Skærme
Fijala 3554
Noget dårligt at sige om Iiyama Vision Mas~
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-06-03 19:09

Jeg er lige på nippet til at bestille en ny skærm. Jeg har næsten bestemt
mig til en Iiyama Vision Master Pro454. Den har jo fået en del god omtale
og prisen er heller ikke helt dum. (tænk at jeg engang gav 4000 for en 17"
KFC - så noget lort). Skærmens to indgange tiltaler mig også.

Jeg kunne selvfølgelig også godt tænke mig en TFT skærm, men jeg synes at
det kommer til at koste for meget. Så planen var en god 19" CRT indtil en
19" TFT'er kan klare 1600x1200 og har en responstid på <=10ms - og kan
betales :)

Har du erfaring med Iiyama'en? Er der noget negativt/positivt at sige om
den model? Eller er der noget i den prisklasse (ca 3500) jeg har overset?

--
På forhånd tak.
Lars

Fra : Sune Seeger

Dato : 05-06-03 19:22

"Lars Jørgensen" <not@real.one> skrev i en meddelelse
> Har du erfaring med Iiyama'en? Er der noget negativt/positivt at sige om
> den model? Eller er der noget i den prisklasse (ca 3500) jeg har overset?

Jeg har selv kørt med den i et par måneder og er fuldt ud tilfreds. Jeg har
ikke prøvet lyden eller USB indgangene, men har prøvet at køre med 2
computer og det fungere fint, selvom jeg synes den er langsom til at skifte
mellem de to computere.
Når alt kommer til alt, så er det en god skærm, også når man skal se film
eller spille på den.

Jeg kan kun sige KØB DEN

Mvh Sune

Fra : Kurt

Dato : 05-06-03 19:32

Jeg kan kun sige : køb den ikke .
Jeg returnerede skærmen efter 2 dage .
For at jeg ikke skal sidde og skrive for meget kan du her se min RMA:

Hej .
Jeg har modtaget ovenstående skærm fra jer i fredags,og efter at have kigget
på den et par dage er jeg nødt til at sige at jeg ikke tilfreds med den.
Jeg har med fuldt overlæg ,efter et par dages søgning, valgt en skærm fra et
firma med et rigtigt godt ry ,samt i en prisklasse så jeg var helt sikker på
at få en værdig afløser til min 4 år gamle sony skærm .Faktisk valgte jeg
den dyreste 19 " skærm jeg kunne finde(bortset fra Eizo),og med,på
papiret,nogle rigtigt fine data .
Jeg brugte det meste af dagen igår(mandag) på at tale med jer, samt Iiyama
,og den tekniske afdeling hos distibutøren af Iiayma skærme ,og
Antaservice's teknikker,som normalt er den der vurderer om en Iiyama skærm
er iorden.Og efter at have forklaret detaljeret hvilke fejl jeg oplever er
de/i enige om at der er tale om en mandagsmodel .
Fejlsymptomerne er som følger :
Skærmen står uskarpt i hjørnerne ,især i øverste venstre hjørne . Uskarpt =
tåget .
Hvis jeg trækker et vindue op over skærmen laver det vandrette skygger .
Hvis jeg sætter skærmen til picture mode (skærmen har 3 modes ,text ,picture
og movie ), og igen trækker et vindue op over skærmen er der en ,efter min
mening, extrem lys variation.
Lys variationen findes også i 'almindelig' text mode men er dog ikke så
udtalt dér.
Om denne skærm er så fejlramt at den er defekt er nok et definations
spørgsmål ,men antaservice's teknikker var meget venlig og forklarede at jeg
nok kunne få skærmen byttet til en ny som ikke ville lave de vandrette
skygger ,men at de andre symptomer muligvis ville blive mindre på en bytter
,men aldrig helt ville forsvinde .
Og da billedet på Iiyama skærmen er dårligere end på den skærm som jeg
udskifter(4 år gammel 19" sony420gs )har jeg ikke lyst til at ta' chancen
med at få den byttet ,og ønsker derfor at fortryde mit køb .
Dog har jeg besluttet at smide den dobbelte mængde penge på bordet for at få
byttet Iiyama skærmen til en Viewsonic fladskærm.

Jeg ønsker at bytte denne skærm til en viewsonic 19 " LCD.Model : VX900 ,som
i har på lager. Sendes pr.efterkrav(minus pris for Iiyama) til samme
leverings adresse som Iiyama skærmen blev sendt til.
TAK.

..-.-.-.--.--.-..--.-.-.-...-

Den skærm jeg byttede den til er jeg til gengæld extremt tilfreds med .

Fra : Kristian Ender Madse~

Dato : 07-06-03 12:29

"Kurt" <kurt@kurt.kurt> wrote in message
> Jeg kan kun sige : køb den ikke .

Enig!

jeg kan bare tilføje at, jeg har prøvet 2 af slagsen og de er begge sendt
retur til forhandleren. Jeg syntes at billedet var elendigt i forhold til
min syncmaster 757nf.
jeg vil ihvertfald råde dig til at se skærmen først

mvh
Don Dandala

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-06-03 13:00

On Sat, 7 Jun 2003 13:28:51 +0200, Kristian Ender Madsen wrote:

> [...]
> min syncmaster 757nf.
> jeg vil ihvertfald råde dig til at se skærmen først

Hmmm... ja, nu kom der lige et par ting på tværs og jeg får ikke lige råd
til noget HW køb i denne møned. Måske skulle jeg lige bruge ventetiden på
at opleve skærmen... eller nogle alternativer i virkeligheden.

Jeg siger mange tak for svarene.

--
Lars