Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
LCD: Refresh rate?
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 06-06-03 16:14

Hej....

Kort og præcist spørgsmål: Har refresh rate noget at sige for en lcd
monitor? Vil man f.eks. kunne se forskel på 60Hz og 85Hz?

/Jeppe

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 06-06-03 17:09

> Kort og præcist spørgsmål: Har refresh rate noget at sige for en lcd
> monitor? Vil man f.eks. kunne se forskel på 60Hz og 85Hz?

Ok, snakker lige lidt med mig selv... :)

Sakset fra http://www.lcdmonitor.philips.com/faq_general.php:
----
Q: What does "refresh rate" mean to me in an LCD monitor?

A: For LCD monitors, the refresh rate is much less relevant. LCD monitors
display a stable, flicker-free image at 60Hz. There are no visible
differences between 85Hz and 60Hz.

Q: What does Refresh Rate mean for LCDs?

A: Unlike CRT display technology in which the speed the electron beam is
swept from the top to the bottom of the screen determines flicker, an active
matrix display uses an active element (TFT) to control each individual pixel
and thus refresh rate is not really applicable to LCD technology.

----

Altså har refresh rate ingen reel betydning. Hvad betyder de tal, der er
opgivet ved nogle skærme mon så?

/Jeppe

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 06-06-03 19:09

Jeppe Vesterbæk wrote:

> Altså har refresh rate ingen reel betydning. Hvad betyder de tal, der
> er opgivet ved nogle skærme mon så?

Refreshraten betyder nogen gange noget. Det synes jeg i hvertfald at have
erfaret. Jeg har et skærmkabel på 5m(VGA) hen til min fladskærm og
ghostingen bliver større desto højere opdateringsfrekvensen er. Jeg startede
ud med 85hz men opdagede hurtigt at 60hz gav betydligt mindre ghosting...

Ovenstående bliver naturligvis kun relavant hvis du bruger et almindeligt
vga-kabel. Svjv findes problemet ikke på DVI(anyone?)

--
MVH Thomas Eg Jørgensen

** OE Quotefix: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ **
** Kandu.dk-brugere betragtes som useriøse og ignoreres! **

Fra : David T. Metz

Dato : 08-06-03 14:05

Thomas Eg Jørgensen skriblede:

> Ovenstående bliver naturligvis kun relavant hvis du bruger et
> almindeligt vga-kabel. Svjv findes problemet ikke på DVI(anyone?)

DVI-overførsel svarer til en refreshrate på 60 Hz - som ikke kan varieres

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923