Lys til 128L
Fra : Jonas Levring

Dato : 05-06-03 20:41

Hejsa

Er der nogen der kan komme med en god forklaring på hvorfor der ikke er
særligt mange rør der bliver lavet i 20W ? - Det er nemlig fordi jeg står
over for at købe et par Triton rør, men jeg kan ikke finde nogen der har dem
i 20W ?

Nogen der kan hjælpe med et andet mærke ? - det er til et Tanganyika
akvarie, hvor der er et par Crinum løg.

mvh.
Jonas Levring

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-06-03 21:39

Jonas Levring <jonas@slet_dette_levring.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bbo5ri$1ugg$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
har dem
> i 20W ?
>
> Nogen der kan hjælpe med et andet mærke ? - det er til et Tanganyika

Jeg har aldrig hørt om 20 watts rør! dem jeg er stødt på er enten 15
eller 18 W, og til et akvarie der er 80 cm langt, vil et rør på 60 cm
(18W) være fint.

Carsten

Fra : Plesner

Dato : 05-06-03 23:17

> Jeg har aldrig hørt om 20 watts rør! dem jeg er stødt på er enten 15
> eller 18 W, og til et akvarie der er 80 cm langt, vil et rør på 60 cm
> (18W) være fint.

Var rørene med samme længde som 18W rør har i dag ikke på 20W dengang de
var tykkere ? Jeg mener at kunne huske at have haft sådan nogle rør for 20+
år siden.

Plesner

Fra : Carsten Gall

Dato : 06-06-03 00:10

Plesner <you@wish.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3edfc168$0$13012$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
de
> var tykkere ? Jeg mener at kunne huske at have haft sådan nogle rør

Det er da rigtigt at der engang i tidernes morgen var nogle rør på
20W, mener at kunne
huske at de ikke var så kraftige i lyset som 18W.

Carsten

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-06-03 17:42

Plesner wrote:

> Var rørene med samme længde som 18W rør har i dag ikke på 20W dengang
> de var tykkere ? Jeg mener at kunne huske at have haft sådan nogle
> rør for 20+ år siden.

Jo, og de passer i de samme armaturer.

vh
Jan

Fra : Jonas Levring

Dato : 06-06-03 08:22

Hmm.. mystisk... - det er et Power Glo rør hvor der står 20W på.. -
MYSTISK... - men nå.. så køber jeg da bare 18W :)

Tak for hjælpen

/Jonas Levring

"Carsten Gall" <cgall(dette fjernes)@(X)vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bbo9p0$1dfh$1@news.cybercity.dk...