"Failed Dependencies" ved installation af ~
Fra : Kasper Kristensen

Dato : 06-06-03 13:47

Hej NG.

Jeg har været væk fra Linux i et stykke tid, så min basale viden er lidt
rusten:

Jeg vil have PHP til at benytte MySQL under Apache. PHP virker fint men kan
ikke loade MySQL extensions, så jeg har fundet frem til, at jeg skal
installere php-mysql...rpm

Dette giver imidlertid en "Failed Dependencies" fejl hvor
libmysqlclient.so.10 efterlyses. Jeg har installeret alle MySQL pakkerne
(server,client,devel) så jeg kan ikke se hvad jeg mangler.

Jeg har kigget i /usr/lib/ og fundet libmysql.a men ikke nogen .so
extensions.

Hvad gør jeg galt? Har andre herinde haft held med at installere
PHP/Apache/MySQL under Redhat 9 og hvordan var jeres fremgangsmåde?

Mvh.

Kasper

FUT: dk.edb.system.unix

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 06-06-03 14:10

"Kasper Kristensen" <spamkhkspam@mindgroup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> libmysqlclient.so.10 efterlyses. Jeg har installeret alle MySQL pakkerne
> (server,client,devel) så jeg kan ikke se hvad jeg mangler.

Du mangler mysql shared libraries. Hent dem enten fra mysql.org eller fx
her:
http://www.rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=libmysqlclient.so.10

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 10-06-03 08:20

> Du mangler mysql shared libraries. Hent dem enten fra mysql.org eller fx
> [...]

Tak for det. Havde helt glemt rpmfind.net. Fik det installeret, men
PHP/MySQL virker stadig ikke så det ser jeg på nu.

Mvh.

Kasper