Fejl meddelse: Directory Listing Denied
Fra : Torben Sørensen

Dato : 06-06-03 09:11

Hvad betyder denne fejl meddelse:
''Directory Listing Denied
This Virtual Directory does not allow contents to be listed.''

Jeg får den når jeg vil sende folk videre,med følgende:

meta http-equiv="refresh" content="5; url=http://andet-sted/">

Den server jeg skal videre fra understøtter nemlig ikke ASP!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-06-03 09:34

Torben Sørensen <tobs@city.dk> wrote in news:bbpi9n$8up$1@sunsite.dk:

> [...]
> This Virtual Directory does not allow contents to be listed.''
>
> Jeg får den når jeg vil sende folk videre,med følgende:

Det betyder at adressen du sender videre til ikke har en fil ved navn
index.html eller default.html i den folder (eller hvad din webserver nu er
konfigureret til at bruge som index side). Hvis der ikke er en side med det
navn webserveren leder efter som defaultside får du ovenstående fejl. Prøv
og lav en http://andet-sted/test.asp og se om ikke det virker i stedet.

Flemming

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-06-03 09:35

Torben Sørensen skrev:

> Hvad betyder denne fejl meddelse:
> ''Directory Listing Denied
> This Virtual Directory does not allow contents to be listed.''

Det betyder at der ikke er angivet en default-fil for det givne
bibliotek. Hvis du har adressen <http://example.com/katalog/> kan
den kun vises hvis der er defineret en standardfil i katalog -
eller hvis Directory Listing undtagelsesvis er tilladt.

Hvad får du hvis du blot besøger http://andet-sted/ ?

> Den server jeg skal videre fra understøtter nemlig ikke ASP!

Det er sådan set underordnet hvad der understøttes på såvel
afsender- som modtagerserver. Begge adresser skal blot være
gyldige.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-06-03 09:52

"Torben Sørensen" <tobs@city.dk> skrev
> [...]
> This Virtual Directory does not allow contents to be listed.''
>
> Jeg får den når jeg vil sende folk videre,med følgende:

Fejlen skyldes muligvis, at du ikke har indsat en fuld url. Der er kun en
adresse på et katalog. Tilføj en fil (side) efter sidste /.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin