AMD bundkort... men asus abit epox...???
Fra : KO

Dato : 06-06-03 11:55

Skal bruge et bundkort til en AMD 2500 Mhz CPU

Stiller ingen krav til OC
Skal bare være stabilt, lydløst og med lyd og lan

Skal det være f.eks.:
Epox 8RDA3+
Asus A7N8X
ABIT NF7 Socket A (godt nok uden lan)

Eller soltek eller noget helt andet??
For s.... det er svært!!

Fra : Leony

Dato : 06-06-03 14:59

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Skal bare være stabilt, lydløst og med lyd og lan

Hvis det skal være lydløst, så prøv at finde et board uden blæser på
chipset.

> Skal det være f.eks.:
> Epox 8RDA3+
> Asus A7N8X
> ABIT NF7 Socket A (godt nok uden lan)

Umiddelbart tror jeg det er hip som hap hvilket af de 3 du køber (i
hvert fald kvalitetsmæssigt og sikkert også hastighedsmæssigt).
Prøv at læse nogle reviews af boardsne. Letteste måde at finde dem på er
at taste boardmodel og ordet review i Google - måske er nogle af dem
testet på tomshardware.
Læs konklusionerne og drag derefter dine egne.

Selv har jeg Abit og Asus (godt nok til Pentium) og dem har der ikke
været nogle problemer med overhovedet.
Jeg synes dog bedst om Abit's support (opdateringer af drivere, BIOS
osv).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 07-06-03 12:11

KO wrote:
> Skal bruge et bundkort til en AMD 2500 Mhz CPU

AMD sælger (endnu) ikke cpu'er der kører 2500 MHz (uden overclocking).

Fra : stephan [1957Frb]

Dato : 07-06-03 16:20

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Skal bruge et bundkort til en AMD 2500 Mhz CPU
>
> Stiller ingen krav til OC
> Skal bare være stabilt, lydløst og med lyd og lan

> [...]

Jeg har været igennem samme valg men til en AMD2400+.
Jeg har bestemt mig for Asus A7N8X Deluxe, også fordi Tom's Hardware Guide
bruger det som standard bundkort i deres test setups - og da THG er den
største hardware testside på nettet antager jeg at de ved hvad de snakker om

Jeg har købt+installeret bundkortet og det virker helt udmærket (og det er
lydløst da der sidder en passiv køler på north bridge).
Se også
http://www.tomshardware.com/mainboard/20021111/
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1759 (kortet kan altså faktisk
OC'es hvis du senere skulle være interesseret i det).

Vær sikker på at du får Deluxe udgaven af A7N8X, da du ellers ikke får alle
de lækre ting som dual LAN og Firewire.

Fra : Dion

Dato : 18-06-03 13:25

fedt den er allerede Overclocket hvis det er en 2500Mhz :)

AMD er ikke kommet så højt op

kun i deres klamme +betegnelser

3200+... 2200mhz cirka.... den køre langsommere end min P4 2.53 ... GRIMT

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-03 14:58

>fedt den er allerede Overclocket hvis det er en 2500Mhz :)
>
>AMD er ikke kommet så højt op
>
>kun i deres klamme +betegnelser
>
>3200+... 2200mhz cirka.... den køre langsommere end min P4 2.53 ... GRIMT

Absolut grimt, der er noget galt, min XP2600 regner ca på nivue med en
P4 2900, når jeg tester med 3Dmark, men i mit 3D program er den næsten
3x hurtigere til at beregne den samme scene end min P4 1.7GHz som kun er
380MHz langsommerer.