HJÆLP!!! 2 katte i lejlighed
Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-06-03 15:03

Kære gruppe
Jeg vil vildt gerne have at reglerne i min boligforening bliver lavet om så
vi må have 2 katte istedet for en. Vi skal have beboermøde i september så
jeg vil gerne have nogle gode argumenter jeg kan tage med. Dem jeg lige kan
komme på er at min kat savner en legekammerat (som jeg godt nok har købt og
får om 6 uger) og jeg eeeeelsker katte. Men det er jo nok ikke helt nok til
at få overbevist de andre beboere. Kan i hjælpe? Måske bare med nogle
stikord så skal jeg nok få strikket en side sammen jeg kan tage med til det
møde.

Knus Linda og Teddymis

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 06-06-03 16:51

"Michael Nielsen" <michael.gn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> at få overbevist de andre beboere. Kan i hjælpe? Måske bare med nogle
> stikord så skal jeg nok få strikket en side sammen jeg kan tage med til

Hej Linda

Jeg er i nøjagtig samme situation, jeg har også fremsendt forslag til
generalforsamlingen i min boligforening, og den løber af stablen i august
måned. Det jeg har tænkt mig at gøre, er at prøve at gøre mine naboer trygge
ved forslaget, og derfor har jeg tænkt mig at uddele en lille
informationsflyer.

Måske du kan plukke noget derfra.

Udkast til "flyer" til naboerne
I håb om jeres opbakning på generalforsamlingen, vil jeg prøve at forklare,
hvorfor jeg mener at I trygt kan støtte forslaget om tilladelse til at holde
flere indekatte.

Da der er tale om indekatte, vil naboerne næppe bemærke flere katte der
er trygge i hinandens selskab indendørs.

Der skal i hvert enkelt tilfælde ansøges om tilladelse i boligselskabet.

Kattene skal være øremærket og neutraliseret. Attest om neutralisering
skal dokumenteres overfor boligselskabet og øremærke skal registreres, så
man er klar over hvilke katte der er givet tilladelser til., og såfremt der
skulle opstå problemer med husdyrene, ville denne tilladelse kunne
inddrages.

På den måde kan man imødegå at kattene vil blive sig til en gene for
beboerne i beboelsen.

En ene-kat der lever indendørs, kan evt. komme til at kede sig, og har
dermed en større risiko for at udvikle adfærdsforstyrrelser, som urenlighed
og kradsen på uhensigtsmæssige steder.

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-06-03 17:04

Hej Marianne
det er hermed printet ud. Jeg kan heller ikke se hvad to katte kan skade.
Men har du selv indkaldt til ekstraordinær generalforsamling eller er det
det årlige beboermøde? Mit eneste problem er nok min nabo og hendes
forældre. De kan absolut ikke fordrage mig selv om jeg ALDRIG har gjort dem
noget andet end at være nabo!!! Så hvis jeg selv skal til at indhente
underskrifter vil de nok prøve at ødelægge det for mig. træls at 3 mennesker
skal ødelægge det for andre. Jeg ved nemlig at der er flere der har mere end
en kat eller har 1 kat + 1 hund. Og der kunne jeg nok godt få medhold.
MVH Linda Og Teddymis

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 06-06-03 17:24

Michael Nielsen wrote:
> [...]
> nemlig at der er flere der har mere end en kat eller har 1 kat + 1
> hund. Og der kunne jeg nok godt få medhold.

Det er på den ordinære generalforsamling at jeg har stillet forslaget. Jeg
gik ned til bestyrelsen og fremlagde forslaget for dem, samtidig med jeg
afleverede det skriftligt. Selvom det ikke er bestyrelsen der afgør noget,
så ville jeg gerne opnå at de modtog forslaget i en positiv ånd, det kunne
jo smitte af på dem de taler med

Mht. til din "uheldige" nabo, så tænk på at de trods alt kun har 1 stemme
(eller 2), så lad dig endelig ikke hyle ud af dem - sats på dine andre
naboer, deres stemmer tæller også.

Det er vigtigt at prøve at få så mange som muligt til at møde op - det er i
sidste ende dem der afgør det hele.

Selv om beboermødet hos os først er til august, så er jeg begyndt at bringe
emnet på bane over for mine naboer, især dem der selv har dyr. På den måde
håber jeg på at "tvivlerne" måske går og vænner sig til tanken. *håbe*
*håbe*

Held og lykke med det!

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-06-03 17:32

Jeg har også bestemt mig for at de tyraner ikke skal have lov til at
ødelægge alt for mig. Og hvis jeg får triumfet mit forslag igennem vil det
bare fryde mig endnu mere. Er det ikke noget med at mindst 25% af alle
beboerne skal sige ja? Du kan godt høre at jeg ikke ved meget om det her.
. Vi er nemlig to afdelinger men det er vel kun den afdeling jeg bor i
der skal stemme
Knuser

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 06-06-03 18:15

Michael Nielsen wrote:
> [...]
> 25% af alle beboerne skal sige ja? Du kan godt høre at jeg ikke ved
> meget om det her. . Vi er nemlig to afdelinger men det er vel kun

Jeg tror at det er det enkelte boligselskab, der vedtager nogle vedtægter,
og hos os bliver generalforsamlinger holdt afdelingsvis. Men check hellere
jeres egne vedtægter for en sikkerheds skyld

Klippet fra vores vedtægter:

Ekstraordinært afdelingsmøde:

For at indkalde til ekstraordinært afdelingsmøde, og få behandlet et nærmere
angivet emne, skal mindst 25% af hustandene ønske det.

