Fjerne radio i nokia 5510?
Fra : Kirsten E

Dato : 05-06-03 23:32

Hvad gør man, hvis man gerne vil af med radioen i sin nokia 5510?

Jeg er glad for telefonen, men den er for dyr, hvis jeg skal betale
radiolicens for at have den. Det er ikke nok at fjerne antennen (altså
headseattet) - det er selve tuneren, der skal ødelægges/fjernes/hvad ved
jeg.

Fra : Christian Poulsen

Dato : 05-06-03 23:46

> [...]
> betale radiolicens for at have den. Det er ikke nok at fjerne
> antennen (altså headseattet) - det er selve tuneren, der skal

Køb du blot en Nokia 5510 med radio. Der kommer ikke nogen efter
dig, fordi du ikke betaler licens. Det kan jeg vist roligt garantere
dig. Men jeg vil give ret i at loven siger at man skal betale:

http://www.dr.dk/licens/omlicensen.asp

Officielt hedder det i Kulturministeriets bekendtgørelse om radio-
og fjernsynslicens:

"Ved radio- og fjernsynsmodtagere forstås apparater, der kan
gengive lyd- eller billedprogrammer spredt ved hjælp af radio-
eller kabelanlæg."

Det betyder, at der skal betales licens for et hvilket som helst
apparat, der står hos dig og hvorpå du kan høre eller se radio-/
tv-udsendelser, uanset om du ejer, lejer, låner apparatet eller
har det opstillet på prøve.

Fra : Søren

Dato : 06-06-03 13:33

"Kirsten E" <Kirstine@gtg-design-slet-dette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> radiolicens for at have den. Det er ikke nok at fjerne antennen (altså
> headseattet) - det er selve tuneren, der skal ødelægges/fjernes/hvad ved

Jamen du betaler vel licens over din normale radio så dækker den da også din
telefon med radio.
Og hvis det er radio på arbejdet dækker den der hjemme også så længe den er
batteri drevet hvilket den er...

Venligst