Packet shaping linux distribution?
Fra : Mads Bahrt

Dato : 06-06-03 12:31

Hej NG

I net-faq omtales muligheden for at implementere "retfærdig
båndbreddedeling" ved hjælp af WIPL og WRR under linux. Jeg har
tidligere haft gode oplevelser med smoothwall som
firewall/router/transparent proxy. Jeg har dog ikke kunnet finde ud af
om denne eller andre lignende "routerdistributioner" leverer shaping. Er
der nogle der kender en distribution der gør dette?

MVH
Mads

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 06-06-03 12:36

Mads Bahrt <mads_bahrt@hotmail.com> writes:

> [...]
> om denne eller andre lignende "routerdistributioner" leverer
> shaping. Er der nogle der kender en distribution der gør dette?

De fleste tilbyder shaping som moduler i kernen og har de fleste
værktøjer der skal bruges.

Det er dog kun ganske få (om nogen overhovedet), der inkluderer WRR,
som man derfor selv skal patche ind i kerne og iproute.

Du er iøvrigt nok bedre tjent med at stille spørgsmålet i
dk.edb.system.unix.

/Rasmus

Man invented language to satisfy his deep need to complain.
-- Lily Tomlin