Der er nok der du har det med de 25%

Ordinær generalforsamling/afdelingsmøde:

Forslag der ønskes behandlet på det ordinære afdelingsmøde, skal være
afdelingsbestyrelsen i hænde senest 2 uger før mødet

Hver husstand har 2 stemmer.

Afdelingsmødets beslutninger træffes på grundlag af almindeligt
stemmeflertal blandt de tilstedeværende stemmeberettigede.

Afdelingsmødet kan beslutte at, at den endelige afgørelse af emner, der er
til behandling på afdelingsmødet, skal træffes ved efterfølgende
urafstemning blandt afdelingens lejere, hvor hver husstand ligeledes har 2
stemmer uanset størrelse.

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-06-03 20:04

DB har i deres blad en artikel om det. Først lidt facts
fra artiklen.

I godt ½ af landets 400.000 almennyttige boliger er
der tilladelse til et eller flere dyr.

91% af beboerne har aldrig modtaget klager over deres dyr.

54% havde tilladelse til dyrehold.

(undersøgelse af DB og Boligselskabernes Landsfore. )

Ønsker man at ændre reglerne i sit boligselskab, vil
DB for fremtiden gerne hjælpe, og er nu i færd med at lave
informationsmateriale sammen med Boligselskabernes Landsforening.

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-06-03 16:59

In <3ee09eac$0$24646$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> Michael Nielsen
wrote:
> [...]
> i hjælpe? Måske bare med nogle stikord så skal jeg nok få strikket en
> side sammen jeg kan tage med til det møde.

Du kunne også prøve at henvende dig til Kattens Værn, de har efter deres
eget udsagn materiale med gode argumenter

Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-06-03 17:06

Jeg har skrevet til kattens værn, men de skrev bare at jeg kunne indkalde
til ekstra ordinær generalforsamling. Så det var ikke den store hjælp
Knus Linda Og Teddymis

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-06-03 21:36

Michael Nielsen wrote:
> at få overbevist de andre beboere. Kan i hjælpe? Måske bare med nogle
> stikord så skal jeg nok få strikket en side sammen jeg kan tage med til det
> møde.

Du kan printe det her, og ta' med ...

http://gallery.nathue.dk/Herligheder/Bissemisserne/PICT8259.JPG

Eller, du kan fortælle at missekatte er meget mere fredelige når de
er to, vores larmer en del hvis de af en eller anden grund ikke kan
få lov til at være sammen ...

Det skal så siges at selv om det er et halvt år siden vores var så
små, så er de stadig lige glade for hinanden, og bruger _næsten_ lige
så meget tid på at lege og vaske hinanden som da de var små.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-06-03 21:47

Nåååå hvor er de skønne. Det er lige netop den hygge og tryghed jeg gerne
vil have til min Teddy
knus

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-06-03 10:00

Jeg fandt lige en "gammel" folder § kat i lejlighed § af
Lilian Misuli, hvor der bl.a er et eks på reglement, da
min scanner ikke virker kommer den "langsommelige"
version.
-----------------------------------

Beboerne må holde neutraliserede katte, under forud-
sætning af, at disse IKKE er til gene, hverken ved støj,
lugt eller på anden måde. Kattene må ikke komme ud
af lejlighederne.

Enhver henstilling fra husvært, vicevært eller husdyr-udvalg vedrørende
katteholdet skal omgående følges.

Kattene skal være vaccinerede mod kattesyge og katte-
influenza. Katteejeren skal på forlangende fremvise
dokumentation herfor.

Brugt kattegrus skal fyldes i plasticposer, der lukkes og
lægges i skraldebøtte - ikke i affaldsskakt.

Overtrædelse af reglementet medfører øjeblikkelig ind-
dragelse af tilladelsen til kattehold, og betragtes samtidig
som en overtrædelse af husordenen.

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 06-06-03 21:49

Hans Joergensen wrote:

> Du kan printe det her, og ta' med ...
>
> http://gallery.nathue.dk/Herligheder/Bissemisserne/PICT8259.JPG

Sikke nogle skønne bisser Hvor er de dog kære, som de ligger der og
putter! *smelte*
Hvis bare alle kunne se dem med en katteelskers øjne - så var tilladelsen i
hus

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Kate

Dato : 06-06-03 22:35

> http://gallery.nathue.dk/Herligheder/Bissemisserne/PICT8259.JPG

Øj, hvor er de dejlige. Både billedet og så er det jo rigtige
missekatte

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-06-03 11:00

Kate wrote:
> Øj, hvor er de dejlige. Både billedet og så er det jo rigtige
> missekatte

Det hilser jeg dem lige og siger når jeg kommer hjem jeg er
sikker på de er enige...

Godt nok er de lidt sure for tiden over at de ikke må ha'
altandøren åben mere.. Tøsen hoppede fanme ud af den forleden
(fransk altan) og ud på det for nyligt opsatte stilads.. så jeg
måtte godt nok efter hende og hente hende ind før hun fandt på at
hoppe 2 etager ned.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv