MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan man få planlagte opg. til at køre inde~
Fra : Bo Trads

Dato : 06-06-03 14:53

Jeg kører Win XP Pro.Jeg har en comp. kørende som Server for et program og
kun det ene program.
Datafilerne tilhørende dette program vil jeg have taget back-up af engang i
timen.
Men det skal gøres uanset om der er nogle logget på eller ej.
Kan man få Win XP til det?
Ifald man kan hvordan?
P.f.h. Tak /Søren

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 06-06-03 17:42

On Fri, 6 Jun 2003 15:52:49 +0200, "Bo Trads" <botrals@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>timen.
>Men det skal gøres uanset om der er nogle logget på eller ej.

Det er jeg sikker på, at Win XP kan (Win 2000 kan i hvert fald).

Jeg har foretaget følgende eksperiment under Win 2000:

1. En simpel batchfil oprettes. Batchfilen kopierer blot en tekst ud i
en txt-fil.

2. I "Opgavestyring" planlægges en ny opgave.
Denne starter mit lille batchprogram på et givet tidspunkt (5 min.
efter planlægningstidspunktet) og med en given frekvens (kun én gang).

3. Der logges af Win 2000, og efter 10 min. logges atter ind.

4. Det kontrolleres, om batchfilen har kørt, dvs. har oprettet
txt-filen - og minsandten: Det har den, selv om ingen har været logget
på Win 2000 på starttidspunktet.

I ovennævnte forløb svarer batchfilen til dit backup-program.
Dette skal jo startes hver time, så du skal undervejs i planlægningen
have fat i "Avanceret" for at angive dette.

Måske hedder "Opgavestyring" osv. noget andet i Win XP
(f.eks. "Task Manager", hvis din Win XP ikke er dansk).

Prøv dig lidt frem på samme måde som jeg har gjort, så finder du
hurtigt ud af, hvordan "Opgavestyring" fungerer.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen