$1@sunsite.dk:
>
> Tak til både Martin og Jesper. Begge løsninger fungerer
> Men hvilken er så mest spamsikker ?

Jeg vil mene, at de begge er ret spamsikre. Dvs. ikke så sikre, at man
aldrig vil kunne lave programmer, der vil kunne finde frem til, at det er
en email adresse. Men det vil tage længere at scanne sig frem til det end,
hvis det stod i rent tekst, så derfor tror jeg ikke, nogen har lavet et
sådant
program. I begge tilfælde kan man jo søge efter @ (i det ene tilfælde koden
for @). Tager man så det rundt om og analyserer lidt, så kan man jo finde
adressen.

Hvilken en der er mest spamsikker ved jeg ikke. Ingen af dem vil være
100% spamsikre. Men jeg vil kalde dem tilstrækkelig sikre. Metoden jeg
har foreslået har ulempen, at der bruges javascript, hvilket nogle slår fra.

Den sikreste måde er stadig slet ikke at opgive sin email nogen steder,
men så er der jo ikke meget ved det. Man kan også lave dem med et billede.

Martin
www.yavi.dk
www.web2matic.dk

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 06-06-03 22:34

"Martin" == Martin Møller Bæk <martin@fjerndette.aflame.dk> writes:

> Den sikreste måde er stadig slet ikke at opgive sin email nogen steder,
> men så er der jo ikke meget ved det. Man kan også lave dem med et billede.

Den sikreste måde at have en email adresse på sin hjemmeside, er at
lade være med det. I givet fald vil en mailform nok være en god
erstatning, i så tilfælde skal man bare sikre sig at den ikke kan
misbruges til at spamme gud og hvermand.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-06-03 21:23

"Snipper" <snipper@singintherain_.ru> skrev

> Tak til både Martin og Jesper. Begge løsninger fungerer
> Men hvilken er så mest spamsikker ?

Det er svært at sige, hvilken metode der er mest spamsikker. De er begge ret
sikre. Men Jespers fungerer også som mail-link i browsere, hvor
javascript-afvikling er slået fra.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Snipper

Dato : 06-06-03 21:32

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote in

> Men Jespers fungerer også som mail-link i browsere,
> hvor javascript-afvikling er slået fra.

Jeps, og det var også enkelt at integrere den i en CSS knap menu, hvilket
jeg ikke kunne finde ud af med java scriptet. Men java scriptet virker jo
fint uden CSS