Netværkskabler.
Fra : Kim B.

Dato : 06-06-03 14:53

Hej NG.
Jeg sidder med 4 netværkskabler foran mig,hvordan kan jeg se hvad der er
cross over og hvad der er direct ? Der sidder RJ45 stik på dem.
På kabel nr.:

1 står der eksempelvis : UTP Patch cord e200579 CAT5 UNI CLASS.
På forhånd tak for hjælpen.

--
M.V.H.
K.B. Steffensen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 06-06-03 15:24

Kim B. wrote:
> Hej NG.
> Jeg sidder med 4 netværkskabler foran mig,hvordan kan jeg se hvad der er
> cross over og hvad der er direct ?

Kig på farverne på de 8 ledninger i stikkene i hver ende.

Hvis farverne sidder i samme farve i begge ender, er det ikke krydset.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Kim B.

Dato : 06-06-03 15:32

Det kan godt være lidt svært,at se. Men tak for hjælpen.

Fra : jens

Dato : 06-06-03 16:00

"Kim B." <vildsi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det kan godt være lidt svært,at se. Men tak for hjælpen.

Nejda, hvis de 2 yderste til venstre er orange/hvid orange i begge ender er
det er lige, er det grønne i den ene er det krydset.

Er det ikke sån er kablet samlet forkert.

Mvh Jens

Fra : Mads Peter Bach

Dato : 06-06-03 15:44

Kim B. wrote:
> Hej NG.
> Jeg sidder med 4 netværkskabler foran mig,hvordan kan jeg se hvad der er
> cross over og hvad der er direct ? Der sidder RJ45 stik på dem.

Hold de 2 RJ45 stik op ved siden af hinanden, og sammenlign
farverækkefølgen på lederne. Hvis den ikke er ens, så er det et krydset kabel.

--
Best Regards,
Mads Bach