Soltek SL-75FRN2-R vs. Asus A7N8X Deluxe
Fra : Preben Pedersen

Dato : 06-06-03 16:05

Skal have nyt. mb. til enten en barton 2500+ eller en TB 2600+.... Har
kigget på de 2 foroven.. Har dog læst en masse skidt om asus kortet masser
af problemer ....

Er der nogen der gider kommentere de 2 kort før jeg køber..
Preben

Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-06-03 17:35

On Fri, 6 Jun 2003 17:05:09 +0200, Preben Pedersen <preben-r@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
> masser
> af problemer ....
>
> Er der nogen der gider kommentere de 2 kort før jeg køber..

Hej
Jeg har lige i dag samlet et system på Soltek boardet. Og det tegner indtil
videre rigtig godt. Alt virker formidabelt. Der sidder en barton 2500+ som
kører 200fsb ved standart vorevolt. Der sidder Crucial pc3200 ram i de kan
også ligeledes anbefales.
Det eneste jeg ikke syntes om på kortet er at der mangler hullerne ved cpu
soklen. Så jeg måtte skifte min Swifttech køler ud med en Terminaltake
SLK800.

/Thomas

Fra : Preben Pedersen

Dato : 10-06-03 19:57

Hej
Jeg hælder faktisk også mest til soltek kortet. Havde et soltek sl-kav kort
som kørte vildt godt og som stadig kører i min søns pc. Syntes for mig at
tvivlen har gået på at asus kortet har mange fllere facicliteter.... Har
soltek kortet mange usb stik og skal man købe ekstra udstyr for at få flere
stik end dem bagpå boardet.

Hvorfor valgte du egetligt Barton. den har mindre clock hastighed og er vel
derfor langsommere selv med den større cash....
Preben

newsrqj8clmvnasjl3@news.image.dk...

Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-06-03 21:53

On Tue, 10 Jun 2003 20:56:47 +0200, Preben Pedersen <preben-r@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
> vel
> derfor langsommere selv med den større cash....

Hej
Jeg valgte Barton fordi den er lettere at overclocke. Jeg køre lige nu test
på maskinen ved 2.2hgz default 1.83. 2500+ cpuen koster 575 plus moms det
er jo ingen ting. Og nør den overclocker så godt får man virkelig noget for
pengene. Og den store cacth er jo netop grunde til at den har fået den høje
PR værdi. Hvis man køber en Barton 3000+ vil den være for dyr ingen tvivl
om det. Men når 2500+ er samme cpu som kan overclockes er der ingen
betænkeligheder.
I forhold til usb porte så er der plads til 4 ekstra på boardet. Men
desvære følger der ikke nogle med ud over dem som sidder på boardet. Men
hvis man køber et godt kabinet sidder der som regle mindst 2 i fronten som
kan forbindes til connectorene på boardet.

/Thomas

Fra : Preben Pedersen

Dato : 11-06-03 23:12

Hej

Ja du har nok ret med Barton. Oveclokede min gamle duron 800@1000 men syntes
indimellem den gav fejl så har været lidt betænkelig med overclockning
siden... Men måske den Barton er bedre til det... Er den unlocked eller skal
man pille?
Overvejer at købe en køler fra thermaltake som hedder TR2 kan ikke rigtigt
finde nogle anmeldelser men den kan gå op til 3400+ og har 21 db i
støniveau.. Underligt den ikke er på edbpriser.. Hvor fandt du cpuen til den
pris?

Overvejer også performance ram en 512 klods....pc 3200...

Beslutninger beslutninger men det er nu også lidt sjovt.

Man kan iøvrigt købe et USB Bracket Kit - Ekstra USB 2.0 porte til Soltek
for 75,- kr.... Har ekstra porte i mit chieftec dragon kabinet men ved ikke
om det kun er usb 1.1.

newsrqkj98j3nasjl3@news.image.dk...

Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-06-03 01:15

On Thu, 12 Jun 2003 00:11:52 +0200, Preben Pedersen <preben-r@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
> indimellem den gav fejl så har været lidt betænkelig med overclockning
> siden... Men måske den Barton er bedre til det... Er den unlocked eller
Den er unlocked, det er vist en funktion som motherboardet har. Men jeg har
ikke pillet ved multiplieren. Kun sat fsb op til 200. Så kan jeg nemlig
også køre rammen ved de bedste CAS indstillinger.
Efter at jeg har testet den noget mere har jeg dog sat core volten op til
1.7v fordi maskinen opførte sig mærkeligt. DEn gik ikke ned og kørte
deværes spil og test programmer uden problemer. Men den gav fejl ved
pakning af store filer eller ved installation af forskellige programmer.

> [...]
> finde nogle anmeldelser men den kan gå op til 3400+ og har 21 db i
> støniveau.. Underligt den ikke er på edbpriser.. Hvor fandt du cpuen til
Jeg købte hos Midt-data. Hvor har du set den køler?

