MS Windows
briani 27239
WinXP explorer.exe fejl
Fra : Allan Kristensen

Dato : 06-06-03 10:24

Hej jeg får en sær besked i min WinXP sp1 og det er:

når jeg åbner en bestemt mappe, så crasher explorer.exe... det medfører at
stifinder lukkes. I mappen ligger der csfilm på ca. (100-300 mb stk) og der
ligger vel en 30 stks. Jeg kan godt afspille filmene, men explorer.exe
fejler... nogen som ved hvad det kan skyldes ? (det er kun den mappe det er
galt med...)

mvh. Allan

Fra : KL

Dato : 06-06-03 15:47

"Allan Kristensen" <amk@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> ligger vel en 30 stks. Jeg kan godt afspille filmene, men explorer.exe
> fejler... nogen som ved hvad det kan skyldes ? (det er kun den mappe det

Jeg oplever det samme i en mappe med mpeg-filer, som jeg åbner med
stifinder, men kun når min ZoomPlayer er åben. Hvis jeg derimod åbner den
samme mappe v.hj.a. player'en går det fint.
Det tyder på en konflikt mellem to programmer, der gør krav på den samme
slags filer.
Håber det kan hjælpe.
Hilsen KL

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 06-06-03 16:45

"KL" <mrjens@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme mappe v.hj.a. player'en går det fint.
> Det tyder på en konflikt mellem to programmer, der gør krav på den

Hej
Windows XPs Stifinder vil gerne vise store ikoner med billede osv.
Gå til Vis i en tilfældig mappe, vælg ikoner med filoplysninger. Gå
til Funktioner -> Mappeindstillinger og marker at du vil anvende
denne indstilling på alle mapper. Det plejer at løse problemet.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Allan Kristensen

Dato : 06-06-03 22:50

tak jeg tror det virkede Johnny :)

og ligeledes tak, KL, for dit svar