Problemer med online gaming bag router
Fra : Taba

Dato : 06-06-03 15:05

Jeg har en Surecom EP-4504AX, ADSL router (4 ports 10/100 switch med DHCP og
NAT) som vi er nogle der er forbundet til. Men v í har et lille problem med
at spille online, specielt counter-strike (Halflife):
Når vi prøver at hoppe ind på en server, så er det kun den første der kommer
ind, der kan komme ind (håber I forstår min pointe). De andre personer kna
ikke "se" serveren, spillet prøver at reconnect men det hjælper ikke fordi
serveren ikke kan "ses". Hvis vi spiller på forskellige servere er det ikke
noget problem....

Fra ISP'ens side har vi i øjeblikket en dynamisk ip adresse. Alle portene er
lukket i routeren (dvs. udefra -> ind, men ikke indefra -> ud). Vi har også
prøvet at specificere en kommando "-clienport 2700x" for at vi ikek kører på
samme port allesammen, men det har indtil videre ikke hjulpet...

Kan DMZ hjælpe? ikke fordi jeg ved meget om det....
Håber i kan hjælpe og at det ikke er for gaming relateret. og derved OT

/Taba

Fra : jens

Dato : 06-06-03 15:57

"Taba" <famtaba@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke "se" serveren, spillet prøver at reconnect men det hjælper ikke fordi
> serveren ikke kan "ses". Hvis vi spiller på forskellige servere er det

Træls

> [...]

> samme port allesammen, men det har indtil videre ikke hjulpet...
>
> Kan DMZ hjælpe? ikke fordi jeg ved meget om det....

Nej
(DMZ sender alle porte til den pc, med mindre andet er indstillet i virtual
server.)

> Håber i kan hjælpe og at det ikke er for gaming relateret. og derved OT

Den CSserver i connecter til tillader tilsyneladende kun en spiller pr ip.
Routeren har kun en ip.......

Lige netop den router har dog mulighed for at køre med 2 wanipèr, men om det
kan løse det så meget at i kan spille med 2 maskiner...... det burde kunne
gøres.

Hvad hedder den server i har problemer med ?

Kan i spille flere på andre servere ?

Er der installet Upnp i pc`erne i bruger ?

er det faste pcèr i huset eller gæste maskiner ?

Mvh Jens

Fra : Taba

Dato : 06-06-03 20:08

> Træls

Ja, men ikke mere

> Nej
> (DMZ sender alle porte til den pc, med mindre andet er indstillet i
virtual
> server.)

Ok, tak for info!

[snip]

Jeg fandt ud af at problemet opstod fordi begge klienter brugte den samme
port (27005)... Så jeg fandt en kommando der låste den ene port til noget
andet, f.eks. 27007..

Men mange tak for hjælpen!

/Taba

Fra : jens

Dato : 06-06-03 20:42

> [...]
> port (27005)... Så jeg fandt en kommando der låste den ene port til noget

Velbekom ,men hvilken komando var det. ?

Mvh Jens

Fra : Taba

Dato : 06-06-03 21:23

> Velbekom ,men hvilken komando var det. ?

Kommandoe'en var/er: "-clientport 2700x" som placeres i genvejen til
Halflife. Grunden til det ikke virkede da jeg skrev herinde var dels at jeg
havde skrevet "+" i stedet for "-" (det stod der på én hjemmeside, mens der
stod at man skulle bruge "-" på en anden hjemmeside). Men den anden grund
var fordi jeg brugte "HalfLife Protocole" til at launche spillet direkte fra
en serverliste, som f.eks. en www.stivan.dk har, og der havde jeg ikke fået
sat "-clientport 2700x" ind i protokollens konfiguration....!

/Taba

Fra : jens

Dato : 06-06-03 21:25

"Taba" <famtaba@mail.dk> skrev i en meddelelse