MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP service pack 2
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-06-03 21:18

Hej

Er der nogen der ved hvornår Service pack 2 kommer fra microsoft?

Kan de der er ved at du dukke post op med service pack 2 build 1213 på nogle
binaere news groups..

Fra : Madsen

Dato : 05-06-03 22:01

Bjarke Hansen skrev:

> Er der nogen der ved hvornår Service pack 2 kommer fra microsoft?

Den er først ventet 4. kvartal i år.
<http://www.microsoft.com/windows/lifecycle/desktop/consumer/servicepacks.mspx>

Madsen.

Fra : BorreBoy

Dato : 06-06-03 06:06

> Kan de der er ved at du dukke post op med service pack 2 build 1213 på
nogle
> binaere news groups..

Øhh?

Fra : Tømreren

Dato : 06-06-03 08:34

"> > Kan de der er ved at du dukke post op med service pack 2 build 1213 på
> nogle
>
> Øhh?

Skulle der være en ny form for stavekontrol i SP2,der oversatte volapyk til
en sætning..

Mvh
Tømreren

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-06-03 12:57

"Tømreren" <Bilhifi@ofir.dk> wrote in message

> Skulle der være en ny form for stavekontrol i SP2,der oversatte volapyk
til
> en sætning..

Næppe,,, men lad for fanden da vær med at installere den... Jeg installerede
den... og af en eller mærkelig grund, har jeg ikke kunne komme på
internettet... Jeg modtager både IP fra min router, og fra TDC, når jeg
tager routeren fra... Men ikke noget aktivitet overhovedet ud over at
modtage en IP...

Jeg kan se i min router, at den sidste connection til internettet var til
crl.microsoft.com hvad det så end er!!!

jeg prøvede så efterfølgende at afinstallere den, men selvjeg jeg havde
valgt at gemme de gamle filer,så den senere kunne afinstalleres.. så er det
stadig det samme... en recover til sidste gode konfiguration virker heller
ikke.. Nu er jeg så gået igang med recover via XP cd... men den er nu
frosset i installationen.. skide fedt... så nu vil jeg tage og lave noget
nyttigt end det lort. det kan sku sætte mit pis i kog

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 06-06-03 13:10

Bjarke Hansen wrote:
> "Tømreren" <Bilhifi@ofir.dk> wrote in message

> Næppe,,, men lad for fanden da vær med at installere den... Jeg
> installerede den...

Har du SP2 til XP?
Ifølge Madsen/Microsoft kommer den først til efteråret.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-06-03 16:41

Soeren Nielsen wrote:
> Har du SP2 til XP?
> Ifølge Madsen/Microsoft kommer den først til efteråret.

Den ligger i flere binære newsgrupper i en tidlig og tilsyneladende
fejlbehæftet beta-version - og det er så den, der er nogle, der har
hentet og installeret.

Ikke så snedigt

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-06-03 18:12

"Jan Vestergaard" <jan@NOMAILjve.dk> wrote in message

> Den ligger i flere binære newsgrupper i en tidlig og tilsyneladende
> fejlbehæftet beta-version - og det er så den, der er nogle, der har
> hentet og installeret.
>
> Ikke så snedigt

Næe, men jeg kunne faktisk godt tænkte mig at vide, om der er andre der har
mistet Internet forbindelsen efter at have installeret SP2´eren... Det er i
hvertfald rimeligt nemt at lave sikkerhed, ved at blokkere for
netværkstraffik ;-

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-06-03 13:08

Bjarke Hansen skrev bl.a:

> Næppe,,, men lad for fanden da vær med at installere den... Jeg
> installerede den... og af en eller mærkelig grund, har jeg ikke kunne
> komme på internettet..

Ikke så sært. Hvorfor dog installere den slags, når det ikke er en officiel
release fra Microsoft?.

Karsten Jensen

Ved svar pr. mail, fjern "et"

Fra : Madsen

Dato : 06-06-03 13:06

Bjarke Hansen skrev:

> det kan sku sætte mit pis i kog

Og hvad kan man så lære af det? Lad være med at installere service
packs og lignende hentet fra binære grupper. Hent dem direkte fra
MS når de bliver officielle i stedet. Jeg fatter ikke at folk i det
hele taget tør at installere noget så voldsomt som en service pack
hentet i en binær gruppe. Du har jo ingen chance for at vide om det
er en hacker som har siddet og modificeret en tidlig beta-udgave
af SP2 så den indeholder endnu flere sikkerhedshuller end originalen.

