Hvor meget sover en hvalp
Fra : Knud Jørgensen

Dato : 05-06-03 20:32

Hejsa
Nu skal vi jo hente mine forældres nye Berner Sennen hvalp (8 uger) i
morgen, men hvor meget skal vi regne med at den sover? Altså antal timer i
døgnet.
Vi kan jo altid spørge opdrætteren i morgen, men det kunne jo være der var
nogen herinde der havde et bud. Ih - jeg kan slet ikke vente :)

Mvh
Vibeke

Fra : Ole

Dato : 05-06-03 22:09

Hej Vibeke,

Regn med at din lille nye hvalp, i dagtimerne, sover mindts lige så meget
som den er vågen.

Jeg har læst at en hvalp bruger det mest af sin energi, alene på at vokse.
Husk det er vigtigt at den også får ro til det.

God fornøjelse.

Mvh
Ole Nielsen
ft.Lab - 8 mrd.

Fra : Bo Christensen

Dato : 06-06-03 08:59

hej,
du har virkeligt noget at se frem til, bamse (vores 8 måneders berner) sov
vist omkring 18-20 timer i døgnet i starten,
dog kun i 2-timers klumper (så er du advaret),
held og lykke med den nye lille
mvh bo og bamse

Fra : Smat

Dato : 08-06-03 19:22

Vores berner hvalp var meget vågen, men det er vist ikke typisk. Jeg ved at
hans bror var vågen 10 min så sov han 2-3 timer og så forfra igen. Men det
gør ikke noget at de sover så meget, for selv når de sover er de altså helt
uimodståelige
Vores hund er 8½ måned nu og sover rimelig meget. Hvis han har været ude at
lege ½ time sover han let 6 timer. Noglegange er det lidt ærgeligt, jeg kan
fx ikke gå en lang tur med ham de dage hvor jeg skal til træning om aftenen,
så kan han slet ikke holde til det. Men der er bestemt også situationer hvor
det er rart at man kan kører sin hund træt, fx hvis man skal have den med
andre steder, så kan det være lidt svært at falde til ro, men hvis man nu er
godt træt - så hjælper det lidt på det.

Glæd jer over alle de hyggelige klumpedumpe stunder der er. Det er altså
bare hyggeligt at få sådan en hvalp i huset.

MVH - en lille bitte smule misundelig
Margrethe

P.s. Berner hvalpe ligner i folks øje levende bamser, der er ufattelig mange
mennesker der vil snakke med dem, (sådan er det nok med de fleste hvalpe)
det er jo også store indtryk der trætter for sådan en lille en.