> Overvejer også performance ram en 512 klods....pc 3200...
Køb Crucial i stedet. De er bare gode. Jeg har samlet mange maskiner med
Crucial og de har altid kørt rigtig godt. De køre langt hurtigere end
specifikationerne. Jeg har selv en med PC133 de køre 150 ved cas2 og mine
nye pc3200 køre 200fsb ved bedste sættings. Det koster kun 5pund at få
sendt fra UK og de har ramme i løbet af 2-3 arbejdsdage. De 512MB jeg lige
har købt kostede med alt 739.-. Jeg bestilte dem natten imellem torsdag og
fredag i sidste uge og jeg havde dem i går morges. Jeg her endnu ikke
prøvet at sende noget retur så jeg ved ikke hvordan deres service er i den
forbindelse.

> [...]
>
> Man kan iøvrigt købe et USB Bracket Kit - Ekstra USB 2.0 porte til Soltek
> for 75,-kr.... Har ekstra porte i mit chieftec dragon kabinet men ved
Svjv er der ikke forskel på pin tilslutningen på USB 1 og 2. OG det er da
rart at vide at man kan købe ekstra porte hvis det bliver et problem.

Fra : Preben Pedersen

Dato : 12-06-03 06:59

Hej

Jeg er overbevist .. jeg går efter en Barton 2500+ cpu... Kan jeg banke
den op på samme niveau som barton 2800+ og XP 2600+ i clock frekvens så er
det et godt køb... og så er jeg tilfreds.. Ahh du sagde plus moms den
overså jeg og så er jeg med...... Ja det er imponerende billigt..... Hvordan
st?r dine multiplier... kører du 11 x 200 ?

Kører du din cpu på 2.2 ghz med en vcore på 1.7. det er da ret godt gået
hvis du kan det... Bliver den iøvrigt varm.. Har læst et sted at Barton
cpuerne ikke liver særligt varme... en del mindre end TB.. Har nu en Athlon
TB 1400 og den bliver ret varm... Er dog lidt spændt på om den nye cpu
sparker vildt meget mere end den gamle..

Hvorfor dælen kan man ikke købe Crucial ram i dk?? kunne heller ikke finde
dem på edbpriser... underligt.. Er ikke selv overvild med at importere på
den måde.....

Jeg har set køleren ved http://www.shg.dk her har de også det ekstra stik
til usb som passer til soltek. Tror det er en ny køler...Kender den ikke
som, jeg kender og heller ikke har kunnet finde den køler du bruger. Har du
også importeret den ?.

Jeg kan købe det hele ved SHG til fornuftige og næsten laveste priser.....

Lyder som om du har fuldt styr på at opsætte så det kunne være fedt hvis jeg
også lige kunne kontakte dig når jeg får mit udstyr og høste lidt godt af
dine erfaringer ...

newsrqmoaiyynasjl3@news.image.dk...

Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-06-03 16:42

On Thu, 12 Jun 2003 07:58:59 +0200, Preben Pedersen <preben-r@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
> Hvordan
> st?r dine multiplier... kører du 11 x 200 ?
Jep.

> [...]
> TB 1400 og den bliver ret varm... Er dog lidt spændt på om den nye cpu
> sparker vildt meget mere end den gamle..
Den ligger omkring 50c målt med den interne probe. Og 35 ifølge den som
sidder i soklen.

> Hvorfor dælen kan man ikke købe Crucial ram i dk?? kunne heller ikke
> finde
> dem på edbpriser... underligt.. Er ikke selv overvild med at importere på
> den måde.....
Det er fordi ingen forhandler i danmark ved deres fulde fem vil sælge
rammen. Da de på ingen måde kan konkurere med de priser som fabriken selv
kan levere til. Så hvsi de købte noget hjem var de nød til at sælge med
tab.

> [...]
> til usb som passer til soltek. Tror det er en ny køler...Kender den ikke
> som, jeg kender og heller ikke har kunnet finde den køler du bruger. Har
Nej. JEg har købt den hos waterheads.dk, de har den også andre steder men
WH var de eneste som havde den hjemme.
http://www.watercooling.dk/shop/productinfo.asp?id=484
Det er samme profil som noisecontrol kalder copperheaven.
Det er denne blæser jeg har på profilen
http://www.watercooling.dk/shop/productinfo.asp?id=320

> Jeg kan købe det hele ved SHG til fornuftige og næsten laveste
> priser.....
Ja. Jeg har også købt mange ting hos SHG. Men efter en meget langvarig RMA
sag sidste år er jeg ikke så vild med dem mere.

> [...]
> jeg
> også lige kunne kontakte dig når jeg får mit udstyr og høste lidt godt af
Du er velkommen

Fra : Lars J.H

Dato : 12-06-03 15:53

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1725007892