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-06-03 14:42

> Og hvad kan man så lære af det? Lad være med at installere service
> packs og lignende hentet fra binære grupper.

Hehe

Nu er jeg heldigvis tilbage på min livsline Men GAB så skal jeg igen
igennem 36997 updates fra microsoft....

Fra : Madsen

Dato : 06-06-03 14:48

Bjarke Hansen skrev:

> Nu er jeg heldigvis tilbage på min livsline

Det er da altid noget. :)

> Men GAB så skal jeg igen igennem 36997 updates fra microsoft....

Træls. Du startede helt forfra så, kan jeg regne ud. Det er nu nok
også det bedste at gøre. Så er man da sikker på at der er blevet
muget ud fra den forrige installation.

Jeg kan anbefale at lave et image af installationen når du har
fået hentet og installeret de 36997 opdateringer.
Så slipper du da i det mindste for at hente og installere dem en
anden gang, for så genindlæser du blot imagefilen i stedet, hvis
noget går i kage.

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-06-03 15:09

> Det er da altid noget. :)

> Træls. Du startede helt forfra så, kan jeg regne ud. Det er nu nok
> også det bedste at gøre. Så er man da sikker på at der er blevet
> muget ud fra den forrige installation.

Nej, jeg lavede en repair....

Jeg forstår bare ikke lige den repair... Jeg har en gammel XP installation
på mit F drev... min nuværende ligger på I drevet...

Når man sætter cd´en i, og trykker på R så viser den 2 windows
installationer som man kan "logge ind på" det lå så på C og D drevet... Men
det jo så bare fordi den har fjernet cd.rom drev osv.. Når man så vælger D
drevet og taster admistrartor password.. kan man bare rykke rundt på filer
osv i dos??

Men når man så vælge installation på XP. så viser den eksisterende
installation... og nu siger den kun der er een installation på C drevet...
okay jeg tog så chancen og repairet den.. åbenbart var det den rigtige..
Færste gang kig den bare i sort, efter den spurtge om systemfiler til mit
audigy lydkort... altså de der signet drivere, hvor der var 4-5 stykker
hardware man skulle sige ja eller nej til at installere.. Nu sagde jeg bare
nej til det hele.. det virkede også, og så må jeg jo bare igang med drivere
nu.

> Jeg kan anbefale at lave et image af installationen når du har
> fået hentet og installeret de 36997 opdateringer.

Ja det er jo det.. Men et image af 20GB ? bare i min program files, ligger
der 8,2GB og i dokuments and setings 2GB

> Så slipper du da i det mindste for at hente og installere dem en
> anden gang, for så genindlæser du blot imagefilen i stedet, hvis
> noget går i kage.

Ja, men det virker jo faktisk meget godt med den repair.... Men når man går
ind på windows update, var der godtnok kun 56 opdateringer.. men inde under
hent og installer.. ligger så de 40 af dem... og så skal man til at fjerne
hver enkel enkelvis da den kun kan installere servicespack´en alene!!! det
er sku da irreterende... Når man køber en ny windows XP idag, er det så
opdateret med de nyeste mulige opdates?

Fra : jens

Dato : 06-06-03 20:58

Hvorfor ?

Mvh Jens

Fra : IzNoGoUd

Dato : 06-06-03 19:46

On Thu, 5 Jun 2003 22:18:13 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>Hej
>
>Er der nogen der ved hvornår Service pack 2 kommer fra microsoft?
Ja i 4. kvartal

>Kan de der er ved at du dukke post op med service pack 2 build 1213 på nogle
>binaere news groups..

Mit gode råd:
Hold jer langt væk fra det skidt, gør som mig, jeg installerede først
XPro da sp1 var ude og der lav jeg en slipstream installation, som har
sparet mig for meget bøvl.
Jeg opdaterer ikke fra microsoft hele tiden, jeg venter til SP2
udkommer, imens har jeg et stabilt system hehe, firmaer er dog en
untagelse de skal løbende opdatere.

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*