hente fra en database
Fra : sune vuorela

Dato : 06-06-03 14:21

Hjesa!

Der er noget, der driller. Jeg er ved at skrive en kalender
(php+mysql).

Jeg henter med kommandoen:

$dags_dato = date("Ymd");
$resultat = mysql_query("SELECT dato, arr_navn, link FROM kalender
WHERE dato >= $dags_dato ORDER BY dato ASC,arr_navn");

og kører derefter sådan:

while($row = mysql_fetch_row($resultat)) {

extract($row);

og her går det så galt. jeg synes at jeg har læst at jeg nu brude have
3 variable med navnene dato, arr_navn og link - og i dem lagret, hvad
der var i databasen i den pågældende række. Der er bare ikke noget der
er lagret i de variable.

Hvad er der gået galt?

Jeg har forsøgt at sætte

echo $link;
echo $dato;
echo $arr_navn;

ind for at få skrevet bare noget ud - men der kommer ikke noget.

På forhånd tak for hjælpen

SUne

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 06-06-03 14:46

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3 variable med navnene dato, arr_navn og link - og i dem lagret, hvad
> der var i databasen i den pågældende række. Der er bare ikke noget der

Såfremt sql'en virker, så prøv noget lignende:

print($row[0]);
print($row[1]);
print($row[2]);

Martin
www.yavi.dk
www.web2matic.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-06-03 14:48

On Fri, 6 Jun 2003 15:46:11 +0200, "Martin Møller Bæk"
<martin@fjerndette.aflame.dk> wrote:

> [...]

mysql_fetch_row() returnerer blot et array med fortløbende numre, fx
[0], [1], [2], etc.

mysql_fetch_array() returnerer et array med værdierne, både med [0],
[1], [2], etc. samt ['dato'], ['arr_navn'], ['link'], etc. - altså
felternes navne.

(og mysql_fetch_assoc() nøjes med navnene, altså ['dato'],
['arr_navn'], ['link'])

Så udskift mysql_fetch_row() med fx mysql_fetch_array()

--
- Peter Brodersen

Fra : sune vuorela

Dato : 06-06-03 15:45

En der kalder sig Peter Brodersen <usenet@ter.dk> skrev:

>Så udskift mysql_fetch_row() med fx mysql_fetch_array()

takker - det virker!

--
Sune