Holdbarhed af babymosen
Fra : Iben Holst

Dato : 06-06-03 10:39

Hej ...

Så er vi ved at være så godt i gang med skemaden, at der skal mere til. Jeg
laver mos af lidt forskelligt, eks.: svesker, æbler og pærer .....
Jeg fryser nogle portioner ned fordi jeg helst vil lave "store" portioner
hver uge eller 1 1/2 istedet for hver eller hver anden dag.

Men hvor lang tid vil det egentlig kunne holde sig i køleskabet og stadig
være godt nok til barnet??

Iben

Fra : Linda

Dato : 06-06-03 11:08

Du kan putter frugtmos i fryseren f.eks. i isterningebakker, så har du også
lidt til at køle grøden ned med.

Linda

Fra : Iben Holst

Dato : 06-06-03 20:09

> Du kan putter frugtmos i fryseren f.eks. i isterningebakker, så har du
også
> lidt til at køle grøden ned med.

Det er faktisk det jeg allerede gør, så jeg er mere interesseret i at høre
hvor længe det må stå i køleskabet inden det er for gammelt til at give
hende.

Iben

Fra : Blue

Dato : 06-06-03 20:35

> [...]
> hvor længe det må stå i køleskabet inden det er for gammelt til at give

Jeg kunne forestille mig at det har samme holdbarhed som det man køber på
glas.
Det kan holde sig 2 dage i køleskab når glasset er åbnet.

Hilsen Katja

Fra : Nette

Dato : 07-06-03 08:44

"Iben Holst" skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg fryser nogle portioner ned fordi jeg helst vil lave "store" portioner
> hver uge eller 1 1/2 istedet for hver eller hver anden dag.

Forståeligt

> Men hvor lang tid vil det egentlig kunne holde sig i køleskabet og stadig
> være godt nok til barnet??

Jeg ville ikke gemme det i mere end de tre dage, som er de dage, jeg gemmer
alle andre tilberedte madvarer. Jeg tror endda, at jeg vilel gå ned til 2
dage, når det er til et lille barn. Vi voksnes mave, kan nok tåle lidt mere.
Men du kan da fryse det ned i stedet for, og så lade det tø langsomt op i
køleskabet.

Nette

Fra : Iben Holst

Dato : 07-06-03 11:13

>Vi voksnes mave, kan nok tåle lidt mere.

Det var det jeg havde i tankerne - derfor ville jeg gerne høre hvad andre
havde at sige om det.

> Men du kan da fryse det ned i stedet for, og så lade det tø langsomt op i
> køleskabet.

Det var faktisk også med i mine overvejelser (*S*); så er det stadig ikke
hver dag man skal huske at få det op af fryseren eller i det hele taget stå
og lave mosen. Men derfor ville jeg alligevel lige høre hvor længe I andre
mener det max må stå i køleskabet og der er vist ret enighed om ca 2.
dage....

Så tak skal I have!

Iben